Γράφει ο κ. Γιάννης Παναγιωτίδης
Αγαπητά ‘’Σιδηροδρομικά Νέα’’,
την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου ο φίλος της σελίδας Σ. Βενέτης δημοσιοποίησε ανοιχτή επιστολή προς το ΥΠΟΜΕΔΙ και προς τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας με θέμα το έργο ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας αλλά και κάποιες προτάσεις επί των σιδηροδρομικών ζητημάτων του Βόλου. Σχετικά με τις προτάσεις του έχω να προσθέσω τα παρακάτω:
Ο φίλος της
στήλης εάν κατάγεται από τη Μαγνησία θα γνωρίζει ότι η κατάργηση της διαδρομής S
μέσα από τη Νέα Ιωνία
είναι πάγιο αίτημα της πλειοψηφίας των κατοίκων της και του πρώην Δήμου Νέα
Ιωνίας τουλάχιστον από τις αρχές της δεκαετίας του ’80. Το διαχρονικό πρόβλημα
με τις σιδηροδρομικές γραμμές είναι ότι διχοτομούν την πόλη, εμποδίζουν την
απευθείας κυκλοφορία των οδικών οχημάτων και στις ισόπεδες διαβάσεις τα
ατυχήματα είναι συχνά. Τι μπορεί να γίνει λοιπόν;
- Διατήρηση
της υφιστάμενης χάραξης με συνολική υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής
γραμμής από Σ.Σ. Βόλου μέχρι ποιο σημείο άραγε; Την περιοχή του 2ου
γυμνασίου Νέας Ιωνίας; Νοτιότερα; Υπάρχει κάποια προμελέτη για αυτό;
- Διατήρηση
της υφιστάμενης χάραξης με κατάργηση των ισόπεδων διαβάσεων, σύγχρονη
περίφραξη της γραμμής και υπογειοποιήσεις των οδών Παγασών,
Μπότσαρη/Παπαρήγα, Αγίου Ευστρατίου, Βενιζέλου, Βόλου-Καναλίων (Μελισσάτικα).
- Παραλλαγή
της υφιστάμενης χάραξης με κατάργηση του S, σύγχρονη περίφραξη της γραμμής
και κατάργηση των ισόπεδων διαβάσεων με υπογειοποιήσεις των οδών Παγασών,
Μπότσαρη/Παπαρήγα αλλά και δημιουργία σύγχρονου κόμβου στην περιοχή της
διαλογής – Νέου Δέλτα. Φυσικά θα πρέπει να βελτιωθεί η χάραξη στο τμήμα
Διαλογή – Λατομείο είτε με την υπάρχουσα είτε με συμπληρωματική μελέτη.
Το πρόβλημα
δεν θα ήταν το S εάν δεν μιλούσαμε για τόσες ισόπεδες διαβάσεις μέσα στην πόλη. Τότε
ενδεχομένως να μπορούσε να μελετηθεί η δυνατότητα μετακίνησης προς Πανθεσσαλικό
στάδιο και Μελισσάτικα. Αυτή τη στιγμή βέβαια έχουμε περίπου 2000 ανθρώπους να
μετακινούνται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα προς το στάδιο δύο φορές τον μήνα και
τα Μελισσάτικα των 1000 περίπου κατοίκων να εξυπηρετούνται σε ευθεία γραμμή με
την υπόλοιπη Νέα Ιωνία από τα Ι.Χ. και το αστικό λεωφορείο (η ενίσχυση βέβαια
της γραμμής νο.10 είναι πάγιο αίτημα). Ενδιαφέρον βέβαια θα είχε η προοπτική
μετακίνησης των εκατοντάδων φοιτητών που μελλοντικά θα μένουν και θα δραστηριοποιούνται
στην περιοχή της πρώην Βαμβακουργίας η οποία θα μετατραπεί σε φοιτητική εστία
και πανεπιστημιακό χώρο.
Ο σιδηρόδρομος
στη Μαγνησία απαιτεί πολλά έργα (κάποια πολύ εύστοχα τα αναφέρει ο φίλος):
Υπογειοποιήσεις οδών, περιφράξεις, ηλεκτροκίνηση, νέοι συρμοί, αξιοποίηση της
υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής στις ΒΙΠΕ και σιδηροδρομικές στάσεις σε
αυτές, ενεργοποίηση της σύνδεσης με το λιμάνι και τη βελτίωση των εγκαταστάσεων
είναι μόνο κάποια από αυτά. Ο Βόλος, κληρονόμος των σπουδαίων υποδομών του 19ου
και 20ου αιώνα (λιμάνι, σιδηρόδρομος, κτλ.), φτωχός συγγενής πλέον,
βλέπει τις υποδομές του ατελείς και κακο-κατασκευασμένες. Την ίδια στιγμή που η
Λάρισα και η Πάτρα συζητούν, διαβουλεύονται και διεκδικούν (βέβαια με την
τωρινή ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ η υιοθέτηση σύγχρονων λύσεων φιλικών προς τους
πολίτες είναι το ζητούμενο), στον Βόλο κυριαρχεί κλίμα μόνιμης
χριστουγεννιάτικης θαλπωρής και ξεγνοιασιάς οπότε Δήμος, Περιφέρεια, βουλευτές
και φυσικά κοινωνία γιατί να κάτσουν να ασχοληθούν με κάτι τόσο σύνθετο; Οι
όποιες αβελτηρίες, κωλυσιεργίες ή αβλεψίες της ΕΡΓΟΣΕ ενδέχεται να συνεχίσουν
να προκαλούν προβλήματα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και εδώ θα είμαστε να τα
συζητάμε.
Φιλικά,
Γιάννης Παναγιωτίδης
Νέα Ιωνία, Βόλος