Σε προηγούμενο ΔΤ (31-07-2019) είχαμε ενημερώσει ότι ο ΟΣΕ είχε ξεκινήσει τις διαδικασίες για συμπληρωματική σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου εγκατάστασης των ΑΣΙΔ, για τις πέντε αφύλαχτες διαβάσεις στο ύψος του Βιολογικού Καθαρισμού (1) και στην Παραλία Πατρών (4) χωρίς να προσδιορίσουμε τον χρόνο εκτέλεσης των εργασιών λόγω αλλαγής του πολιτικού σκηνικού.
Εδώ και τουλάχιστον μία βδομάδα ξεκίνησαν οι συμπληρωματικές αυτές εργασίες όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες από την περιοχή της Παραλίας Πατρών στις οδούς: Μπεκίρη, Τζιλιάνου, Κολοκοτρώνη και Διάκου ώστε το τραίνο να κινηθεί με ασφάλεια έως την κ. Αχαΐα. Το έργο προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και δεν αναμένεται να καθυστερήσει ιδιαίτερα.
Επίσης την περασμένη Πέμπτη (17/10/2019) ενεργοποιήθηκαν οι μπάρες στις περιοχές Κόκκινου Μύλου και Ιτιές. Προφανώς και δεν πέρασε το «φάντασμα του Προαστιακού» αλλά υπήρξε δολιοφθορά (κομμένο καλώδιο) στην περιοχή του Κόκκινου Μύλου. Σε περίπτωση ενεργοποίησης των ΑΣΙΔ για οποιοδήποτε άλλο λόγο (εκτός βέβαια από την διέλευση τραίνου) αυτά είναι προγραμματισμένα έπειτα από 3 έως και 3,5 λεπτά να σηκωθούν. Πολλά από αυτά είναι ομαδοποιημένα όταν βρίσκονται σε κοντινή απόσταση με κοινό καλώδιο με αποτέλεσμα οποιαδήποτε δυσλειτουργία, αστοχία ή και δολιοφθορά να ενεργοποιηθεί όλη η ομάδα των ΑΣΙΔ.
Για την έναρξη των δρομολογίων προς κ. Αχαΐα κύκλοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάνουν λόγο για αρχές Ιανουαρίου. Η πρόσληψη των ελεγκτών έχει καθυστερήσει και θα προχωρήσει αρχές του έτους οπότε η δικιά μας εκτίμηση είναι ότι ή έναρξη δρομολογίων θα γίνει προς το Πάσχα εκτός και αν βρεθεί προσωπικό να επανδρώσει τους συρμούς. Τον άλλο μήνα θα τελειώσει η πιστοποίηση των νέων μηχανοδηγών στο τροχαίο υλικό που χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα είναι σε θέση να μηχανοδηγήσουν.
Ωστόσο από την πλευρά ο ΟΣΕ (διαχειριστής υποδομής) έχει δώσει δρομολόγια κάθε δίωρο στο τμήμα Πάτρα - κ. Αχαΐα. Ευελπιστούμε ότι με την εγκατάσταση των ΑΣΙΔ στις 5 αφύλαχτες διαβάσεις θα αρθεί κ η βραδυπορία των 30 χλμ που είχε επιβληθεί εδώ και χρόνια έως και το πρώην Δημαρχείο της παραλίας Πατρών, για να μπορέσει η διαδρομή να καλυφθεί κάτω από μισή ώρα ώστε η υπηρεσία να γίνει ελκυστική ειδάλλως και δυστυχώς το τραίνο θα πρέπει να φτάσει έως εκεί που μπορεί να εκτελεί δρομολόγια τουλάχιστον κάθε ώρα, το δίωρο δεν πρόκειται να εξυπηρετήσει κανέναν.
Με εκτίμηση
Ο Διαχειριστής της Ομάδας του FB
Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών
Βασίλειος Γκλαβάς
Μηχανικός Τ.Ε. Η/Υ