Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2019

Δωρεάν οι δημόσιες συγκοινωνίες στο Λουξεμβούργο.

Από την 1η Μαρτίου 2020 καταργούνται τα εισιτήρια για τις μετακινήσεις με μαζικά μέσα συγκοινωνιών στο Λουξεμβούργο, προκειμένου να δοθεί λύση στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα!
Κλείνουν στο Λουξεμβούργο τα εκδοτήρια εισιτηρίων για λεωφορεία και άλλα μαζικά μέσα συγκοινωνιών από την 1η Μαρτίου του 2020, ενώ οι ελεγκτές θα απασχοληθούν σε άλλες θέσεις εργασίας. Από εκείνη την ημερομηνία και μετά θα είναι δωρεάν η χρήση λεωφορείων και μέσων σταθερής τροχιάς στο λιλιπούτειο κρατίδιο με περίπου 600.000 κατοίκους και επιφάνεια γύρω στα 2.600 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Εξαίρεση θα αποτελέσει μόνον η πρώτη θέση στα τρένα, για την οποία θα εξακολουθεί να προβλέπεται εισιτήριο.

Η οικονομία του Μεγάλου Δουκάτου αναπτύσσεται με εκρηκτικούς ρυθμούς εδώ και αρκετά χρόνια, ενώ την τελευταία εικοσαετία έχει αυξηθεί ο πληθυσμός του κατά το ένα τρίτο. Επιπρόσθετα εισρέουν για να εργαστούν σε καθημερινή βάση στο Λουξεμβούργο περίπου 200.000 άτομα από τις γειτονικές χώρες Γαλλία, Βέλγιο και Γερμανία. Και εδώ έχουμε μία αντίστοιχη αύξηση της τάξης του 140% σε σχέση με το 2000.

Όλα αυτά προκαλούν μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα και συχνά μποτιλιαρίσματα σε ώρες αιχμής, οπότε η τοπική κυβέρνηση θεωρεί ότι μπορεί να τα λύσει ή τουλάχιστον να τα απαλύνει με τη δωρεάν χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Μέχρι σήμερα πλήρωναν οι φορολογούμενοι πολίτες του Λουξεμβούργου περίπου 491 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο για την επιδότηση των δημόσιων συγκοινωνιών, τώρα θα συμβάλλει και η κυβέρνησή τους με άλλα 41 εκατ. ευρώ, ώστε να μην κοστίζουν τίποτα.

Ωστόσο το συγκεκριμένο μέτρο δεν είναι το μοναδικό, πάνω στο οποίο ποντάρουν οι πολιτικοί του Λουξεμβούργου για να στραφούν οι πολίτες από τα Ι.Χ. στις δημόσιες και δημοτικές συγκοινωνίες. Ετσι μέχρι το 2021 θα αυξηθούν τα κονδύλια για την αναβάθμιση της κινητικότητας από 501 εκατ. ευρώ το 2018 σε 806 εκατ. ευρώ και στο κέντρο της πρωτεύουσας θα κυκλοφορήσει ένα υπερσύγχρονο τραμ που θα λειτουργεί μόνον με μπαταρίες και χωρίς εναέριες ηλεκτροφόρες γραμμές. Επίσης, θα δημιουργηθούν περιφερειακά μεγάλοι χώροι στάθμευσης και μετεπιβίβασης για τα οχήματα που έρχονται από τις γειτονικές χώρες, ενώ θα διπλασιαστεί το μήκος των ποδηλατοδρόμων και θα φτάσει τα 1.100 χιλιόμετρα. Μάλιστα, θα κατασκευαστεί και ένας ποδηλατόδρομος μήκους 28 χιλιομέτρων, που θα συνδέει την πόλη του Λουξεμβούργου με τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του κρατιδίου, την Ες – Ζουρ – Αλζέτ. Και έπεται συνέχεια….

gazzetta.gr