Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019

Στο τελικό στάδιο ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας.

Εγκρίθηκε από το Δ.Σ. της Αττικό Μετρό το πρακτικό της τεχνικής αξιολόγησης για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας. Οι δύο κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο του 1,8 δισ.

Κανονικά προχωράει ο μεγάλος διαγωνισμός, προϋπολογισμού άνω του 1,8 δισ. ευρώ, για το πρώτο τμήμα (Αλσος Βεΐκου - Γουδή) της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Η διοίκηση της Αττικό Μετρό ενημέρωσε σήμερα τις κοινοπραξίες που συμμετείχαν πως εγκρίθηκε το πρακτικό της τεχνικής αξιολόγησης. Οι δύο όμιλοι που περνούν στην επόμενη φάση είναι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - Ansaldo STS(πλέον ονομάζεται Hitachirail STS) και η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Ghella SpA - Alstom Transport καθώς είχαν καταθέσει και πλήρεις προσφορές. Το τελικό αποτέλεσμα του διαγωνισμού θα κριθεί από την οικονομική προσφορά που θα καταθέσουν καθώς στην τεχνική βαθμολογία υπάρχει μικρό προβάδισμα της κοινοπραξίας υπό την ΑΒΑΞ, σύμφωνα με το σχετικό πρακτικό αξιολόγησης.

Σημειώνεται πως το πρακτικό αξιολόγησης είχε εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό στις 11 Ιουλίου, αλλά η κυβερνητική αλλαγή (και η αναμονή ώστε να ξεκαθαριστεί η στάση της νέας ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών) οδήγησαν σε μικρή καθυστέρηση. Ετσι οι δύο υποψήφιοι ενημερώθηκαν επισήμως σήμερα. Στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού είχε συμμετάσχει και κοινοπραξία υπό την ΤΕΡΝΑ, η οποία τελικά δεν κατέθεσε προσφορά. Όπως ανέφερε και σε σχετική επιστολή, θεωρεί πως είναι πιθανόν να υπάρξουν εμπλοκές στον διαγωνισμό, εξαιτίας προσφυγών και άλλων εκκρεμοτήτων στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας, με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Ταυτόχρονα «θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κ.λπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός)».

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Η νέα γραμμή έχει μήκος περίπου 12,8 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.


Φώτης Κόλλιας
euro2day.gr