Στην δέσμευση πως το 2022 το ηλεκτροκίνητο τρένο θα είναι γεγονός στην Πάτρα και θα εκτελέσει και το μεγάλο δρομολόγιό του προοχώρησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, κατά την διάρκεια του πρώτου δοκιμαστικού δρομολογίου του νέου υπερσύγχρονου ηλεκτροκίνητου τρένου, που θα καλύπτει στο τέλος του χρόνου τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, σε τρεις ώρες κι ένα τέταρτο!
Χαρακτηριστικά ο υπουργός ανέφερε:
«Θα είμαστε εδώ μαζί με τον Πρωθυπουργό για να εγκαινιάσουμε το 2022 και ολόκληρη τη νέα ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα μέχρι την Ειδομένη.
Η χώρα αλλάζει τοπίο τόσο στις επιβατικές όσο και εμπορευματικές μεταφορές».
Πάντως στην παρούσα φάση περίπου μέχρι το τέλος καλοκαιριού θα ξεκινήσουν τα επιβατικά δρομολόγια που θα συνδέσουν το Αίγιο με την Αθήνα.
Σε αυτά μετά το Κιάτο θα γίνονται οπωσδήποτε 2 στάσεις. Η πρώτη στο Ξυλόκαστρο και η δεύτερη στην Ακράτα.
Από εκεί και έπειτα έργα μπορεί να γίνονται μέχρι το Ρίο, αλλά αφορούν την υποδομή, δηλαδή έργα "κάτω από τις γραμμές". Για να μπορέσει να φτάσει το τρένο στον Άγιο Διονύσιο, στο κέντρο της Πάτρας θα πρέπει να δημοπρατηθούν 3 συνολικά έργα.
Πρώτο θα δημοπρατηθεί το τμήμα Ροδοδάφνη (Αίγιο)-Ψαθόπυργος. Θα περιλαμβάνει τις γραμμές (επιδομή), σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση και ETCS και φυσικά σταθμούς.
Μετά θα δημοπρατηθεί το τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο και επίσης θα περιλαμβάνει τις γραμμές (επιδομή), σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση, ETCS και σταθμούς.
Τέλος σε φάση προετοιμασίας είναι και το τρίτο έργο που αφορά μελέτη-κατασκευή του τμήματος Ρίο-Άγιος Διονύσιος. Εδώ έχουμε ένα έργο που θα τα περιλαμβάνει όλα: υποδομή, γραμμές (επιδομή), σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση, ETCS και σταθμούς.
achaianews.gr