Σάββατο, 25 Μαΐου 2019

Δύο υπέροχες διαδρομές με τρένο στην ελληνική φύση.

Εμπειρίες που μένουν πραγματικά αξέχαστες
Η Ελλάδα βρίθει από περιοχές με υπέροχα φυσικά τοπία που μαγνητίζουν τον επισκέπτη με την ομορφιά και τις υπέροχες εικόνες τους. Δύο από αυτά τα σημεία της χώρας, βρίσκονται στο Πήλιο και την Αχαΐα, όπου ο ταξιδιώτης μπορεί να απολαύσει γραφικές και μαγευτικές διαδρομές με το τρένο στην «αγκαλιά» της φύσης.

Ο Μουτζούρης, στις Μηλιές Πηλίου, και ο Οδοντωτός, η γραμμή που ενώνει το Διακοπτό με τα Καλάβρυτα, προσφέρουν στους επισκέπτες της εκάστοτε περιοχής μια μοναδική εμπειρία ζωής.

Μουτζούρης- Πήλιο

Οι Μηλιές είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το θρυλικό τρενάκι του Πηλίου, τον περίφημο Μουτζούρη, το οποίο προσφέρει πραγματικά αξέχαστες εμπειρίες στους επισκέπτες του βουνού των Κενταύρων. Από τον τερματικό σταθμό στις Μηλιές ξεκινάει το γραφικό μονοπάτι που θα σας οδηγήσει στο ομώνυμο, πανέμορφο χωριό του κεντρικού Πηλίου, σε απόσταση 28 χλμ. από το Βόλο.
Έχοντας κλείσει έναν αιώνα ζωής, το τρενάκι σήμερα εξυπηρετεί κυρίως τους τουρίστες. Ωστόσο, δημιουργήθηκε για να συνδέσει το εμποροβιομηχανικό κέντρο του Βόλου με την πλούσια περιοχή του δυτικού Πηλίου. Μετά από 25 χρόνια αδράνειας, το τρενάκι επανήλθε.

Πλέον πραγματοποιεί το δρομολόγιο Άνω Λεχώνια-Μηλιές, μια διαδρομή 16 χλμ. και διάρκειας 1,5 ώρας περίπου, κάνοντας ενδιάμεσα στάσεις στη Γατζέα, τους Πινακάτες και τα Αργυρέικα.
Οδοντωτός- Βουραϊκός


Σίγουρα είναι και από τις πιο δημοφιλείς ατραξιόν σε όλη την Ελλάδα –έχει συμπεριληφθεί και στις κορυφαίες διαδρομές με τρένο στον κόσμο– με εκατοντάδες επισκέπτες να παίρνουν τον Οδοντωτό για να ζήσουν τη μαγευτική διαδρομή στην αγκαλιά του Βουραϊκού ποταμού και κάτω από την επιβλητική σκιά του Χελμού.

Η γραμμή εγκαινιάστηκε το 1896 και ήταν ένα από τα πιο δύσκολα έργα της εποχής της. Πολύ λογικό, αν σκεφτεί κανείς πως περνά από δύσβατο έδαφος, καταλήγει σε μεγάλο υψόμετρο και περνά μέσα από το προστατευόμενο από την UNESCO φαράγγι του Βουραϊκού.


Η μαγευτική διαδρομή του Οδοντωτού καλύπτει μία απόσταση 22 χλμ., διαρκεί μία ώρα και η ταχύτητα του τρένου κυμαίνεται από 30 έως 40 χιλιόμετρα στη γραμμή και από 6 έως 15 στα «δόντια», τα ειδικά γρανάζια δηλαδή, στα οποία γαντζώνεται.

Η διαδρομή περνά μέσα στο φαράγγι πλάι στο Βουραϊκό, το ποτάμι που δημιουργεί μικρούς και μεγάλους καταρράκτες. Στη θέση μάλιστα Καταρράκτης τα νερά του ποταμού πέφτουν σχεδόν κάθετα και ορμητικά κάτω από το γεφύρι της γραμμής.

newsbeast.gr