Μια εργατούπολη περίπου 30.000 κατοίκων έχει... ξεχαστεί από τους σχεδιασμούς του μετρό. Ο λόγος για το Πέραμα, που διαθέτει μόνον έναν οδικό άξονα, τη λεωφόρο Δημοκρατίας, για τη σύνδεση με τον Πειραιά, παρ’ όλο που στα διοικητικά όρια του δήμου λειτουργούν μεγάλες επιχειρήσεις.
Στη μοναδική είσοδο και έξοδο της πόλης κινούνται με δυσκολία σε καθημερινή βάση 200 έως 300 βυτιοφόρα, χωρίς να υπολογίζονται φορτηγά, λεωφορεία, Ι.Χ. και ασθενοφόρα.
Το κυκλοφοριακό αδιέξοδο δεν είναι σχήμα λόγου. Στα διοικητικά όρια της πόλης λειτουργεί ο σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων στο Σχιστό, πέντε εταιρείες πετρελαιοειδών, το 70% των δραστηριοτήτων του λιμανιού του Πειραιά, η μεγάλη ναυπηγοεπισκευστική ζώνη, το Κέντρο Φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών, η Διοίκηση της Ναυτικής Εκπαίδευσης, ενώ σε μικρή απόσταση από την παράκτια ζώνη βρίσκεται το κέντρο επεξεργασίας λυμάτων της Ψυττάλειας, που καλύπτει τις ανάγκες του μεγαλύτερου μέρους του Λεκανοπεδίου.
Το κομφούζιο στον μοναδικό δρόμο πρόσβασης στο Πέραμα αναμένεται να ενταθεί με τη λειτουργία του Κέντρου Υγείας, που προβλέπεται να παραδοθεί μέσα στο 2020.
«Η λύση είναι μονόδρομος και είναι το μετρό», επισημαίνει ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης, ο οποίος συναντήθηκε πρόσφατα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, Νίκο Κουρέτα, και κατέθεσε υπόμνημα με τις προτάσεις για τη λύση του προβλήματος.
Η σπουδαιότερη αφορά τη σύνδεση της πόλης με τον σταθμό του μετρό στα Μανιάτικα, που περιλαμβάνεται στην υπό κατασκευή επέκταση της γραμμής Αεροδρόμιο - Σύνταγμα - Αγία Μαρίνα Χαϊδαρίου ώς το κέντρο του Πειραιά.
Μελέτη του 2003
Εχει ενδιαφέρον ότι στα γραφεία της Αττικό Μετρό υπάρχει μια μελέτη του 2003, που, σωστά, προβλέπει την κατασκευαστική γραμμή με τερματικό σταθμό το Πέραμα, αλλά παραμένει στα αζήτητα...
Το ίδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πάντως, έχει σταθερά στις προτεραιότητές του την υποθαλάσσια σύνδεση της Σαλαμίνας με το Πέραμα, το οποίο όμως είναι αποκλεισμένο από το υπόλοιπο Λεκανοπέδιο!
Αξίζει να αναφερθεί ότι η πορθμειακή γραμμή Περάματος - Σαλαμίνας, που είναι η δεύτερη στην Ευρώπη έπειτα από αυτήν του Καλέ της Γαλλίας, εξυπηρετεί σε ετήσια βάση πάνω από 8 εκατ. επιβάτες.
«Οι αρμόδιοι πρέπει να δείξουν ότι αναγνωρίζουν την επιβάρυνση της πόλης από υποδομές κρίσιμης σημασίας, που επιβαρύνουν την ποιότητα ζωής μας», λέει ο Γιάννης Λαγουδάκης και προσθέτει:
«Ο κοινωνικός αποκλεισμός που βιώνει εδώ και δεκαετίες το Πέραμα, μας αναγκάζει να διεκδικούμε αυτά που είναι αυτονόητα για άλλους δήμους».
Χαρά Τζαναβάρα
.efsyn.gr