Στο μετρό, τις περισσότερες φορές βιαζόμαστε.
Να προλάβουμε τον συρμό, να μην αργήσουμε, να φτάσουμε στη δουλειά κτλ.
Όλοι ξέρουμε λοιπόν, τους «άγραφους κανόνες» του μετρό.
Όταν βρισκόμαστε στις κυλιόμενες σκάλες, πρέπει να αφήνουμε ελεύθερη την αριστερή πλευρά για εκείνους που βιάζονται και θέλουν να τις ανέβουν ή να τις κατέβουν γρήγορα.
Οι υπόλοιποι που θέλουν να σταθούν, βρίσκονται στην δεξιά πλευρά.
Πόσες φορές, μάλιστα, έχουμε γίνει μάρτυρες τσακωμών όταν κάποιος σταθεί και εμποδίσει την κυκλοφορία στις σκάλες.
Από ό,τι φαίνεται όμως, το να αφήνουμε την αριστερή πλευρά άδεια για τους βιαστικούς που ανεβοκατεβαίνουν, είναι λάθος.
Το 74,9% των ανθρώπων που μετακινούνται με κυλιόμενες, επιλέγουν να στέκονται όρθιοι ενώ μόνο το 25,1% περπατάει.
Από αυτούς, θέλει μια απόσταση από τους άλλους που υπολογίζεται σε 0,75 τετραγωνικά μέτρα, ενώ όσοι στέκονται χρειάζονται απόσταση μόνο 0,3 τετραγωνικά μέτρα.
Ακόμη, έχει παρατηρηθεί ότι στις κυλιόμενες περπατάμε πιο αργά, από ότι γενικά λόγω της χωρητικότητας αλλά και του κινδύνου κίνησης ή πτώσης σε ένα κινούμενο μέσο.
Μάλιστα, αν όλοι στεκόμασταν στις κυλιόμενες, η χωρητικότητα θα αυξανόταν κατά 27%.
Η έρευνα προέκυψε όταν σταθμός του μετρό στο Λονδίνο επέβαλε πολιτική, κατά την οποία απαγορεύεται το περπάτημα στις κυλιόμενες σκάλες.
Άλλος ένα μύθος καταρρίπτεται!
Αν αυτό θα αλλάξει όμως, μένει να φανεί! Δεν αλλάζεις εύκολα τις κοινωνικές συνήθειες των ανθρώπων.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΒΟΥΛΓΑΡΕΛΗ
bovary.gr