Την ικανοποίησή του για τη διαμόρφωση συγκεκριμένου οδικού χάρτη για τα χρονίζοντα θέματα που αφορούν την πόλη της Λάρισα και τον ΟΣΕ, εξέφρασε ο δήμαρχος Λαρισαίων Απόστολος Καλογιάννης στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου κατά την οποία αναφέρθηκε στις δεσμεύσεις πλέον του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των εταιρειών του ΟΣΕ.
Ο κ. Καλογιάννης αναφέρθηκε στις δεσμεύσεις που ανέλαβε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω του γενικού γραμματέας Θαν. Βούρδα στο πλαίσιο του πρόσφατου Αναπτυξιακού Συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στην Λάρισα και διοργανώθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλιας και την εφημερίδα «Ελευθερία».
Ειδικότερα, οι συγκεκριμένες δεσμεύσεις αφορούν τα εξής:
* Ανάπλαση ευρύτερης περιοχής του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Λάρισας
* Μεταφορά του Σταθμού Διαλογής από την περιοχή Νεράιδας – Νέας Πολιτείας, στην περιοχή του Κουλουρίου, όπου στις προθέσεις των εταιρειών του ΟΣΕ είναι και η δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου με έμφαση στα αγροτοδιατροφικά προιόντα
* Εκπόνηση μελέτης για τη διερεύνηση εναλλακτικών σεναρίων για την σιδηροδρομική διέλευση μέσα από την πόλη (υπογειοποίηση, βύθιση και υπέργειες διαβάσεων, παράκαμψη της πόλης για τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες κ.α.)
Ειδικότερα, στην συνέντευξη τύπου ο κ. Καλογιάννης, ο οποίος πλαισιώνονταν από τον αντιδήμαρχο Πολεοδομίας και Αστικής Ανάπτυξης κ. Δημ. Μαβίδη, τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής: «Τα θέματα του ΟΣΕ εδώ και μερικές δεκαετίες προκαλούν πολλά προβλήματα στην λειτουργία της πόλης. Γνωρίζετε, όσοι παρακολουθείτε από σχετικά κοντά τα θέματα του Δήμου, ότι εδώ και δυο χρόνια έχουμε ανοίξει τη συζήτηση με τις εταιρείες του ΟΣΕ και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ σχετικές συζητήσεις και ενημερώσεις έχουν γίνει και στο Δημοτικό Συμβούλιο
Προσπαθήσαμε να ανοίξουμε και να πιάσουμε το νήμα για όλες τις μεγάλες διεκδικήσεις της πόλης, όπως είναι οι αδόμητοι χώροι (στρατόπεδα, θέματα ΟΣΕ). προχωρήσαμε με σοβαρότητα, μεθοδικά και υπευθυνότητα.
Βρισκόμαστε επίσης σε μια σημαντική συγκυρία κατά την οποία διαφαίνονται θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης εμπορευματικών φορτίων, ενώ λόγω της κεντροβαρούς της θέσης η περιοχή της Λάρισας ενισχύει το ρόλο της ως σημαντικού συγκοινωνιακού κόμβου της χώρας και στον τομέα των σιδηροδρόμων.
Σήμερα, είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε πως υπάρχει μια κοινή συμφωνία, ένας οδικός χάρτης, για τη δρομολόγηση λύσεων σε σοβαρά και άλυτα επί δεκαετίες προβλήματα της πόλης.
Οσα θα αναφέρουμε αποτελούν δεσμεύσεις και εξαγγελίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως διατυπώθηκαν από τον γενικό γραμματέα του Υπουργείου κ. Θάνο Βούρδα στο πρόσφατο αναπτυξιακό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στην Λάρισα και διοργανώθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και την εφημερίδα «Ελευθερία» και οι οποίες παίρνουν το δρόμο της υλοποίησης.
Οι δεσμεύσεις και εξαγγελίες αφορούν σε τρία βασικά ζητήματα της πόλης που συνδέονται με τον ΟΣΕ.
Αυτά είναι τα εξής:
* Ανάπλαση της περιοχής του σιδηροδρομικού σταθμού της Λάρισας. Ο σιδηροδρομικός σταθμός παραμένει στη θέση του και δεν υπάρχει ζήτημα μετακίνησης.
Έχει συγκροτηθεί ομάδα εργασίας από στελέχη της ΓΑΙΟΣΕ και υπηρεσιακούς παράγοντες του Δήμου Λαρισαίων. Η ομάδα έχει ήδη πραγματοποιήσει την πρώτη της συνάντησης.
* Ο ΟΣΕ έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για την εκπόνηση μελέτης σχετικά με την μεταφορά του εμπορευματικού σταθμού διαλογής του ΟΣΕ (από την περιοχή της Νέας Πολιτείας, εκτός πόλης σε έκταση του ΟΣΕ στην περιοχή του Κουλουρίου.
Η συγκεκριμένη απόφαση συνδέεται άμεσα με τον σχεδιασμό της ΓΑΙΟΣΕ για δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου (agrologistics). Πρόκειται αναμφίβολα για μια σημαντική προοπτική για την Λάρισα, τη Θεσσαλία και ευρύτερα την Κεντρικής Ελλάδα.
* Η ΕΡΓΟΣΕ άμεσα εκπονεί ειδική μελέτη σκοπιμότητας για τη διερεύνηση εναλλακτικών σεναρίων με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της Λάρισας, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής διέλευσης μέσα από την πόλη.
Η μελέτη θα εκπονηθεί με πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς διασφαλίστηκαν σχετικοί πόροι και θα επικεντρώνεται στην εξέταση ρεαλιστικών λύσεων που αφ’ ενός θα μειώνουν την όχληση των κατοίκων, όπως για παράδειγμα θα συμβεί εάν υλοποιηθεί η βύθιση ή η υπερύψωση της σιδηροδρομικής γραμμής όπου απαιτείται.
Η μελέτη θα ανατεθεί εντός του Απριλίου 2019 και θα ολοκληρωθεί εντός του φθινοπώρου του 2019. Ο ορίζοντας σχεδιασμού είναι το 2020, ώστε μέχρι το 2023 να μπορέσει η Λάρισα να αποκτήσει τις κατάλληλες σιδηροδρομικές υποδομές που θα εξασφαλίζουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη για την πόλη.
Τέλος, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών ο ΟΣΕ ξεκινάει το αμέσως επόμενο διάστημα τις εργασίες για την ασφάλιση των γραμμών σε περιοχές της πόλης».
Ιωάννης Γιάτσιος
ert.gr