Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2019

Οι καταστροφές στις υποδομές κατά την περίοδο της κατοχής.

Σιδηρόδρομος: το σύνολο των γεφυρών άνω των 24 μέτρων και το 100% των μικρότερων του δικτύου του ΣΕΚ (Στερεά, Θεσσαλία, Μακεδονία, Θράκη) και το 24% του δικτύου Πελοποννήσου. 

Επίσης εκτεταμένες καταστροφές σε εγκαταστάσεις μηχανοστασίων (80% ΣΕΚ, 30% Πελοποννήσου), ύδρευσης (100% ΣΕΚ, 20% Πελ/σου), σταθμών (50% ΣΕΚ, 10% Πελ/σου), 24% των σηράγγων άνω των 100 μέτρων, ατμαμαξών (93% ΣΕΚ, 78% Πελ/σου), επιβατικών και φορτηγών βαγονιών (98% ΣΕΚ, 75% Πελ/σου) και 30% των αυτοκινηταμαξών. Αχρηστεύθηκε το 75% της γραμμής Πειραιάς – Πλατύ, το 100% των γραμμών Θεσσαλονίκης – Φλώρινας και Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, και το 23% της γραμμής Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης. Μεγάλη ήταν και η καταστροφή, κοντά στο 100%, στο δίκτυο Πελοποννήσου.
Λιμάνια: τα κυριότερα λιμάνια του Πειραιάς και της Θεσσαλονίκη κατεστράφησαν με εκρήξεις ώστε να διακοπεί ο ανεφοδιασμός. Κατεστράφησαν προβλήτες, εγκαταστάσεις, μηχανήματα. Αυτό έγινε με προμελετημένο σχέδιο.
Διώρυγα Κορίνθου: ανατινάχτηκαν τα πρανή, βυθίστηκαν πλοία, ρίχτηκαν γέφυρες και τρένα ανακατεμένα με νάρκες μέσα στην διώρυγα έτσι ώστε να μείνει κλειστή για χρόνια

Οδικό Δίκτυο: το 90% των γεφυρών άνω των 6 μέτρων καταστράφηκαν και το 50% των μικρότερων. Ανάλογες καταστροφές έγιναν σε σήραγγες και άλλα τεχνικά έργα
Αυτοκίνητα: 65% των επιβατικών αυτοκινήτων καταστράφηκαν ολικά, το 60% των φορτηγών και 80% των λεωφορείων.

Του Παναγιώτη Κ. Χατζηπλή
analyst.gr