Δευτέρα, 29 Ιουλίου 2019

Καραμανλής: Λύσεις το συντομότερο δυνατόν για τις αστικές συγκοινωνίες.

Σε βαθμιαία αποκατάσταση των προβλημάτων φαίνεται ότι θα έχουμε στα χρονίζοντα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης. Εχθές μιλώντας στην εφημερίδα «Έθνος», o Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ήταν σαφής: «Πρέπει να σας πω ότι είναι από τα πρώτα θέματα για τα οποία ζήτησα ενημέρωση. Άλλωστε μένω στο Κέντρο, κινούμαι στο Κέντρο, μου αρέσει να χρησιμοποιώ το μετρό. Η κατάσταση σήμερα είναι δύσκολη και προβληματική. Είναι άλλη μία απόδειξη ότι η προηγούμενη κυβέρνηση γύρισε την πλάτη σε αυτούς που είχαν μεγαλύτερη ανάγκη. Δεν μπορώ να υποσχεθώ θαύματα από τη μια μέρα στην άλλη… Όταν, για παράδειγμα, συρμοί έχουν αποσυρθεί επειδή δεν υπάρχουν ανταλλακτικά, αυτό δεν λύνεται ως διά μαγείας. Μπορώ να δεσμευτώ όμως ότι οι λύσεις θα προχωρήσουν το συντομότερο δυνατόν.

Ανάλογα και χειρότερα προβλήματα πρέπει να σας πω ότι έχουμε συνολικά στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Είναι χρέος μας να τα αντιμετωπίσουμε. Είμαι ιδιαίτερα ευαίσθητος με αυτά τα θέματα, γιατί έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα των πολιτών. Και τους πολίτες πρέπει να τους σεβόμαστε. Πάντα».

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, από τους εργαζόμενους παραμένουν ακινητοποιημένοι οι 30 από τους 66 συρμούς του μετρό που δρομολογούνται στις γραμμές 2 και 3, ενώ αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στο δίκτυο του πρώην ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και το τραμ με τις απώλειες να κυμαίνονται μεταξύ 30%-40%.

Την ίδια ώρα οι αριθμοί των αστικών λεωφορείων που κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι σε ιστορικά χαμηλά και με τις εποχικές άδειες το πρόβλημα με τα αραιά δρομολόγια γίνεται όλο και πιο έντονο.

Φυσικό επακόλουθο της σημερινής κατάστασης είναι να οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες να είναι λιγότερο ελκυστικές και η αύξηση που παρατηρείται στους δρόμους να οφείλεται εν μέρει και σε αυτή την εικόνα.

Τα προβλήματα που θα πρέπει να λυθούν είναι πολλά: προσλήψεις προσωπικού (υπάρχει μεγάλη έλλειψη ειδικά στις μάχιμες θέσεις οδηγών και μηχανοδηγών), αγορά τροχαίου υλικού, συμβάσεις ανταλλακτικών, αλλαγή της συνολικής εικόνας των αστικών συγκοινωνιών που σήμερα κατά γενική ομολογία δεν κολακεύει.

ypodomes.com