Τρίτη 2 Απριλίου 2019

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι υπηρεσίες συντήρησης τροχαίου υλικού αντί 22 εκατ.


Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι 22 εκατ. ευρώ, καθιστώντας την ιταλική πλέον σιδηροδρομική εταιρεία κυρίαρχη στην εγχώρια αγορά. 

Πλέον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πέρα από υπηρεσίες επιβατικών και εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, θα παρέχει και υπηρεσίες συντήρησης τροχαίου υλικού.
«Μετά και την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Σεπτέμβριο του 2017, έναντι τιμήματος 45 εκατ. ευρώ, που επέφερε το κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ύψους 692 εκατ., σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ο ελληνικός σιδηρόδρομος αποκτά νέα πνοή και μάλιστα σε μια αγορά απελευθερωμένη και ανταγωνιστική», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ.

«Ολοκληρώνουμε έναν κύκλο στρατηγικών επιλογών του ταμείου για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου μέσα από την αξιοποίηση και της ΕΕΣΣΤΥ μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα επιφέρει την ενίσχυση του ρόλου της Ελλάδας ως κόμβου μεταφορών και διαμετακομιστικού εμπορίου.

Πεποίθησή μας είναι ότι και στην ΕΕΣΣΤΥ θα καταγραφούν σύντομα θετικά αποτελέσματα όπως είναι ήδη ορατά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την εξαγορά της από τη Ferrovie Dello Stato Italiane», δήλωσε σχετικά ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αρης Ξενόφως. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Ριχάρδος Λαμπίρης ανέφερε: «Αυτή η στρατηγική συνεργασία διασφαλίζει την αναβάθμιση του ρόλου και την περαιτέρω ανάπτυξή της ΕΕΣΣΤΥ και αποτελεί ακόμη μία επιτυχία για το πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης της Ελληνικής Δημοκρατίας. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την αποφασιστική συμβολή όλων εκείνων που εργάστηκαν για να καταστήσουν δυνατή αυτή τη συμφωνία και ιδιαίτερα την εταιρεία και το προσωπικό της, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη ΓΑΙΑΟΣΕ, καθώς και την αφοσιωμένη ομάδα του ΤΑΙΠΕΔ που εφαρμόζει τη στρατηγική της Ελληνικής Δημοκρατίας για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των υποδομών της χώρας».

Στο μεταξύ, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), αναφέρθηκε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνέβαλε κατά 66 εκατ. ευρώ στην αύξηση των εσόδων του ομίλου στον τομέα των κοντινών αποστάσεων (Short Haul), στον οποίο σημαίνοντα ρόλο διαδραματίζει η Trenitalia. Συνολικά, ο ιταλικός όμιλος FSI –στον οποίο ανήκει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ– εμφάνισε πέρυσι αύξηση εσόδων και καθαρών κερδών. Ειδικότερα, ο ιταλικός όμιλος κατέγραψε έσοδα 12,078 δισ. ευρώ, έναντι 9,293 δισ. το 2017, σημειώνοντας αύξηση 30%. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 559 εκατ. ευρώ, έναντι 552 εκατ. ευρώ το 2017, ήτοι αύξηση 1,2%. Σημειώνεται ότι τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τις επιβατικές μεταφορές, πλην της δραστηριότητας του προαστιακού σιδηροδρόμου, ανήλθαν το 2017 στα 32,9 εκατ., έναντι 34,6 εκατ. το 2016. Αντίστοιχα, τα έσοδα από τη μεταφορά επιβατών (προαστιακός σιδηρόδρομος) αυξήθηκαν, το 2017, στα 12,5 εκατ., από 12,4 εκατ. το 2016.

Αλεξάνδρα Κασσίμη
kathimerini.gr