Τρίτη 2 Ιουλίου 2019

Πού οφείλεται η διακοπή της κυκλοφορίας του τραμ τη Δευτέρα.

Δύο συστήματα δεν «κουμπώνουν», με αποτέλεσμα -εδώ και καιρό- να σημειώνονται κατά τόπους ολιγόλεπτες καθυστερήσεις στα δρομολόγια
Στην αδυναμία συγχρονισμού των δύο διαφορετικών συστημάτων τηλεματικής που εφαρμόζονται στο υπό λειτουργία δίκτυο του τραμ και στο νέο δίκτυο της επέκτασης προς Πειραιά, το οποίο βρίσκεται υπό πιλοτικές δοκιμές, αποδίδεται το σημερινό δίωρο «μπλακ-άουτ» του μέσου από πηγές της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες).

Όπως προκύπτει, τα δύο συστήματα, τα οποία έχουν αναπτυχθεί από διαφορετικούς αναδόχους, δεν «κουμπώνουν» με αποτέλεσμα εδώ και καιρό να σημειώνονται κατά τόπους ολιγόλεπτες καθυστερήσεις στα δρομολόγια του τραμ σε διάφορες περιοχές. Ωστόσο σήμερα το σύστημα «έπεσε» εντελώς με αποτέλεσμα να υπάρξει πλήρης διακοπή των δρομολογίων μέχρι τη σταδιακή αποκατάστασή τους, η οποία ξεκίνησε μετά τη 1.15 το μεσημέρι.

Σύμφωνα με πηγές κοντά στην υπόθεση, στην εταιρία που ανέλαβε την προμήθεια του συστήματος τηλεματικής στην επέκταση προς Πειραιά δε δόθηκαν τα «κλειδιά» του λογισμικού του συστήματος που λειτουργεί στο υφιστάμενο δίκτυο του τραμ με αποτέλεσμα να αναζητείται πλέον τρόπος να «συνεργαστούν» τα δύο συστήματα.

Πηγές της ΣΤΑΣΥ, πάντως, σημειώνουν ότι μέχρι να λυθεί το πρόβλημα, η εταιρία δεν είναι διατεθειμένη να παραλάβει την επέκταση του δικτύου από το Φάληρο στον Πειραιά.

Ωστόσο από την υπεύθυνη για την κατασκευή, «Αττικό Μετρό» επισημαίνουν ότι «δεν υπάρχει άλυτο πρόβλημα» και ήδη γίνονται οι απαραίτητες κινήσεις προκειμένου να λειτουργήσουν απρόσκοπτα τα συστήματα τηλεματικής.

Την ίδια στιγμή και οι κάτοικοι του Πειραιά θα πρέπει να εξοικειωθούν με την επανεμφάνιση του τραμ στην πόλη τους καθώς στο διάστημα της πιλοτικής λειτουργίας που ξεκίνησε τον περασμένο Φεβρουάριο, έχουν ήδη υπάρξει ελαφρές συγκρούσεις με Ι.Χ. όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι του τραμ.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο της επέκτασης προς Πειραιά, η παράδοση του οποίου εξακολουθεί να εκκρεμεί, περιλαμβάνει διαδρομή συνολικού μήκους 5,4 χιλιομέτρων (3,1 χιλιόμετρα στην κατεύθυνση προς Πειραιά και 2,3 χιλιόμετρα στην κατεύθυνση προς Φάληρο). Θα έχει επτά νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου: Γηπ. Καραϊσκάκη – Μ. Ασίας – Λαμπράκη – Ευαγγελίστρια – Πλ. Δεληγιάννη – Δημαρχείο – Ακτή Ποσειδώνος και πέντε νέες στάσεις στη διαδρομή εξόδου: Αγ. Τριάδα – Πλ. Ιπποδαμείας – 34ου Συντάγματος – Ανδρούτσου – Ομ. Σκυλίτση. Ο τερματικός σταθμός της Ακτής Ποσειδώνος βρίσκεται μόλις 100 μέτρα από τον σταθμό Μετρό της Γραμμής 1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ και 150 μέτρα από τον αντίστοιχο σταθμό του Προαστιακού Σιδηρόδρομου.

Το έργο αναμένεται να παραδοθεί με σημαντική καθυστέρηση καθώς η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης προς τον Πειραιά ύψους 61,5 εκατομμυρίων ευρώ με την ανάδοχο εταιρία ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε. υπεγράφη τον Ιανουάριο του 2013 με στόχο το έργο να παραδοθεί το 2015, ενώ η κατασκευή του έργου ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2014.

Η λειτουργία της επέκτασης του τραμ υπολογίζεται ότι θα μειώσει την κυκλοφορία των ΙΧ οχημάτων κατά 15.000 σε ημερήσια βάση, ενώ με την ολοκλήρωση και της επέκτασης του μετρό στον Πειραιά, το βασικό λιμάνι της χώρας θα μετατραπεί σε συγκοινωνιακό κόμβο όπου θα ενώνονται λειτουργικά δύο Γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και 3), το Λιμάνι (ΟΛΠ), ο Προαστιακός και το ΤΡΑΜ, διευκολύνοντας ουσιαστικά τους χιλιάδες επιβάτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν με πλοίο.

Μαρία Λιλιοπούλου
ethnos.gr