Πέρασαν περισσότερα από δέκα χρόνια από τότε που εξαγγέλθηκε η αξιοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών στην δυτική Θεσσαλονίκη. Στο πρόγραμμα της αξιοποίησης είχαν ενταχθεί και οι σιδηροδρομικές γραμμές που συνέδεαν τον σιδηροδρομικό εμπορικό σταθμό Διαλογής Θεσσαλονίκης με τα στρατόπεδα, ΠΑΥΠ και «Μεγάλου Αλεξάνδρου».
Μέχρι της αρχές της δεκαετίας του 2000 οι γραμμές αυτές χρησιμοποιούνταν από τον ΟΣΕ για την μεταφορά των πάση φύσεως εφοδίων του στρατού.
Από τότε και μετά έπαψαν οι στρατιωτικές μεταφορές και οι γραμμές έμειναν ανενεργές και ακόμη περιμένουν οι κάτοικοι της δυτικής Θεσσαλονίκης την αξιοποίησή των.
Σήμερα με το φωτογραφικό φακό των «Σ.Ν.» καταγράψαμε τμήματα των σιδηροδρομικών γραμμών που βρίσκονται κοντά στα στρατόπεδα, τις οποίες βρήκαμε σε πολύ καλή κατάσταση λειτουργικότητας.
Παρά τα έργα που έχουν γίνει από το Δήμο Αμπελοκήπων –Μενεμένης τόσο στις διαβάσεις όσο και στις οδούς που διέρχονται οι γραμμές, οι ράγες δεν έχουν υποστεί κάποια σημαντική βλάβη που σημαίνει ο ότι Δήμος προφύλαξε την ιστορική του κληρονομιά αλλά και την περιουσία του δημοσίου.
Μάλιστα με έκπληξη είδαμε σε κάποιο σημείο αλλαγής κατεύθυνσης των γραμμών το κλειδί αλλαγής να παραμένει στην θέση του παρότι υπάρχει πρόβλημα με την διέλευση των οχημάτων από το σημείο εκείνο.
Η εικόνα αυτή μας δείχνει πόσο επικίνδυνη ήταν η διέλευση των συρμών αφού οι γραμμές απέχουν λίγα εκατοστά από τις εισόδους των καταστημάτων και των κατοικιών.
Όπως μας ανέφερε ο συνταξιούχος σιδηροδρομικός κ. Γιώργος Μπάτζιος, όταν περνούσαν τόσο από τις διαβάσεις όσο και διπλά από τα σπίτια είχαν τεταμένη την προσοχή τους μην συμβεί κανένα κακό. "Ήμασταν επτά άτομα στην ομάδα. Δυο μηχανοδηγοί και πέντε κλειδούχοι, Όχι μόνο μπροστά και πίσω αλλά και στα πλαϊνά είχαμε προσωπικό για την ασφαλή διέλευση του συρμού" μας είπε ο κ. Μπάτζιος.
Φωτορεπορτάζ: Χρήστος Γιαννακίδης