Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2019

Τα τραμ αποκτούν σύστημα αυτόνομης πέδησης.

ΤΟ ΑΝΟΒΕΡΟ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΖΕΙ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΩΝ ΤΡΑΜ ΤΗΣ ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΒΓΑΛΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ.
Έτσι, μια γερμανική εταιρεία, η Kiepe Electric σε συνεργασία με τη Bosch Engineering θα έχουν ολοκληρώσει την αναβάθμιση 50 τραμ τελευταίας γενιάς TW 3000 που κινούνται στο Ανόβερο μέσα στο 2020 με συστήματα αποφυγής συγκρούσεων, παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται στα επιβατικά αυτοκίνητα. Πολύ σοφή η ιδέα, καθώς, ιδιαίτερα στις περιοχές του κέντρου, τα τραμ μοιράζονται τον περιορισμένο διαθέσιμο χώρο με πολλούς άλλους χρήστες του δρόμου, συμπεριλαμβανομένων των πεζών, των ποδηλατών, των αυτοκινήτων, των λεωφορείων και οχημάτων παράδοσης, με αποτέλεσμα τα ατυχήματα να είναι συχνά.
Το σύστημα προειδοποιεί τους οδηγούς των τραμ σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης. Εάν ο οδηγός δεν παρεμβαίνει ή αντιδράσει πολύ αργά, το σύστημα ελαχιστοποιεί την πιθανότητα ενός ατυχήματος ενεργοποιώντας ανεξάρτητα τα φρένα μέχρι να σταματήσει το τραμ. Το σύστημα –όπως συμβαίνει και με τα επιβατικά αυτοκίνητα- χρησιμοποιεί συνδυασμό αισθητήρων ραντάρ και κάμερας για τη συνεχή μέτρηση τόσο της απόστασης μεταξύ του τραμ και των αντικειμένων που βρίσκονται μπροστά του όσο και της ταχύτητας με την οποία κινούνται. Αυτό του επιτρέπει να εντοπίζει επικίνδυνες καταστάσεις και να προβλέπει πιθανές συγκρούσεις. Οι ρυθμίσεις επιβράδυνσης διασφαλίζουν ότι η αυτόνομη πέδηση δεν θέτει σε κίνδυνο τους επιβάτες του τραμ. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να αντικαταστήσει τη λειτουργία αυτόματης πέδησης ανά πάσα στιγμή, επιλέγοντας είτε να φρενάρει δυνατότερα είτε να απελευθερώνει πλήρως τα φρένα εάν το σύστημα πέδησης έχει ενεργοποιηθεί κατά λάθος. Εκτός από την πρόληψη ή τη μείωση των σωματικών βλαβών και ζημιών, τα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων συμβάλλουν επίσης στη διατήρηση απρόσκοπτης λειτουργίας του δικτύου όσο το δυνατόν πιο ομαλά. Ενώ τα αυτοκίνητα που εμπλέκονται σε ένα ατύχημα μπορούν συνήθως να απομακρυνθούν από το δρόμο σχετικά γρήγορα, το ίδιο δε συμβαίνει με τα τραμ, τα οποία μερικές φορές παραμένουν ακινητοποιημένα στις γραμμές για αρκετές ώρες.


.caranddriver.gr