Δεν φτάνει που δεν έχουμε σιδηρόδρομους, κινδυνεύουμε, κιόλας, να καταδικαστούμε με πρόστιμο από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διότι παραλείψαμε να μεταφέρουμε στο εθνικό μας δίκαιο την κοινοτική νομοθεσία που διέπει την αδειοδότηση σιδηροδρομικών επιχειρήσεων στην Κύπρο.
Η Βουλή κάλλιστα θα μπορούσε να εξετάσει το ζήτημα σε μια και μόνο συνεδρία της και να το ψηφίσει με συνοπτικές διαδικασίες εφόσον πρόκειται για εναρμονιστικό νομοσχέδιο που δεν μας αφορά. Αυτό, όμως, δεν έγινε διότι το σχετικό νομοσχέδιο κατατέθηκε μόλις προχθές στη Βουλή, ενώ θα έπρεπε να ψηφιστεί από τον περασμένο Δεκέμβριο. Αποτέλεσμα τούτου, να σταλεί προειδοποιητική επιστολή από την Κομισιόν (Ευρωπαϊκή Επιτροπή) για παραπομπή μας στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε περίπτωση περαιτέρω καθυστέρησης.
Ειδικότερα, το εν λόγω νομοσχέδιο τιτλοφορείται ως «ο περί αδειοδότησης σιδηροδρομικών επιχειρήσεων Νόμος του 2019» και όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, έχει ως αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής τις σιδηροδρομικές μεταφορές και θεσπίζει το πλαίσιο αδειοδότησης των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων στην Κύπρο.
Συγκεκριμένα, προβλέπει τη θέσπιση κανόνων που διέπουν τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής καθώς και των κριτηρίων που θα εφαρμοστούν για την έκδοση αδειών για παροχή υπηρεσιών σιδηροδρομικών μεταφορών σε σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που δύναται να εγκατασταθούν στην Κύπρο. Από το νομοσχέδιο εξαιρούνται οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που εκτελούν μόνον αστικές ή προαστιακές επιβατικές μεταφορές καθώς και επιχειρήσεις που εκτελούν μόνο περιφερειακές εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.
«Επισημαίνεται, ότι η μεταφορά των υπό αναφορά οδηγιών στην εσωτερική έννομη τάξη θα έπρεπε να είχε γίνει μέχρι τις 25/12/2018 και έχει ήδη ληφθεί προειδοποιητική επιστολή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, γι’ αυτό επείγει η έγκριση του παρόντος νομοσχεδίου για να μην προχωρήσει η διαδικασία παράβασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή», τονίζει το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών στη σχετική επιστολή του προς τη Βουλή.
Μιχάλης Χατζηστυλιανού
philenews.com