Την περασμένη Κυριακή βρέθηκε στον Βόλο ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Αθανάσιος Βούρδας κατά την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και πέντε φορέων (Υπουργείο Υποδομών, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΟΣΕ και ΟΛΒ), προκειμένου να διαπιστωθεί αν είναι σκόπιμο να υλοποιηθούν μια σειρά από έργα και παρεμβάσεις. Μεταξύ αυτών είναι και το Εμπορευματικό Κέντρο και πού θα εγκατασταθεί.
Ελάχιστους μήνες πριν ο ΣΥΡΙΖΑ παραδώσει την εξουσία στην Ν.Δ. και ενώ έχουν περάσει τέσσερα χρόνια και δεν έχουν κάνει τίποτα, ξαφνικά θυμήθηκαν να ασχοληθούν με τα έργα υποδομής, την ανάπτυξη του λιμανιού και τον τουρισμό.
Η προεκλογική φιέστα που έστησαν στον λιμάνι το μεσημέρι της Κυριακής δεν μπορεί να ξεγελάσει κανέναν.
Γιατί έχασαν όχι μόνο τις εντυπώσεις αλλά και την ουσία με τον Γενικό Γραμματέας να δηλώνει πριν λίγες ημέρες στην Λάρισα ότι το Εμπορευματικό Κέντρο μπορεί να γίνει στην Γυρτώνη και να έρχεται στον Βόλο και να υπογράφει σύμβαση για το πού θα μπορούσε να χωροθετηθεί το εμπορευματικό κέντρο στην μαγνησία και αν θα ήταν χρήσιμο να γίνει κάτι τέτοιο. Δηλαδή ποιος κοροϊδεύει ποιόν;
θα πρέπει να υπενθυμίσουμε στους αρμόδιους του υπουργείου Υποδομών και τα άλλα κυβερνητικά στελέχη πως από την σημερινή περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας έχει εγκριθεί το Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλίας για την ανάπτυξη της περιφέρειας που προβλέπει ξεκάθαρα ότι το Εμπορευματικό Κέντρο έχει όλες τις προϋποθέσεις για να γίνει στο Βελεστίνο.
Ένα Ρυθμιστικό σχέδιο το οποίο δυστυχώς δεν έχει εγκρίνει το ίδιο το Υπουργείο Υποδομών για να ξεκινήσει η υλοποίησή του.
Και δεν μπαίνουμε καν στο ερώτημα, αν είναι απαραίτητο. Εξυπακούεται ότι το Εμπορευματικό Κέντρο πρέπει να γίνει σε μια εποχή που η Ελλάδα γίνεται παγκόσμιος διαμετακομιστικός κόμβος.
Αυτή λοιπόν είναι η ουσία και μόνο αυτή. Στο Βελεστίνο που βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλίας και των οδικών αξόνων με απόσταση μόλις 15-20 χιλιομέτρων από το λιμάνι του Βόλου και με άμεση πρόσβαση στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, μπορεί να λειτουργήσει ένα σύγχρονο Εμπορευματικό Κέντρο το οποίο έδινε άλλη ώθηση και προοπτική στην έννοια του διπόλου Βόλου-Λάρισα και συγχρόνως θα μετέτρεπε την περιοχή σε ένα κόμβο εμπορευμάτων, προϊόντων και υπηρεσιών παγκόσμιου βεληνεκούς που θα λειτουργούσε ως πολλαπλασιαστής ευρύτερων οικονομικών και επενδυτικών δυναμικών.
Μελέτη λοιπόν για το Εμπορευματικό Κέντρο υφίσταται, υπάρχει και το σχέδιο που δίνει απαντήσεις σε σημαντικά θέματα υποδομών και η κυβέρνηση θα όφειλε να το εγκρίνει, να το αξιοποιήσει και να το υλοποιήσει.
Δυστυχώς επέλεξε για λόγους προεκλογικούς μια φιέστα με την προώθηση μιας μελέτης που θα ολοκληρωθεί μετά από ένα χρόνο…
Αντί για έργα η κυβέρνηση επιλέγει τις συσκέψεις και τις νέες μελέτες. Αντί να δεσμευθεί για την ηλεκτροκίνηση Λάρισας – Βόλου που έχει καθυστερήσει πολύ να ενταχθεί στο τομεακό ΕΣΠΑ του Υπουργείου.
Αντί να σεβαστεί το Ρυθμιστικό Σχέδιο για την ανάπτυξη της Θεσσαλίας καθώς και το Σχέδιο Χωροταξικού Σχεδιασμού που εκπονήθηκαν από ομάδα μελετητών με επιστημονικά δεδομένα και χωροθετήθηκε το Εμπορευματικό Κέντρο στην περιοχή Βελεστίνου πλησίον της ΠΑΘΕ ως στρατηγικά ενδεδειγμένη περιοχή για συνδυασμένες μεταφορές.
Χρειάζεται ειλικρίνεια, αντικειμενικότητα και αποφασιστικότητα προκειμένου ο τόπος να μην συνεχίσει να κοιτάει την ανάπτυξη με τα κιάλια.
thenewspaper.gr