Η Τουρκία διαθέτει ένα σύγχρονο και διαρκώς εξελισσόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, με τα περισσότερα από τα έργα επέκτασης του δικτύου και βελτίωσης των υποδομών να έχουν αναληφθεί μέσω συμπράξεων ιδιωτικού-δημοσίου τομέα (ΡΡΡ).
Στο ήδη υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο που συνέδεε την Άγκυρα με το Εσκί Σεχίρ και το Ικόνιο με τρένα υψηλής ταχύτητας ήλθαν να προστεθούν η γραμμή Σμύρνη-Μανίσα και Καγιάς-Κιρίκκαλε, καθώς και η γραμμή Άγκυρα-Κων/πολη.
Στο ήδη υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο που συνέδεε την Άγκυρα με το Εσκί Σεχίρ και το Ικόνιο με τρένα υψηλής ταχύτητας ήλθαν να προστεθούν η γραμμή Σμύρνη-Μανίσα και Καγιάς-Κιρίκκαλε, καθώς και η γραμμή Άγκυρα-Κων/πολη.
Το Μεγάλο Τούνελ (Big Istanbul Tunnel) θα αποτελεί οδική και σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ της ευρωπαϊκής και της ασιατικής πλευράς της Κωνσταντινούπολης και θα διαθέτει τρεις ορόφους (2 αυτοκινητόδρομοι, σιδηροδρομική γραμμή και μετρό).
Η μελέτη του έργου έχει ολοκληρωθεί και τον Ιανουάριο η εγκρίθηκε χρηματοδότησή του με 3,5 δισ. δολ. από τον εθνικό προϋπολογισμό της Τουρκίας.
Το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 110 μέτρα και θα έχει συνολικό μήκος 6,5 χλμ. Θα κατασκευαστεί επίσης με τη μέθοδο ΒΟΤ. Υπό κατασκευή είναι επίσης η γραμμή Καγιάς-Σιβάς, Προύσα-Γενίσχεχιρ και Πολατλί - Αφιονκαραχισάρ.
Ας δούμε όμως τις τελευταίες εξελίξεις στον κατασκευαστικό κλάδο της Τουρκίας και αναλυτικότερα τα έργα που δρομολογούνται.
Ο τουρκικός κατασκευαστικός τομέας είναι από τους κορυφαίους και πλέον δυναμικούς κλάδους στην τουρκική οικονομία. Ενδεικτικό είναι ότι στον κατάλογο των 250 μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών, με διεθνή δραστηριότητα, τον οποίο εκδίδει κάθε χρόνο το περιοδικό Engineering News Record, οι τουρκικές κατασκευαστικές εταιρείες εξακολουθούν να καταλαμβάνουν τη 2η θέση παγκοσμίως. Συγκεκριμένα, στον κατάλογο του 2019 περιλαμβάνονται 44 τουρκικές κατασκευαστικές, (το 2017 περιλαμβάνονταν 43, το 2016 38, το 2015 38, το 2014 43, 42 το 2013, 38 το 2012, έναντι 33 και 31 το 2011 και 2010 αντίστοιχα), κατατάσσοντας τα τελευταία εννέα χρόνια την Τουρκία ως τη δεύτερη χώρα με τις περισσότερες εταιρείες στον κατάλογο μετά την Κίνα. Τα τελευταία χρόνια η Τουρκία κατέχει το 4,5% της παγκόσμιας αγοράς.
Στην Ελλάδα;
Η Ελλάδα όλα τα τελευταία χρόνια της κρίσης έμεινε πίσω στην υλοποίηση μεγάλων έργων αλλά και μικρότερων που μπορεί να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων αλλά και να ενισχύσουν την τουριστική δραστηριότητα. Αποτελεί επιτακτική ανάγκη αύξησης των κονδυλίων για δημόσιες επενδύσεις με στόχο την κάλυψη του κενού σε απαραίτητα έργα που θα στηρίξουν τις προσπάθειες οριστικής εξόδου της χώρας από την κρίση.
tornosnews.gr