Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2019

Ιταλικά κόλπα.


Είναι από κάθε άποψη σημαντική η επίσκεψη του Προέδρου της Κίνας , Σι Τζινπίνγκ στην Ελλάδα, λίγες μόνο μέρες μετά την επίσκεψη του Κ. Μητσοτάκη στην Κίνα. Το λιμάνι του Πειραιά και η αξιοποίησή του είναι η πλέον εμβληματική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών.
Αυτό όμως σημαίνει ότι πρέπει να προσεχτεί και στη συνέχεια. Ένα εσωτερικό «αγκάθι» είναι όσοι οικονομικοί παράγοντες δεν θέλουν την επέκταση της κινεζικής δραστηριότητας γιατί χάνουν οι ίδιοι. Το σημαντικότερο όμως είναι το εξωτερικό «αγκάθι», δηλαδή η Ιταλία. Είναι η Ιταλία που έχει αγοράσει τον ΟΣΕ αλλά δεν κάνει τίποτα για την ανάπτυξή του. 
Ο λόγος είναι απλός. Αν δεν αναπτυχθεί ο σιδηρόδρομος δεν μπορεί να αναπτυχθεί το λιμάνι του Πειραιά. Και η Ρώμη θέλει την Κίνα «δικιά» της. Θέλει κινεζικές επενδύσεις στα δικά της μεσογειακά λιμάνια, θέλει την Ιταλία βασικό συνέταιρο των Κινέζων και όχι την Ελλάδα. Δεν ήταν καθόλου τυχαίο που οι Ιταλοί αγόρασαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όσο την καθυστερούν, κερδίζουν χρόνο οι Ιταλοί για να κάνουν αυτοί συμφωνίες με τους Κινέζους. Ας το δούμε …

kontranews.gr