Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019

Νέα καθυστέρηση για το μετρό.


Από καθυστέρηση σε καθυστέρηση οδεύει η επέκταση του μετρό προς Πειραιά. Πλέον, η παράδοση των πρώτων τριών σταθμών (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) μετατίθεται για τις αρχές του 2020, ενώ οι υπόλοιποι τρεις (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) το 2021. Προβληματισμός επικρατεί στην Αττικό Μετρό σχετικά με τον διαγωνισμό για τις «προπαρασκευαστικές» εργασίες της γραμμής 4, λόγω δικαστικής εμπλοκής.
Από το βήμα του 3ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών (το οποίο διοργανώνουν οι ενημερωτικοί ιστότοποι ypodomes.com και metaforespress.gr), ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Θόδωρος Παπαδόπουλος ανακοίνωσε δύο αλλαγές στα χρονοδιαγράμματα των έργων του μετρό: την ολοκλήρωση των εργασιών στο πρώτο τμήμα της επέκτασης προς Πειραιά στο τέλος του 2019 (μέχρι σήμερα τοποθετούνταν στα μέσα του φετινού καλοκαιριού) και του σταθμού Βενιζέλου στο μετρό της Θεσσαλονίκης το 2024 – αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις πριν από ένα μήνα, στις 14 Μαΐου, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος δήλωνε στην «Κ» ότι ο σταθμός θα ολοκληρωθεί το 2023.

Αιτία, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, είναι ο διαγωνισμός για την απόκτηση συστήματος αυτοματισμού. «Πριν από λίγους μήνες το ΣτΕ έλαβε απόφαση με την οποία αναστέλλει τη διαγωνιστική διαδικασία για τυπικούς λόγους. Η απόφαση δεν έχει ακόμα καθαρογραφεί», λέει στην «Κ». «Προκειμένου να μη χαθεί χρόνος, ακυρώσαμε τον διαγωνισμό και προκηρύξαμε νέο την προηγούμενη εβδομάδα, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών τις 15 Ιουλίου. Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του έτους οι πρώτοι τρεις σταθμοί να έχουν ολοκληρωθεί ώστε αρχές του 2020 να λειτουργήσουν».

Σχετικά με τους δύο διαγωνισμούς για τη γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα (για τις πρόδρομες εργασίες και για το κυρίως έργο), ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρει ότι έχει ολοκληρωθεί η υποβολή διευκρινίσεων (δηλαδή επεξηγήσεων για τα «μέτρα αυτοκάθαρσης» που έχουν λάβει οι συμμετέχοντες μετά την καταδίκη τους για τη λειτουργία καρτέλ στα δημόσια έργα). «Το πρακτικό του διαγωνισμού (σ.σ.: θα ορίσει τον υποψήφιο ανάδοχο) θα βγει σε 2-3 εβδομάδες, αν δεν υπάρξει άλλο πρόβλημα, και κατόπιν θα ληφθεί η τελική απόφαση από την Αττικό Μετρό», λέει. «Για τις πρόδρομες εργασίες, όπου έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος, δυστυχώς η προσφυγή στο ΣτΕ δεν έχει ακόμα εκδικαστεί. Εκτιμώ όμως ότι υπάρχει χρόνος. Το βασικό έργο θα χρειαστεί τουλάχιστον έξι μήνες μέχρι να υπογραφεί και μερικούς μήνες ακόμα μέχρι να εγκατασταθεί ο ανάδοχος. Επομένως οι πρόδρομες εργασίες μπορούν να προχωρήσουν».


ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ
kathimerini.gr