Το Ρίο το χωριό των σχεδόν δέκα χιλιάδων κατοίκων και των χιλιάδων φοιτητών, του γειτονικού πανεπιστημίου, θα πάψει να έχει σταθμό τρένου ανέφερε ο γ.γ. Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Βούρδας.
Ο σταθμός του τρένου θα είναι επί της Εγνατίας οδού στο γειτονικό Ακταίο, χωριό κάτω των δύο χιλιάδων κατοίκων! Εκεί θα σταματά προς το παρών το τρένο, μετά θα υπάρχει το όρυγμα βύθισης του τρένου και έντεκα μέτρα πριν τη Σώμερσετ θα καλυφθεί με σκέπασμα cover and cut το οποίο θα τελειώνει στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου.
Ο σταθμός του τρένου θα είναι επί της Εγνατίας οδού στο γειτονικό Ακταίο, χωριό κάτω των δύο χιλιάδων κατοίκων! Εκεί θα σταματά προς το παρών το τρένο, μετά θα υπάρχει το όρυγμα βύθισης του τρένου και έντεκα μέτρα πριν τη Σώμερσετ θα καλυφθεί με σκέπασμα cover and cut το οποίο θα τελειώνει στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου.
Για το τι θα γίνει μελλοντικά υπάρχει αβεβαιότητα. Αναφέρεται προσχέδιο για υπογειοποίηση έως τον Άγιο Διονύσιο. Το ήδη υπάρχον τρένο καταργείται και δημιουργείται η δυνατότητα, τα τοπικά τρένα να κινούνται επί της νέας γραμμής. Το τοπικό τρένο θα καταργηθεί για δυο χρόνια τουλάχιστον έως ότου ολοκληρωθεί το έργο της διαδρομής , από Ηρώων Πολυτεχνείου ως τον Άγιο Διονύσιο Οι στάσεις για το τοπικό τρένο που θα εξυπηρετεί τον ευρύτερο δήμο της Πάτρας είναι λίγες: Δρέπανο, Ακταίο, Καστελόκαμπος, Προάστιο, Παναχαϊκή, Άγιος Διονύσιος.
Το έργο είναι χωρίς αμφιβολία απαραίτητο και αναπτυξιακό. Δεν θα μπορέσουμε όμως να το επωφεληθούμε στο έπακρο! Η συνδυαστική χρήση του δικτύου για τοπικά δρομολόγια που θα εξυπηρετούν την μελλοντική προοπτική αστικής και τουριστικής ανάπτυξης της παρακτίου ζώνης του Δήμου Πατρών, στάση σε Ψαθόπυργο, Ροδινή, Άγιο Βασίλειο, άνωθεν της πλαζ (που όλοι οραματίζονται την ανάπλασή της και εκμετάλλευση των γύρω χώρων της ) δεν προβλέπονται. Για τις περισσότερε στάσεις είναι ήδη αργά, για την στάση της πλαζ όμως υπάρχει ακόμα χρόνος διότι το έργο βρίσκεται στη φάση της προμελέτης.
Το κεντρικό κράτος και οι πέριξ αυτού εθνικοί εργολάβοι σκέφτονται για μας χωρίς εμάς. Ξοδεύονται οι εθνικοί και ευρωπαϊκοί πόροι χωρίς τη μεγέθυνση του οφέλους ενός τέτοιου έργου για τις τοπικές κοινωνίες. Η επαφή και η συνεργασία με τις τοπικές αρχές είναι από μηδαμινή έως ανύπαρκτη. Οι τοπικοί άρχοντες από την εποχή των καποδιστριακών δήμων, ήταν κοντόφθαλμοι και ανεπαρκείς, κοιτούσαν το δέντρο και έχαναν το δάσος. Πολλά έργα πέρασαν από την περιοχή μας: δημιουργία της Γέφυρας, Ολυμπίας Οδού, υποδομές της ΕΡΓΟΣΕ για την έλευση του τρένου, ζημίωσαν και αναστάτωσαν προσωρινά τη ζωή των κατοίκων. Απρόσμενα συμβάντα όπως πλημμυρικά φαινόμενα, δυσκολίες διέλευσης δικτύων ηλεκτρικού, αποχετευτικού, ευριζωνικότητας λαμβάνουν χώρα σε διάφορα σημεία του Δ.Δ Ρίου. Τα ανταποδοτικά έργα λιγοστά.
Από τη Γέφυρα έχουμε μόνο όχληση, λόγω έλλειψης ηχοπετασμάτων και σποραδικές ενισχύσεις τοπικών συλλόγων Από τα έργα της Ολυμπίας Οδού παρατηρούνται πλημμυρικά φαινόμενα στο ύψος του Αγίου Βασιλείου και στο Ρίο. Έλλειψη δρόμου στον κόμβο έναντι του πανεπιστημιακού νοσοκομείου για την είσοδο των οχημάτων στην Ολυμπία Οδό με κατεύθυνση προς την Πάτρα, παρόλο που υπάρχουν τέσσερις δρόμοι με κατεύθυνση προς τη Γέφυρα!
Όσο για τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ που σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις των υπευθύνων ότι θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για αποχετεύσεις όμβριων, λημμάτων, για διέλευση υδραυλικών δικτύων, το μέλλον θα δείξει αν αυτές οι υποσχέσεις θα τηρηθούν και δεν θα υπάρχουν προβλήματα. Προσωπικά δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος!
Κατά την πρόσφατη ενημέρωση στο Σύλλογο Τοπίου και Περιβάλλοντος από τον εκπρόσωπο του υπουργείου Μεταφορών και της ΕΡΓΟΣΕ ακούστηκαν κάποιες φωνές πρώην αυτοδιοικητικών (επί καποδιστριακού δήμου Ρίου) να απαιτούν από τους παρευρισκόμενους της ΕΡΓΟΣΕ και του υπουργείου, για την εξυπηρέτηση του χωριού , κατασκευή σταθμού μετά την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου στο Ρίο εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά τους για το γεγονός ότι ο κεντρικός σταθμός βρίσκεται στο Ακταίο, ξεχνώντας ότι στην ίδια αίθουσα προ εικοσαετίας ενημέρωναν ότι ο σταθμός θα βρίσκεται στο Ακταίο. Εκείνες τις εποχές συντάσσετο το σχέδιο πόλης και ήταν ήδη γνωστή στους τοπικούς διαχειριστές του δήμου η θέση του σταθμού.
Οι τότε παρατάξεις του καποδιστριακού Δήμου αντί να συνεργαστούν για να αντλήσουν το μέγιστο όφελος από τη διέλευση των μεγάλων έργων για τους πολίτες της περιοχής τους (στάσεις τοπικού τρένου σε κάθε κοινότητα ,διελεύσεις δρόμων, εκτέλεση έργων στις γειτνιάζουσες των έργων περιοχές και παρακολούθησής τους ώστε οι εταιρείες να εκτελούν σύμφωνα με όλους τους κανόνες της σύγχρονης τεχνολογίας για να μην επηρεάζουν αρνητικά τη ζωή των κοινοτήτων από όπου διέρχονται, εκτελώντας αποτελεσματικά και βάση του νόμου τις υποχρεώσεις τους) καταφέρονταν η μια κατά της άλλης, οι μεν κατηγορούσαν τους δε για κατατμήσεις έργων, κατασπατάληση πόρων για περιττές ασφαλτοστρώσεις λόγω των επικείμενων έργων του αποχετευτικού δικτύου, οι άλλοι για ατασθαλίες και άχρηστες μελέτες τις οποίες εξαφάνισαν και δε συνέχισαν την πραγματοποίηση τους μηδενίζοντας τα έργα των προηγουμένων. Τα έργα που θα άλλαζαν τη ζωή μας καταλυτικά στο μέλλον ήταν μπροστά τους αλλά δεν τα έβλεπαν. Η πληροφόρηση εκ μέρους τους στους συμπολίτες ελάχιστη έως μηδαμινή. Αντίδραση για κάποιες αλλαγές προς όφελος των συμπολιτών μας υποτονικές έως ανύπαρκτες.. Ξαφνικά, όψιμο ενδιαφέρον για την εξυπηρέτηση του χωριού.
Η πρότασή τους είναι ενδιαφέρουσα καθότι ένας σταθμός παραπάνω είναι εξυπηρετικός και αφού υπάρχει η δυνατότητα λόγω του ότι είμαστε ακόμα στο προσχέδιο, αλλά εντέλει στην εξυπηρέτηση του χωριού δεν αλλάζουν και πολλά! Η απόσταση από την Οδό Σόμερσετ στο Ρίο ως το σταθμό της Ηρώων Πολυτεχνείου είναι περίπου 540 μέτρα ενώ από τη Σόμερσετ στο νέο σταθμό Ακταίου περίπου 577 μέτρα., Διαφορά μόνο37 μέτρα. Αστεία πράγματα!
Δυστυχώς το τρένο πέρασε από το Ρίο σφυρίζοντας τρείς φορές αλλά δεν το ακούσαμε!
*Ο ιατρός - βιοπαθολόγος Διονύσιος Π. Βορίσης είναι υποψήφιος Δημοτικός σύμβουλος με το συνδυασμό του υποψηφίου Δημάρχου Πατρέων Νίκου Νικολόπουλου, "Νέα Πάτρα".
thebest.gr