-Έναρξη λειτουργίας σιδηροδρομικής γραμμής Τουρκίας-Ιράν.
-Αμεση απάντηση Ισραήλ-ΗΠΑ: Ο "σιδηρόδρομος της Ειρήνης"
Το τι θα περιλαμβάνει αυτή η απάντηση δεν διευκρινίζεται προς το παρόν. Πάντως είναι πολύ λογικό η Τουρκία να συμφώνησε για ένταξη στο SCO καθώς το θέμα ΕΕ έχει τελειώσει οριστικά ενώ ο Ρ.Τ.Ερντογάν δεν παρευρέθηκε τυχαία με ανώτατους αξιωματούχους του στην τελευταία Σύνοδο του Οργανισμού CICA.
Οπως αναφέρουν ρωσικές πηγές "Σκοπός είναι η ενοποίηση όλων των κυρίαρχων οντοτήτων της Ευρασίας".
Στο πλαίσιο οι δύο υπερδυνάμεις, Ρωσία και ΗΠΑ, "τρέχουν" όλα τα κατασκευαστικά έργα για τον πλήρη έλεγχο της Ευρασίας και της Μέσης Ανατολής. Από τη μια πλευρά Ρωσία-Κίνα-Ιράν-Τουρκία και από την άλλη ΗΠΑ-Ισραήλ και οι χώρες του Κόλπου πλην Κατάρ.
Πριν λίγο ανακοινώθηκε η έναρξη λειτουργίας σιδηροδρομικής γραμμής Τουρκίας-Ιράν.
Το τρένο θα ξεκινάει κάθε Δευτέρα από την Τεχεράνη στις 9:30 a.m. και θα φτάνει στην ανατολική τουρκική πόλη του Βαν την Τρίτη το πρωί με ενδιάμεση στάση στο Tabriz, στο βορειοανατολικό Ιράν. Το τρένο θα επιστρέφει στις 9 p.m από το Βαν.
"Η γραμή αυτή είναι πολύ σημαντική τόσο για την χώρα μας όσο και για ολόκληρη την περιοχή.
Είναι εξέλιξη "κλειδί" για τον τουρισμό, τις επικοινωνίες και τις μεταφορές" τόνισε ο υπουργός Μεταφορών Ahmet Arslan.
"Μega deal" Τουρκίας-Αζερμπαϊτζάν και Ρωσίας
Εκπρόσωποι του σιδηροδρομικού δικτύου των 3 αυτών χωρών υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας στην Αγκυρα με το οποίο ανακοινώθηκε η είσοδος της Ρωσίας στον σιδηρόδρομο Μπακού-Τιφλίδα-Καρς (BTK).
"Η τριμερής συμφωνίας θα εκτινάξει την συνεργασία του σιδηροδρομικού αυτού δικτύου και θα διασφαλίσει πως τα φορτία από την Ρωσία θα περάσουν μέσω του Καυκάσου και της Ανατολίας στον προορισμό τους" αναφέρει η ανακοίνωση.
"Πρόκειται για μια συμφωνία -σταθμό στην ενδο-ευρασιατική σύνδεση καθώς αποκτούμε πρόσβαση στα ανατολικά λιμάνια της Ρωσίας ενώ βρίσκεται στα σκαριά και η δημιουργία του μεταφορικού διαδρόμου "Νότος-Βοράς" το οποίο περιλαμβάνει και το Ιράν.
Ρωσία και Τουρκία συμφώνησαν να αναπτύξουν από κοινού λογιστική υποστήριξη για τις μεταφορές κατά μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου "BTK".
Η Ρωσία προσφέρθηκε να κατασκευάσει μια σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή μήκους 76 χλμ από τα σύνορα της Γεωργίας μέχρι την πόλη του Καρς στην Τουρκία.
Με τον τρόπο αυτό ενώνονται οι γραμμές από Κίνα-Κεντρική Ασία και Κασπία και η Μόσχα αποκτά πρόσβαση στα λιμάνια της Μεσογείου και στην τουρκική αγορά.
Να σημειωθεί πως η Μόσχα αρχικά δεν είχε ενταχτεί στο έργο που ενώνει το Μπακού με την Τιφλίδα και το Καρς, ένα έργο το οποίο παρέμεινε στον πάγο πάνω από τρία χρόνια εξαιτίας της δικαστικής διαμάχης των εταιρειών που συμμετείχαν στο διαγωνισμό.
Το νέο και μεγαλεπήβολο σιδηροδρομικό έργο έχει μήκος 838,6 χλμ. και τελικό στόχο να συνδέσει το Λονδίνο(!) με το Πεκίνο χρησιμοποιώντας τον "Δρόμο του Μεταξιού". Συνεπώς, εξηγείται έτσι και γιατί έσπευσε ο Βρετανός ΥΠΟΙΚ στην Αγκυρα για συζητήσεις...
Αμεση απάντηση Ισραήλ-ΗΠΑ: Ο "σιδηρόδρομος της Ειρήνης"
Ο υπουργός Μεταφορών του Ισραήλ ανακοίνωσε ένα μεγάλο έργο, ειδικά από πολιτικής άποψης, με στόχο την ένωση των κρατών υπό δυτική επιρροή και τον εξοβελισμό Τουρκίας και Ιράν στην Μέση Ανατολή.
Το Ισραήλ ανακοίνωσε την σιδηροδρομική σύνδεση του Tελ-Αβίβ με την Ιορδανία και τις αραβικές χώρες. Η γραμμή θα ξεκινάει από το λιμάνι της Χάιφα στην μεσογειακή ακτή και θα φτάνει στο Ντουμπάι όπως δείχνει και ο χάρτης παρακάτω.
Πιο αναλυτικά, η γραμμή θα φτάνει Ιορδανία, θα περνάει μέσω Σαουδικής Αραβίας και ΗΑΕ ενώ θα έχει διάφορες διακλαδώσεις.
Θα επεκτείνεται στην συνοριακή πύλη "Sheikh Hussein" στα σύνορα Ισραήλ-Ιορδανίας στην ανατολή και στην δυτική Οχθη στο Celme στο νότο.
Ενα σύγχρονο διαμετακομιστικό κέντρο θα κατασκευαστεί στην Irbid, της Ιορδανίας ενώ η σιδηροδρομική γραμμή θα έχει μήκος 590 χλμ και θα φτάνει στο Ριάντ.
Από το Ριάντ η γραμμή θα επεκταθεί στα λιμάνια Dammam και Cubeyl Port, ενώ μια ακόμη γραμμή θα φτάνει στο Ντουμπάι.
Το σχέδιο είναι μια εναλλακτική παράκαμψης των Στενών του Ορμούζ και των Στενών Babu'l Mendeb που συνδέουν Ερυθρά και Κόλπο του Άντεν.
Ο Ισραηλινός υπουργός Μεταφορών, Katz, δήλωσε ότι το έργο θα δημιουργήσει μια πρόσθετη εμπορική διαδρομή φθηνότερη και ταχύτερη στην περιοχή και θα συνεισφέρει στην ανάπτυξη της Ιορδανίας, της Παλαιστίνης, του Ισραήλ και των χωρών του Κόλπου και μακροπρόθεσμα και στην ιρακινή οικονομία.
Βασίλης Καπούλας
pronews.gr