Μία νέα υπηρεσία εισήγαγε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην προσπάθεια αναβάθμισης των υπηρεσιών της προς τους επιβάτες. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ypodomes.com στο Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας (Σταθμός Λαρίσης), εδώ και λίγες εβδομάδες εγκαταστάθηκε και λειτουργεί ο πρώτος στην Ελλάδα αυτόματος πωλητής εισιτηρίων.
Πρόκειται για μία αρχικά πιλοτική ενέργεια της σιδηροδρομικής εταιρείας και σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στόχος είναι η σταδιακή επέκταση τους, αρχικά στους μεγάλους σιδηροδρομικούς σταθμούς της χώρας (Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι, Λάρισα, Πάτρα, Αεροδρόμιο, Βόλο κ.α) και αργότερα και στους υπόλοιπους.
Αυτή η νέα υπηρεσία θα διευκολύνει ακόμα περισσότερο την έκδοση εισιτηρίου καθώς ο επιβάτης θα μπορεί να εκδίδει επιτόπου το εισιτήριο του ακόμα και λίγα λεπτά πριν την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας. Προς το παρόν αφορά τρένα με αριθμημένες θέσεις και η πληρωμή γίνεται αποκλειστικά με πιστωτική κάρτα. Το μηχάνημα αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων μοιάζει αρκετά με τα νέα μηχανήματα που βλέπουμε στους σταθμούς του Μετρό.
ΑΠΛΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ
Η διαδικασία έκδοσης του εισιτηρίου είναι σχετικά απλή και γίνεται σε πέντε βήματα. Από την οθόνη αφής, ο επιβάτης επιλέγει διαδρομή (τον σταθμό αναχώρησης και τον σταθμό προορισμού) καθώς και τις επιθυμητές ημερομηνίες.
Στη συνέχεια εφόσον είναι δικαιούχος κάποιας έκπτωσης κάνει τη σχετική επιλογή. Ακολουθεί η επιλογή τρένου και θέσης, η πληρωμή του ποσού και η εκτύπωση του εισιτηρίου (και σχετική απόδειξη) το οποίο θα πρέπει ο επιβάτης να το κρατήσει για να το επιδείξει στον έλεγχο που θα γίνει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Να σημειώσουμε ότι εδώ και μήνες είναι εφικτή και η online έκδοση του εισιτηρίου και εκτύπωση σε απλό χαρτί Α4.
Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com