Στα σχέδια περιλαμβάνονται έργα πρασίνου και αποκατάσταση του τοπίου.
Η σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021.
Η σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021.
Ξεκίνησε η κατασκευαστική περίοδος για το σύνθετο τεχνικά έργο της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021.
Η έναρξη της εργοταξιακής κατάληψης του χώρου σηματοδοτείται από την τοποθέτηση στο βόρειο τμήμα του έργου (από τις Τρεις Γέφυρες μέχρι την οδό Σιώκου) των ειδικών λαμαρίνων. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η άφιξη των μηχανημάτων του έργου αλλά και το προσωπικό, το οποίο σε πρώτη φάση θα προετοιμάσει το έδαφος προκειμένου να ξεκινήσει το σκάψιμο.
Η έναρξη της εργοταξιακής κατάληψης του χώρου σηματοδοτείται από την τοποθέτηση στο βόρειο τμήμα του έργου (από τις Τρεις Γέφυρες μέχρι την οδό Σιώκου) των ειδικών λαμαρίνων. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η άφιξη των μηχανημάτων του έργου αλλά και το προσωπικό, το οποίο σε πρώτη φάση θα προετοιμάσει το έδαφος προκειμένου να ξεκινήσει το σκάψιμο.
Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκονται και οι απαραίτητες μελέτες εφαρμογής, οι οποίες, μόλις ολοκληρωθούν, θα οδηγήσουν στην έναρξη του δύσκολου έργου της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής. Ο έως τώρα προγραμματισμός θέλει τις εν λόγω εργασίες να ξεκινούν εντός του θέρους ή το αργότερο το φθινόπωρο. Ο ανάδοχος θα προχωρήσει στη στένωση των σιδηροδρομικών γραμμών, που συνεπάγεται και σχετική ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό, καθώς τα διερχόμενα τρένα θα κινούνται με περιορισμένες ταχύτητες από το σημείο, για διάστημα περίπου δύο ετών.
Στην πλήρη ανάπτυξη του εργοταξίου εκτιμάται ότι θα εργάζονται περισσότερα από 300 άτομα. Γνώμονας για τον τρόπο εξέλιξης των εργασιών είναι να μη διακοπεί καθόλου η κυκλοφορία του τρένου στην περιοχή. Στο μεταξύ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος διάνοιξης των σηράγγων.
Οταν ξεκινήσουν οι εκσκαφές στο πρώτο όρυγμα, στον δυτικό διάδρομο, θα σταματήσει η λειτουργία της μιας γραμμής και η εκτέλεση του συνόλου των δρομολογίων (υπεραστικά και προαστιακά) θα πραγματοποιείται από την άλλη γραμμή, που θα παραμείνει ενεργή. Κατά συνέπεια οι επιβάτες θα υποστούν ταλαιπωρία, ωστόσο το μικρό μήκος των έργων (3 χλμ.) και η αραιή συχνότητα των δρομολογίων θα περιορίσουν το μέγεθός της.
Μέθοδος
Η μέθοδος που θα χρησιμοποιηθεί για την υπογειοποίηση είναι το cover & cut. Αυτό σημαίνει ότι θα κατασκευαστεί η πλάκα οροφής και η κατασκευή θα συνεχίσει υπόγεια, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η όχληση.
Η διάρκεια κατασκευής του πρώτου διαδρόμου θα περιλαμβάνει δύο γραμμές και εκτιμάται ότι θα διαρκέσει περίπου δύο χρόνια και διαθέσιμη θα είναι η μία γραμμή. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής και της εγκατάστασης των Η/Μ συστημάτων (σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, ETCS) θα παραδοθεί στον ΟΣΕ, προκειμένου να αποκατασταθεί η κίνηση και στις δύο γραμμές. Συνολικά, τμήμα 2,36 χλμ. τετραπλής γραμμής θα γίνει ανισόπεδο, εκ των οποίων 1.910 μέτρα υπόγειο. Το τμήμα βόρεια του σταθμού της Αθήνας γίνεται πλήρως ανισόπεδο και με τέσσερις γραμμές μέχρι το ΣΚΑ προκειμένου να αντεπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες. Αντιθέτως, το τμήμα Αθήνα - Πειραιάς παραμένει με ισόπεδες διαβάσεις σε καίρια σημεία (Λεύκα, Ρέντης, Ταύρος).
Οι σημερινές γραμμές θα μετατραπούν σε ένα συνεχόμενο γραμμικό πάρκο.
Αλεξάνδρα Κασσίμη
kathimerini.gr