Ένα τρένο υψηλής ταχύτητας ICE που διέρχεται από τη Θουριγγία, την ανατολική Γερμανία. Φωτογραφία: DPA |
Το πράσινο κόμμα πρότεινε να καταστήσει τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις στη Γερμανία τόσο ελκυστικές τις προσεχείς δεκαετίες, ώστε οι επιβάτες να γυρίσουν την πλάτη τους στις εσωτερικές πτήσεις.
Περισσότερες αμαξοστοιχίες, αξιόπιστα δρομολόγια και φθηνότερα εισιτήρια: αυτή είναι η Πράσινη απάντηση στην αυξανόμενη εναέρια κυκλοφορία στη Γερμανία.
"Μέχρι το 2035 θέλουμε να κάνουμε τις εσωτερικές πτήσεις παρωχημένες στο μέτρο του δυνατού", ανέφερε η Πράσινη κοινοβουλευτική ομάδα σε μια δήλωση του Süddeutsche Zeitung.
Σύμφωνα με το φιλικό προς το περιβάλλον κόμμα, το οποίο είναι ψηλά στις κάλπες μετά από ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα στις ευρωπαϊκές εκλογές , θα πρέπει να εισάγονται ετησίως τρία δισεκατομμύρια ευρώ στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας προκειμένου να επεκταθεί και να επιταχυνθεί το σιδηροδρομικό σύστημα.
Ο στόχος πρέπει να είναι η μείωση του χρόνου μετακίνησης από όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις στη Γερμανία και τις γειτονικές χώρες σε "τέσσερις ώρες το πολύ", ανέφεραν οι Πράσινοι. Οι συντάκτες ξεχώρισαν τις διαδρομές από την Κολωνία και το Ντίσελντορφ στο Βερολίνο, το Αμβούργο ή το Μόναχο καθώς και τη σύνδεση μεταξύ Φρανκφούρτης και Βερολίνου.
Σε πολλά σημεία, τα σημεία συμφόρησης θα πρέπει να εξαλειφθούν γρήγορα. Επιπλέον, χρειάζονται περισσότερες αμαξοστοιχίες για πρωινές και βραδινές ώρες ώθησης για να κάνουν τα ταξίδια τρένο πιο ελκυστική για τους μετακινούμενους επίσης.
Ωστόσο, αυτό απαιτεί επίσης εξαιρετικά έγκαιρα τρένα και ευρυζωνική σύνδεση υψηλής ταχύτητας επί του πλοίου.
Η ριζοσπαστική πρόταση θα μπορούσε να αποδειχθεί δελεαστική για τους ψηφοφόρους στη Γερμανία, πολλοί από τους οποίους ίσως έχουν ήδη δώσει την ψήφο τους στους Πράσινους στις ευρωεκλογές του Μαΐου ή στις κρατικές εκλογές.
Περισσότερος φόρος για πτήσεις, λιγότερο με το ταξίδι με το τρένο
Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία, 23,5 εκατομμύρια εγχώριοι επιβάτες ταξίδεψαν αεροπορικώς στη Γερμανία πέρυσι. Το 2017 το ποσοστό ήταν 23,7 εκατομμύρια, δηλαδή μια πτώση 0,8%.
Ένα αεροπλάνο που πετάει κοντά στη Φρανκφούρτη κατά τη διάρκεια ηλιοβασιλέματος Φωτογραφία: DPA
Το έγγραφο προβλέπει επίσης μια "βήμα-βήμα εισαγωγή του φόρου κηροζίνης για εσωτερικές πτήσεις". Αυτό θα πρέπει να ευθυγραμμιστεί σταδιακά με το φορολογικό συντελεστή για τη βενζίνη που σήμερα κυμαίνεται στα 65 σεντ ανά λίτρο, υποστηρίζει το κόμμα.
Ωστόσο, για τις αμαξοστοιχίες, ο ΦΠΑ πρέπει να μειωθεί από 19 σε 7%. Οι Πράσινοι θέλουν επίσης να μειώσουν τις τιμές των διαδρομών και τον φόρο ηλεκτρικής ενέργειας.
Εν τω μεταξύ, το κόμμα σκέφτεται επίσης πώς να βελτιώσει τα τρένα για να κάνει τους ανθρώπους να σκέφτονται δύο φορές για τη λήψη μακρύτερων ή διεθνών πτήσεων.
Πρότειναν ένα «ευρωπαϊκό δίκτυο νυχτερινών σιδηροδρόμων» που ελπίζουν ότι θα προσελκύσουν περισσότερους επιβάτες στους σιδηροδρόμους.
"Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι το αεροπλάνο, ως ο πλέον επιβλαβής για το κλίμα τρόπο μεταφοράς, εξακολουθεί να επιδοτείται με δισεκατομμύρια, ενώ ο φιλικός προς το περιβάλλον σιδηροδρομικός τομέας είναι χρονοβόρα ανεπαρκής", δήλωσε η Daniela Wagner, ένας από τους συγγραφείς της ανακοίνωσης.
Οι τιμές πρέπει επίσης να αντανακλούν την οικολογική αλήθεια στις αεροπορικές μεταφορές, ανέφεραν. "Ταυτόχρονα, οι σιδηρόδρομοι πρέπει να ενισχυθούν με την οικοδόμηση και επέκταση των νέων διαδρομών και με την αξιοπιστία, την ορθότητα και την προσιτότητα", ανέφερε η εφημερίδα.
thelocal.de