Δευτέρα 1 Απριλίου 2019

Πενήντα μεγάλα έργα σε δημοπράτηση και άλλα 10 που έρχονται.

Πληθώρα διαγωνισμών σε εξέλιξη έχουμε αυτή την εποχή και η εξήγηση βρίσκεται στην ωρίμανση του ΕΣΠΑ 2014-2020 αλλά και στην μεγέθυνση των ΣΔΙΤ που πλέον απολαμβάνουν την εμπιστοσύνη όλο και περισσότερων φορέων υλοποίησης της χώρας.

Στην παρούσα χρονική στιγμή 50 μεγάλα έργα με κόστος από 10εκατ.ευρώ είναι σε διαγωνιστική διαδικασία και τουλάχιστον άλλα 10 έργα είναι σε πολύ ώριμη φάση για να προκηρύξουν τη δημοπράτηση τους. Ποια είναι αυτά;

Ξεκινώντας από τα πολύ μεγάλα έργα θα δούμε να δεσπόζει ο διαγωνισμός για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας που έχουμε φτάσει στην Β`φάση, τον διπλό διαγωνισμό του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τη Νεάπολη που μόλις ολοκληρώθηκε η Α`φάση, την Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος που είναι στην Β`φάση εδώ καικ καιρό και σε φάση προετοιμασίας είναι το βόρειο τμήμα του Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία.

Στην επόμενη κατηγορία έργων σε δημοπράτηση είναι τα μεγάλα έργα όπως η επέκταση του Προβλήτα Κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά και η εργολαβία-σκούπα της Αμβρακίας Οδού που έχουν μπλοκάρει στο ΣτΕ, τα σιδηροδρομικά έργα ηλεκτροκίνησης των τμημάτων Κιάτο-Ροδοδάφνη, Ισθμός-Λουτράκι και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, σε φάση προετοιμασίας είναι το Ωνάσειο Μεταμοσχευτικό Κέντρο, τα Εμπορευματικά κέντρα Θριάσιο 2 και Θεσσαλονίκης (στρ.Γκόνου), τα ηλεκτρονικά διόδια και οι μονάδες απορριμμάτων σε Αμάρι (Ρέθυμνο) και Χερσόνησο (Κρήτη).

Συνεχίζοντας στα υπό δημοπράτηση έργα θα βρούμε το ΣΔΙΤ 8 Σχολείων στα Χανιά που μόλις ξεκίνησε, τις πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4, το αποχετευτικό δίκτυο Παλλήνης, τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι της Κω, η παράκαμψη Συκεώνας, η εργολαβία-σκούπα του Α/Κ 16 του Περιφερειακού Θεσσαλονίκης, το αντιπλημμυρικό του Ρέματος Ερασίνου στην Ανατ.Αττική και η βελτίωση του άξονα Δροσιά-Διόνυσος-Νέα Μάκρη.

Τέλος στα έργα από 10εκατ.ευρώ και πάνω βρίσκουμε τα αντιπλημμυρικά Βάρης-Βουλιαγμένης, την αναβάθμιση του Βιολογικού Βόλου, το κλειστό Γυμναστήριο Νέας Σμύρνης, τα Δημαρχιακά Μέγαρα Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου, τα πανεπιστημιακά κτίρια σε Κομοτηνή (2) και Θεσσαλία, η εργολαβία-σκούπα του Περιφερειακού Κατερίνης, τα οδικά έργα σε Κατάκολο, ο Α/Κ Αρκαλοχωρίου, οι νέες σιδηροδρομικές γέφυρες στο Γαλλικό ποταμό, η ανάπλαση ενός τετραγώνου στο Βόλο, η αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης στην Καστοριά, η αποχέτευση οικισμών στην Πάτρα, το αποχετευτικό Ιωαννίνων, η επέκταση του λιμένα Αγίου Κωνσταντίνου, η επέκταση του Βιολογικού Δοξάτου, η αναβάθμιση τριών κτιρίων στο νοσοκομείο 401, η Τεχνόπολις Ιάσων στο Βόλο, η σύνδεση του λιμένα Ηγουμενίτσας με την Εγνατία, η αναβάθμιση της οδού Στ.Νιάρχου στα Ιωάννινα, η αποχέτευση στο Χορτιάτη, η υπογειοποίηση της Π.Κωνσταντίνου στη Νέα Φιλαδέλφεια και το οδικό έργο ολοκλήρωσης της Ε.Ο. Λάρισας-Τρικάλων.

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΕΙΣ

Σε πορεία προς δημοπράτηση το αμέσως επόμενο διάστημα έρχονται και άλλα σημαντικά έργα. Τα κυριότερα είναι:
η ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού τμήματος Λάρισα-Βόλος, η προμήθεια αστικών λεωφορείων σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη, το ΣΔΙΤ απορριμμάτων Ρόδου, η ολοκλήρωση του Προβλήτα 6 του ΟΛΘ, η διπλή οδική σύνδεση Λευκάδας με Αμβρακία Οδό, οι πρόδρομες εργασίας της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά, η Β`φάση της Ανάπλασης Φαληρικού Όρμου και έργα αποχέτευσης στη Σαλαμίνα, Βόρεια Αττική και το Αγρίνιο.

ΤΟ ΕΣΠΑ ΩΡΙΜΑΖΕΙ

Όπως αναφέραμε και παραπάνω αυτή η συγκέντρωση έργων έχει να κάνει με την ωρίμανση του ΕΣΠΑ που αρχίζει να αποδίδει έργα. Πέρα από τα παραπάνω αναμένονται σημαντικές δημοπρατήσεις για μοναδες απορριμμάτων σε διάφορες περιοχές της χώρας όπως η Ζάκυνθος και η Θεσσαλονίκη, επιπλέον σιδηροδρομικά έργα αλλά και έργα αποχέτευσης και λυμάτων που είναι σε φάση μελετών. Η μεγάλη μάζα έργων αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021 και από εκείνη τη στιγμή θα αρχίσει η αντίστροφη πορεία μέχρι το τέλος του 2023 που θα πρέπει τα έργα που είναι ήδη σε κατασκευή και αυτά που δημοπρατήθηκαν να ολοκληρωθούν. Λίγα από τα παραπάνω έργα θα τα δούμε ως έργα-γέφυρες για το επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027 με σημαντικότερο το έργο για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.

Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com