Ο ΕΣΘ ζητά την εμπρόθεσμη παράδοση του έργου μαζί με τον σταθμό Βενιζέλου - Τι λέει στον Τ.Θ. ο Π. Φιλιππίδης
Το μήνυμα ότι η αγορά της Θεσσαλονίκης δεν αντέχει ούτε μια ημέρα ανατροπής του προγραμματισμένου χρόνου παράδοσης του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό στέλνει ο Εμπορικός Σύλλογος με αφορμή τα όσα ακούγονται περί αναμόχλευσης του θέματος για μεταφορά των αρχαιοτήτων από τον συγκεκριμένο σταθμό. Η αγορά ζητά την εμπρόθεσμη παράδοση του έργου του Μετρό με ολοκληρωμένο και τον σταθμό της Βενιζέλου τονίζοντας ότι οι αντοχές του εμπορικού κόσμου έχουν εξαντληθεί.
Μάλιστα, ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ) ανέλαβε πρωτοβουλία για ευρεία σύσκεψη σχετικά με την πορεία των έργων του μετρό, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 28 Αυγούστου 2019 και ώρα 17:00 στα γραφεία του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (Πλ. Μοριχόβου 1, Λαδάδικα).
Ο ΕΣΘ, όπως τονίζει στον Τύπο Θεσσαλονίκης ο πρόεδρός του, κ. Παντελής Φιλιππίδης, έχει συγκεκριμένη θέση για το θέμα την οποία δεν άλλαξε ποτέ. "Θέλουμε το έργο να ολοκληρωθεί αισίως, στον ταχύτερο χρόνο με τα λιγότερα χρήματα. Έπρεπε να παραδοθεί το 2013. βρισκόμαστε στο 2019 με ορίζοντα το 2021 και πάλι πάει να χαλάσει ο ορίζοντας για τον α ή τον β λόγο", όπως λέει χαρακτηριστικά. Για το σταθμό της Βενιζέλου, ο κ. Φιλιππίδης τονίζει ότι ο ΕΣΘ δεν διανοείται να γίνει το μετρό χωρίς τον συγκεκριμένο σταθμό τον οποίο χαρακτηρίζει ως "καρδιά" της αγοράς αφού εκεί γύρω είναι η κεντρική αγορά, το Καπάνι κλπ.
"Έκλεισαν πάρα πολλά μαγαζιά"
Υπογραμμίζει δε τις θυσίες που έκανε η αγορά από το 2006 οι οποίες απέκτησαν άλλη διάσταση και ένταση με την οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα τα τελευταία δέκα χρόνια.
Είναι πάρα πολλά τα μαγαζιά που έχουν κλείσει στη διάρκεια κατασκευής του έργου όπως αναφέρει. "Δυστυχώς η καταστροφή που έχει επέλθει σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις από το συγκεκριμένο έργο είναι ολική. Όλοι αυτοί που έκλεισαν και καταστράφηκαν δεν έχουν να εισπράξουν τίποτα από το έργο εκτός από το να πληρώνουν εισιτήριο και να πηγαίνουν βόλτα", τονίζει. Κάποια από τα μαγαζιά που έκλεισαν μπορεί να αντικαταστάθηκαν, άλλα, όπως εξηγεί ο κ. Φιλιππίδης, δυστυχώς έχουν την ίδια μοίρα των προηγουμένων. "Κάποιοι πίστεψαν ότι το έργο θα τελειώσει στην ώρα του και τοποθετήθηκαν στην περιοχή θεωρώντας - όπως και εμείς- ότι όταν δοθεί σε κυκλοφορία το μετρό τα αποτελέσματα θα είναι θετικά για την αγορά. Αλλά δυστυχώς καθημερινά βιώνουν το Γολγοθά τους. Κάτι πρέπει να γίνει επιτέλους. Δεν μπορούμε να προχωράμε με ερασιτεχνισμούς ή με το "έτσι θέλω" του α ή του β . Εμείς δεν παίρνουμε θέση για το ποια είναι η καλύτερη λύση, δεν την ξέρουμε καταρχάς, δεν μπορούμε όλοι να είμαστε ειδικοί σε όλα. Αλλά φωνάξαμε όλους τους εμπλεκόμενους για να πάρουμε την άποψή τους", λέει χαρακτηριστικά.
"Πρέπει δηλαδή να πάμε άλλα 10 χρόνια πίσω για να πούμε ελάτε τώρα να δούμε τι κάνουμε;", λέει με αγανάκτηση ο ίδιος, τονίζοντας ότι το έργο του μετρό φυσικά και το ήθελε η πόλη και το περιμένουμε όλοι με μεγάλη αγωνία και θα δώσει μια μεγάλη ανάπτυξη και θα κάνει τη Θεσσαλονίκη μεγαλούπουλη.
Ο ΕΣΘ καλεί την Κυβέρνηση να επιλέξει τη συντομότερη και οικονομικότερη λύση για την αποπεράτωση του έργου. Η σύσκεψη που αρχικά ήταν προγραμματισμένη να πραγματοποιηθεί την προσεχή Δευτέρα, αλλά μετατέθηκε για την Τετάρτη εξαιτίας της ορκωμοσίας του νέου δημοτικού συμβουλίου του δήμου Θεσσαλονίκης, συγκαλείται παρουσία εκπροσώπων των αρμοδίων Υπουργείων (Μεταφορών, Πολιτισμού, Εσωτερικών – Μακεδονίας & Θράκης), του Δήμου, της Περιφέρειας και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.
Η αγορά χρειάζεται χρήμα
Ο κ. Φιλιππίδης αναφέρεται και στα γενικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αγορά εξαιτίας της οικονομικής δυσπραγίας. " Με τράπεζες "κλειστές" δεν λειτουργούν οι αγορές. Και εμείς επιχειρούμε 9 χρόνια με "κλειστές" τράπεζες, όπως λέει χαρακτηριστικά.
"Το πρόβλημα της αγοράς δεν λύνεται με ευχολόγια ούτε με καλή διάθεση, λύνεται με λεφτά", τονίζει για μία ακόμη φορά. Όσο για τις θερινές εκπτώσεις που ολοκληρώνονται το Σάββατο, 31 Αυγούστου οι έμποροι της Θεσσαλονίκης εκφράζουν την απογοήτευσή τους για την κίνηση.
Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ
.typosthes.gr