Οι επιβάτες σιδηροδρομικών μεταφορών έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα και υποχρεώσεις που προβλέπονται αναλυτικά στον κανονισμό 1371/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δικαιώματα και Υποχρεώσεις Επιβατών
Δικαιώματα ως προς τις εξής υπηρεσίες:
Σύμβαση μεταφοράς (εισιτήριο) – διαθεσιμότητα – κρατήσεις
Μεταφορά αποσκευών – ποδηλάτων – οχημάτων
Ταξιδιωτικές πληροφορίες
Δρομολόγια – καθυστερήσεις – απώλειες ανταπόκρισης – ακυρώσεις
Δυνατότητα πρόσβασης – συνδρομής – πληροφόρησης σε άτομα με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα
Ασφάλιση επιβατών – αποσκευών – ποδηλάτων – οχημάτων
Ποιότητα υπηρεσιών
Υποχρεώσεις ως προς τη συμμόρφωση στους όρους:
Μεταφοράς αντικειμένων (χειραποσκευών, αποσκευών, οχημάτων, ζώων)
Σήμανσης αποσκευών
Μεταφοράς οχημάτων
Μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων
Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση αριθ. Φ. 4 /59820/4768 / 01.12.2014, έχει χορηγηθεί εξαίρεση για διάστημα 5 ετών επί των διατάξεων των άρθρων 10, 13, 15-18 & 28 του κανονισμού 1371/2007.
Υποβολή Παραπόνων-Καταγγελιών Επιβατών
Οποιοσδήποτε επιβάτης δικαιούται να υποβάλλει παράπονο-καταγγελία σε κάθε εμπλεκόμενη σιδηροδρομική επιχείρηση. Στον ιστότοπο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπάρχει πεδίο για υποβολή παραπόνου-καταγγελίας στο μενού «Επικοινωνία».
Σε περίπτωση μη ικανοποιητικής απάντησης στο παράπονο-καταγγελία, ο επιβάτης μπορεί να απευθυνθεί στη ΡΑΣ. Αν το επιθυμεί, μπορεί να απευθυνθεί στη ΡΑΣ και απευθείας χωρίς απαραίτητα να υποβάλλει πρώτα το παράπονο-καταγγελία του στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο τρόπος υποβολής παραπόνου-καταγγελίας είναι:
Λήψη έντυπης φόρμας υποβολής παραπόνου-καταγγελίας επιβάτη (βλέπε κάτωθι "Λήψεις"), συμπλήρωση φόρμας και αποστολή της με email, φαξ ή ταχυδρομικά στη ΡΑΣ (πατήστε στο οριζόντιο μενού "Επικοινωνία" για να δείτε τα στοιχεία επικοινωνίας)
Λήψεις
Πηγή :ras-el.gr