Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019

"Aπό Οκτώβριο ο προαστιακός στην Κάτω Αχαΐα".

φωτο αρχείου eurokinissi
Τι αναφέρει ο Διαχειριστής της Ομάδας του FB Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών Βασίλης Γκλαβάς



Ο Διαχειριστής της Ομάδας του FB Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών Βασίλης Γκλαβάς αναφέρει πως η έναρξη των δρομολογίων το Προαστιακού από την Πάτρας ως την Κάτω Αχαΐα δεν θα γίνει πριν τον Οκτώβριο λόγω έλλειψης σε μηξχανοδηγούς και ελεγκτές.

 Δείτε αναλυτικά τι αναφέρει σε ανακοίνωσή του.

"Από την έναρξη των εργασιών της επέκτασης επισημαίναμε στα Δ.Τ. (18-07-2017, 05-11-2018, 09-12-2018 & 05-03-2019) το σοβαρό ζήτημα έλλειψης προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όχι μόνο σε μηχανοδηγούς αλλά και σε ελεγκτές. Οι εργολαβίες τελείωσαν και όλοι περίμεναν ότι 15-07-2019 θα ξεκινούσαν τα δρομολόγια αλλά δυστυχώς επαληθευτήκαμε πλήρως. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορεί επί του παρόντος να πραγματοποιήσει τα δρομολόγια λόγω σοβαρής έλλειψης προσωπικού. Ακόμα και τα υφιστάμενα δρομολόγια πραγματοποιούνται χάρη στο ότι το προσωπικό εργάζεται σχεδόν όλες τις ημέρες του μήνα. Τα δοκιμαστικά δρομολόγια που έγιναν και κράτησαν περίπου μια βδομάδα (2 πρωινά δρομολόγια) συνέπεσαν με το κλείσιμο της γραμμής του Οδοντωτού. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε σε προσλήψεις μηχανοδηγών τον Οκτώβριο του 2018. Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία και διαδικασία οι νέοι μηχανοδηγοί θα μπορούν να οδηγήσουν τα τραίνα ένα χρόνο αργότερα δηλαδή τον Οκτώβριο του 2019 αφού περάσουν την τελική πιστοποίηση. Επίσης τον Ιούλιο προκηρυχτήκαν οι θέσεις για συνοδούς - ελεγκτές οι οποίοι θα περάσουν και αυτοί από τουλάχιστον δίμηνη εκπαίδευση αφού γίνει πρώτα η πρόσληψη, πιθανόν τον επόμενο μήνα. Όλα τα παραπάνω συνηγορούν ότι η έναρξη των δρομολογίων προς κ. Αχαΐα δεν θα γίνει πριν τον Οκτώβριο του 2019. Εκτίμηση μας είναι ότι τον Σεπτέμβριο θα ξεκαθαρίσει η κατάσταση για το πότε περίπου θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια.

Πέρα του συγκεκριμένου θέματος που ήταν γνωστό προέκυψε και ένα πολύ σοβαρό ζήτημα με τις 5 αφύλαχτες διαβάσεις (εικόνα01) αφού η δεύτερη εργολαβία προέβλεπε την εγκατάσταση 32 συστημάτων ενώ οι διαβάσεις είναι 37. Τι συνέβη λοιπόν και δεν εντάχθηκαν οι πέντε αυτές διαβάσεις στην αρχική προκήρυξη; Δεν έφτανε ο προϋπολογισμός; Δεν γνώριζε ο ΟΣΕ τον ακριβή αριθμό των διαβάσεων; Πράγμα απίθανο διότι τοποθετήθηκαν ΑΣΙΔ σε διάβαση από χωματόδρομο (εικόνα 2). Υπήρχαν παράνομες διαβάσεις και αν ναι γιατί ο ΟΣΕ δεν τις έκλεισε; Μήπως υπήρξαν πιέσεις να μην κλείσουν; Οι πέντε αυτές αφύλαχτες διαβάσεις μαζί με άλλες δύο στα Κρύα Ιτεών (τοποθετήθηκαν ΑΣΙΔ) υπήρχαν στο δίκτυο του ΟΣΕ και ήταν η αιτία που είχε επιβληθεί η βραδυπορία των 30 χλμ. στο τμήμα της γραμμής από την οδό Ανθείας έως το παλιό Δημαρχείο της Παραλίας Πατρών. Σκοπός της εργολαβίας αυτής ήταν το τραίνο να κινείται με ασφάλεια και να αυξηθεί η ταχύτητα ώστε τα δρομολόγια να μπορούν να πραγματοποιούνται κάθε ώρα. Πως λοιπόν θα γίνει αυτό; Ο φορέας χρηματοδότησης (Περιφέρεια) είναι δυνατόν να μην γνώριζε το θέμα εξαρχής; Τι έκανε λοιπόν αυτά τα τρία χρόνια σε συνεργασία με τον ΟΣΕ ώστε να βρεθεί λύση; Αντί αυτού σε πρόσφατη επιστολή πίεσε τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να βρεθεί λύση ενώ για την έναρξη των δρομολογίων και δεν έκανε αναφορά για αυτό το σοβαρό ζήτημα. Επίσης η επιστολή ανέφερε ότι τα δρομολόγια θα ξεκινούσαν αρχικώς μόνο για μία βάρδια (08:00-16:00) έως τα μέσα Αυγούστου. Ο χρόνος διαδρομής θα ήταν περίπου 35 λεπτά από την Πάτρα έως την κ. Αχαΐα με περίπου 5 – 6 δρομολόγια ημερησίως χωρίς να έχει προηγηθεί καμία πραγματική προσομοίωση δρομολογίου με πραγματικές συνθήκες για να δείξει τον πραγματικό χρόνο διάνυσης της απόστασης. Δε νομίζουμε ότι οι υποψήφιοι επιβάτες θα έκαναν χρήση της υπηρεσίας με δρομολόγια άγονης γραμμής. Στα ίδια επίπεδα κινήθηκαν και δηλώσεις από την Ενδιάμεση Διαχειριστική. Ας αναλάβει λοιπόν κάποιος την ευθύνη (ΟΣΕ, Περιφέρεια) και να πει με ειλικρίνεια τι έφταιξε και το δεύτερο έργο δεν ολοκληρώθηκε όπως έπρεπε αλλά έμειναν οι σοβαρές εκκρεμότητες. Να υπενθυμίσουμε στους αρμοδίους την αιτία καθυστέρησης της επέκτασης του προαστιακού από το Ρίο έως τον Άγιο Βασίλειο η οποία δεν ήταν άλλη από το ότι δεν λειτουργούσαν δύο συστήματα ΑΣΙΔ σε διαβάσεις με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να μην έδινε το πράσινο φως για την εκκίνηση των δρομολογίων. Δεν μπορούν να υπάρχουν δύο διαφορετικές αντιμετωπίσεις σε παρόμοια ζητήματα. Από ότι ακούγεται ο ΟΣΕ έχει ήδη προχωρήσει την διαδικασία συμπληρωματικής σύμβασης (δεν έχει ακόμα υπογράψει) με τον Ανάδοχο για την κάλυψη των πέντε αυτών διαβάσεων με μπάρες ωστόσο η αλλαγή του πολιτικού σκηνικού πιθανόν να την καθυστερήσει. Πάντως λειτουργικά ΑΣΙΔ υπάρχουν για να καλύψουν την εκκρεμότητα αυτή και δεν είναι άλλα από αυτά του καταργημένου τμήματος της γραμμής Ρίον – Άγιος Βασίλειος με πολύ μικρό κόστος σε σχέση με την προμήθεια νέων όπως έγινε με τη συντήρηση δύο ίδιων η οποία προβλεπόταν από την προκήρυξη. Μάλιστα το ένα εξ’ αυτών ξηλώθηκε και αντικαταστάθηκε με άλλο λειτουργικό που διέθεσε ο ΟΣΕ. 

Μηχανικοί με γνώση στη σιδηροδρομική επιδομή δεν είμαστε ωστόσο επιτρέπεται σε μία πρόσφατη «συντηρημένη γραμμή» να έχει πάθει στρέβλωση λόγω υψηλών θερμοκρασιών (εικόνα 3). Οι εργασίες συντήρησης που έγιναν βάση της σύμβασης κάλυπταν τέτοια ζητήματα; Ανάλογο περιστατικό είχε συμβεί πρόσφατα στα Μποζαΐτικα με αποτέλεσμα την διήμερη διακοπή των δρομολογίων. 

Τέλος ο ΟΣΕ θα πρέπει να προχωρήσει σε συμπληρωματικές εργασίες όπως:

Ø Να φράξει τις αυτοσχέδιες οδικές διαβάσεις οι οποίες έχουν πρόσβαση στην υποδομή. Πρόσφατα σε μία τέτοια διάβαση στα Βραχνέικα αυτοκίνητο κόλλησε πάνω στην γραμμή και η οδηγός περίμενε την οδική βοήθεια. Αν είχαν ξεκινήσει τα δρομολόγια τι θα γινόταν; (εικόνες 04-06).

Ø Να αποκαταστήσει την κατεστραμμένη περίφραξη όπου αυτή έχει βανδαλιστεί ή όπου κρίνεται να επεκταθεί (εικόνα 07).

Ø Να καθαριστεί ο περιβάλλοντας χώρος των στάσεων. Αν υποθετικά ξεκινούσαν σήμερα τα δρομολόγια οι επιβάτες στη στάση Ανθείας θα αντίκριζαν την εικόνα της φωτογραφίας (εικόνα 08). Ανάλογη εικόνα υπάρχει στις στάσεις Μιντιλόγλι, Αλυσσό (εικόνα 09), ενώ Βραχνέικα & κ. Αχαΐα δεν έχει καθαριστεί πλήρως η σιδηροδρομική γραμμή (εικόνα 10).

Ø Υπενθυμίζουμε για μια ακόμα φορά ότι οι αποβάθρες σε Βραχνέικα και κ. Αχαΐα είναι στενές και χρήζουν διαπλάτυνση για αποφυγή ατυχήματος και επιπλέον δεν έχουν στέγαστρο!!! (εικόνα 11).

Ø Στη στάση Καμίνια λείπουν τα στέγαστρα και τα κάγκελα της αποβάθρας (εικόνα 12).

Ø Επίσης η πρώτη εργολαβία μπορεί να έχει τελειώσει εδώ και μήνες ωστόσο κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να συνδεθεί ο ηλεκτροφωτισμός των στάσεων με το δίκτυο της ΔΕΗ (εικόνες 13-14) όπως έγινε στο σταθμό του Αγίου Ανδρέα.

Ø Το κτίριο της στάσης Μιντιλόγλι είναι επικίνδυνο για κατάρρευση (είναι περιφραγμένο). Το κτίριο στα Καμίνια χρήζει σοβαρής επισκευής (εικόνα 15). Ο σταθμός της κ. Αχαΐας δεν είναι λειτουργικός αφού μετά το κλείσιμο του δικτύου βανδαλίστηκε. Χρήζει άμεσης αποκατάστασης ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπορέσει να λειτουργήσει εκδοτήρια (εικόνα 16). Τα κτίρια των στάσεων σε Βραχνέικα και Τσουκαλέικα είναι σε καλή κατάσταση αφού κατά το παρελθόν χρησιμοποιούνταν από τις Δημοτικές Αρχές. 

Ø Τέλος η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οφείλει να ευπρεπίσει τους συρμούς τόσο εντός όσο και εκτός. Είναι μια κίνηση σεβασμού προς τον υποψήφιο επιβάτη- πελάτη αλλά και το πρεστίζ της εταιρείας. 

Πέρα των όποιων ευθυνών που μπορεί να έχει η Περιφέρεια (έως ένα σημείο) δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει το γεγονός ότι μαζί με αυτής της Θεσσαλίας είναι οι μόνες Περιφέρειας οι οποίες χρηματοδοτούν έργα για το σιδηρόδρομο. Αυτή τη περίοδο ούτε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά ούτε και ο ΟΣΕ είναι έτοιμοι για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια προς κ. Αχαΐα. Το τραίνο θα πρέπει να κινηθεί με ασφάλεια και οι επιβάτες – πελάτες κατά την πρώτη επαφή με το νέο μέσο να αποκομίσουν θετικές εντυπώσεις. Η σημερινή εικόνα πάντως σε πολλές των περιπτώσεων θυμίζει εγκατάλειψη. Ελπίζουμε όταν ωριμάσουν οι συνθήκες και από τις δύο πλευρές να έχουν επιλυθεί οι εκκρεμότητες ώστε όλα να ξεκινήσουν όπως θα έπρεπε|.

Ο Διαχειριστής της Ομάδας του FBΦίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών, Βασίλειος Γκλαβάς. Μηχανικός Τ.Ε. Η/Υ

thebest.gr

Ο Διαχειριστής της Ομάδας του FBΦίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών, Βασίλειος Γκλαβάς. Μηχανικός Τ.Ε. Η/Υ