Περίπου, ένα χρόνια αργότερα, η πολιτική αυτή, φαίνεται πως απέδωσε τους πρώτους καρπούς, αφού κατά τα έτη 2017 και 2018, η εταιρία έχει να επιδείξει θετικά λειτουργικά αποτελέσματα (έσοδα - έξοδα), έναντι των αρνητικών αποτελεσμάτων που εμφάνιζε, το 2016 και συγκεκριμένα.
Με βασικούς άξονες τον λειτουργικό εξορθολογισμό της εταιρίας και την διαμόρφωση μιας
στρατηγικής που αξιοποιεί τα περιουσιακά της στοιχεία, η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) προωθεί σειρά μέτρων και καινοτόμων δράσεων που της επιτρέπουν την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, χωρίς το κόστος αυτών των μέτρων να επιβαρύνει τους χρήστες των μέσων σταθερής τροχίας (μερό, τραμ, ΗΣΑΠ), αλλά και την εξαγωγή τεχνογνωσίας (μωβ Γραμμή, μετρό Τελ Αβίβ).
Κατά την ανάληψη των καθηκόντων του (Αύγουστος 2016), ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Γιώργος Θωμόπουλος, είχε τονίσει πως η εταιρία θα συνεχίσει να έχει θετικό πρόσημο σε ότι αφορά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά πρέπει και μπορεί να αποκτήσει θετικό πρόσημο και σε ότι αφορά τα οικονομικά της, χωρίς το κόστος αυτών των δράσεων να μετακυληθεί στον χρήστη (αύξηση κομίστρου), αλλά με αξιοποίηση των πολλαπλών δυνατοτήτων της εταιρίας.
Περίπου, ένα χρόνια αργότερα, η πολιτική αυτή, φαίνεται πως απέδωσε τους πρώτους καρπούς, αφού κατά τα έτη 2017 και 2018, η εταιρία έχει να επιδείξει θετικά λειτουργικά αποτελέσματα (έσοδα - έξοδα), έναντι των αρνητικών αποτελεσμάτων που εμφάνιζε, το 2016 και συγκεκριμένα:
Το 2016, τα λειτουργικά (προ φόρων, αποσβέσεων, προβλέψεων έκτακτων και ανόργανων εσόδων - εξόδων) αποτελέσματα της ΣΤΑΣΥ ήταν ελλειμματικά κατά 25.446.837 ευρώ και έναν χρόνο αργότερα (το 2017) απέκτησαν θετικό πρόσημο και ανήλθαν σε 12.688.937 ευρώ και σε 12.721.999 ευρώ, το 2018.
Η ΣΤΑΣΥ, κάνοντας όμως πράξη την «πολιτική Θωμόπουλου», βγήκε από τα ελληνικά σύνορα, προφέροντας τεχνογνωσία.
Προκρίθηκε ως maintenance experience provider, για την «πράσινη και μωβ γραμμή LRT» στο Τελ Αβίβ, ως μέλος διεθνούς κοινοπρακτικού σχήματος, ενώ μέσω ενός δεύτερου σχήματος επιχειρεί σε έναν ακόμη διεθνή διαγωνισμό, επιβεβαιώνοντας ότι διαθέτει την τεχνογνωσία που μπορεί να την οδηγήσει εκτός συνόρων, αυξάνοντας κατ΄ αυτόν τον τρόπο τα έσοδά της.
Αλλά και στο εσωτερικό, η ΣΤΑΣΥ, εναρμονιζόμενη με την πολιτική του διευθύνοντος συμβούλου, Γιώργου Θωμόπουλου, υλοποίησε και υλοποιεί σειρά μέτρων, δίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση των περιουσιακών της στοιχείων (ενοίκια, πάρκινγκ και διαφημιστικοί χώροι), ενώ σημαντικό ρόλο σε αυτό το θετικό αποτέλεσμα είχαν και η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και οι συστηματικοί έλεγχοι για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής (μη καταβολής εισιτηρίου).
Έτσι, στο διάστημα 2016 - 2018, η ΣΤΑΣΥ συγκεκντρωτικά πέτυχε:
Από «Πωλήσεις Υπηρεσιών» (εισιτήρια, παρκινγκ, κλπ), αύξηση εσόδων κατά 7,86% και συγκεκριμένα: το 2016, 94.781.000 ευρώ, το 2017, 90.363.473 ευρώ και το 2018, 102.226.569 ευρώ.
Την ίδια περίοδο, τα Λοιπά Έσοδα της εταιρίας (διαφημίσεις, ενοίκια, έσοδα κεφαλαίων) σημείωσαν αύξηση 13,37% και σγκεκριμένα: το 2016, 8.277.079 ευρώ, το 2017, 8.686.678 ευρώ και το 2018, 9.384.118 ευρώ.
Παράλληλα, μειώθηκαν σημαντικά οι επιβάτες των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) που τα χρησιμοποιούσαν χωρίς την καταβολή (επικύρωση) του προβλεπόμενου εισιτηρίου και σε αυτό συνετέλεσαν τόσο οι έλεγχοι από επιφορτισμένους με αυτό το αντικείμενο υπαλλήλους της εταιρίας, αλλά και οι μπάρες που τοποθετήθηκαν στις εισόδους / εξόδους.
Οι αριθμοί είναι ενδεικτικοί: μόνον από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, η εταιρία, σύμφωνα με την ΣΤΑΣΥ, έχει αύξηση εσόδων από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών της τάξεως του 14,17% για το πρώτο πεντάμηνο του 2019 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.
Παράλληλα, μετά από μακρά διαπραγμάτευση, προσφάτως, ΣΤΑΣΥ και SIEMENS, κατέληξαν σε οριστική διευθέτηση των μεταξύ τους διαφορών και της μακρόχρονης δικαστικής τους αντιδικίας, που αφορούσε στην υλοποίηση της σύμβασης για τον εκσυγχρονισμό της σηματοδότησης στη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ.
Με την συμφωνία αναβαθμίζεται ουσιαστικά η Γραμμή 1του ΗΣΑΠ, με το σύστημα ασφαλείας FTGS-ATP/PTI που προσφέρει επιπλέον αυτοματισμούς για την προστασία των συρμών, ενώ βελτιστοποιεί και εξομαλύνει τις χρονοαποστάσεις και ταυτοχρόνως αποκλείει την υπέρβαση των μέγιστων καθορισμένων ταχυτήτων.
Σε ότι αφορά τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης της εταιρίας, σημαντική θέση κατέχουν, όπως έχει επισημάνει ο Γ. Θωμόπουλος, η επέκταση της Γραμμής του Μετρό προς Πειραιά, με την οποία θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται σε λιγότερο από μία ώρα.
Εξίσου σημαντική είναι και η επέκταση, κατά 5,5 χιλιόμετρα, της Γραμμής του Τραμ στον αστικό ιστό της πόλης του Πειραιά, που αναμένεται να αυξήσει την επιβατική κίνηση, κατά 35.000 άτομα, ημερησίως.
Και φυσικά, δεν πρέπει να παραγνωρίζεται η ανανέωση του στόλου των συρμών της Γραμμής 1, με σκοπό την επιμήκυνση του κύκλου ζωής τους κατά 20 και πλέον έτη, ενώ αναμένεται να προμηθευτεί μέσω της Αττικό Μετρό, 6 νέους συρμούς προς αεροδρόμιο, με στόχο την κάλυψη των αναγκών που θα δημιουργηθούν με την λειτουργία της Γραμμής Πειραιάς - Αεροδρόμιο.
Πηγή: skai.gr/news