Τρίτη 26 Μαρτίου 2019

Αυτό είναι το πρόγραμμα της ΝΔ για τα μεγάλα έργα και τις υποδομές.

Νέος αυτοκινητόδρομος στη Δυτική Αττική, ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Άξονα στην Κρήτη, επέκταση της Αττικής Οδού στα νότια προάστια, υπόγεια ζεύξη Πειραιά-Σαλαμίνας, αναβάθμιση των σιδηροδρόμων και Μετρό Θεσσαλονίκης... χωρίς μουσαμάδες
Ένας νέος οδικός άξονας που θα παρακάμπτει την Αττική, συνδέοντας την Υλίκη με την Ελευσίνα, η σύνδεση μεγάλων πόλεων με τους κεντρικούς εθνικούς άξονες, ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, η ενεργειακή διασύνδεση των νησιών, η επέκταση σε όλη τη χώρα του φυσικού αερίου και η επίλυση του προβλήματος των απορριμμάτων είναι τα βασικά σημεία του κυβερνητικού προγράμματος της ΝΔ για τις υποδομές, το οποίο παρουσίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Τίτλος της παρουσίασης του προέδρου της ΝΔ ήταν: «Ανάπτυξη και νέες δουλειές». Όπως ανέφερε ο ίδιος, το σχέδιο αυτό δεν είναι ένα ακόμη ευχολόγιο, αλλά ένα σχέδιο ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο, τονίζοντας ότι οι σχετικές επενδύσεις έχουν ήδη κοστολογηθεί σε 10-12 δισ. ευρώ μέχρι το 2023. Έτσι, εκτιμάται πως το σχέδιο θα αποφέρει έως 2% πρόσθετη αύξηση του ΑΕΠ ετησίως και θα δημιουργήσει 240.000 νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας εντός της επόμενης τετραετίας.
Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, η διαχείριση των φυσικών πόρων και των υποδομών επί της διακυβέρνησης της ΝΔ θα παρακολουθείται από ειδική επιτροπή υπό τον πρωθυπουργό, ενώ θα δημιουργηθεί Εθνικό Μητρώο Υποδομών, προκειμένου για κάθε υποδομή να υπάρχει πλέον ένας μόνον αρμόδιος φορέας για τη συντήρησή της.
Επίσης, ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στην ιδιωτική χρηματοδότηση των έργων, ώστε να καταστεί ταχύτερη, αλλά και πιο οικονομική η υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Υποδομών, ενώ προβλέπεται και η αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα στον σχεδιασμό των έργων, με το πρωτοποριακό εργαλείο «Προτάσεις Καινοτομίας». Με άλλα λόγια, το εργαλείο αυτό θα επιτρέπει σε ιδιωτικούς φορείς να μπορούν να διαμορφώσουν και να υποβάλουν προτάσεις έργων. «Εμείς θα καθορίσουμε τις αναπτυξιακές προτεραιότητες και όχι όσοι έχουν συμφέρον να μας εγκλωβίσουν σε έργα που δεν περνούν την αυστηρή δοκιμασία της σχέσης κόστους-οφέλους», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.
Συνοπτικά, ο προγραμματικός χάρτης της ΝΔ για τις υποδομές περιλαμβάνει:
– Την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Υλίκη με την Ελευσίνα. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί δραστικά ο χρόνος και το κόστος μετακίνησης από το Βορρά προς το Νότο, θα αποφορτιστεί η κίνηση του Κηφισού και θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής σχεδόν σε όλο το Λεκανοπέδιο.

– Την επέκταση της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο Ελληνικό. Στόχος είναι να υπάρχει και δρόμος ταχείας κυκλοφορίας προς το χώρο του Ελληνικού.

– Την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος.

– Τη σύνδεση των αποκομμένων πόλεων με το Κεντρικό Οδικό Δίκτυο (π.χ. της Δράμας με την Εγνατία οδό, του Καρπενησίου με τη Λαμία, της Έδεσσας και των Γιαννιτσών με τον ΠΑΘΕ, της Κακαβιάς με τα Ιωάννινα).

– Την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης του Κεντρικού Οδικού Δικτύου, και συγκεκριμένα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) και την κατασκευή του ΒΟΑΚ με ενιαία δημοπράτηση του τμήματος Χανιά – Αγ. Νικόλαος.

– Την αναβάθμιση και συντήρηση του σιδηροδρομικού και του προαστιακού δικτύου. Στόχος είναι στο τέλος της τετραετίας το ταξίδι Αθήνα- Θεσσαλονίκη να χρειάζεται 3 ώρες.

– Τη σύνδεση του Ρίου με το νέο λιμάνι της Πάτρας.

Τη νέα χάραξη της γραμμής Θεσσαλονίκη – Καβάλα και τον εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης μέχρι την Αλεξανδρούπολη.

– Την ολοκλήρωση του μετρό στη Θεσσαλονίκη.

– Την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό στην Αθήνα (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) με επέκταση από το Άλσος Βεΐκου στον Περισσό και από το Γουδή στην Κατεχάκη, ώστε να απολήγει στις γραμμές 1 και 3 αντίστοιχα και να βελτιωθεί η συνδεσιμότητα του Δικτύου, καθώς με το σημερινό σχεδιασμό η γραμμή 4 δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού της Αττικής.

– Την ολοκλήρωση των διασυνδέσεων των νησιών και συγκεκριμένα: σύνδεση της Κρήτης με την Αττική και των Δωδεκανήσων με την Κρήτη, σύνδεση της Ικαρίας και της Σάμου με τις Κυκλάδες και των Κυκλάδων με την ηπειρωτική χώρα, σύνδεση των νησιών του Β. Αιγαίου με την Ανατ. Μακεδονία.

– Την προώθηση συστημάτων ανάκτησης ενέργειας από τα απορρίμματα, πάντοτε παράλληλα με την ανακύκλωση.

Ο κ. Μητσοτάκης δεν παρέλειψε πάντως ν’ ασκήσει και κριτική στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τα πεπραγμένα της στο συγκεκριμένο τομέα. Είπε μεταξύ άλλων πως πετσόκοψε τις δημόσιες επενδύσεις κατά 2 δις ευρώ την περίοδο 2016-2018 για να πετύχει τα περιβόητα υπερπλεονάσματα και πως πάγωσε επί τέσσερα χρόνια εμβληματικές επενδύσεις που ήταν έτοιμες να ξεκινήσουν, όπως το Ελληνικό και την κατασκευή του ΒΟΑΚ.

Επίσης, προχώρησε σε αναιτιολόγητες κατατμήσεις έργων για να κάνει φωτογραφικούς διαγωνισμούς, αύξησε αναιτιολόγητα τις τιμές διοδίων και διπλασίασε τον αριθμό τους, με τη χώρα να καταβάλλει καθυστερημένα το κόστος της πολιτικής του κινήματος «Δεν Πληρώνω», ενώ επαίρεται για την υλοποίηση έργων που όχι μόνον είχαν δρομολογηθεί επί ΝΔ, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ τα πολεμούσε ως αντιπολίτευση, όπως η εμπλοκή της Fraport στα περιφερειακά αεροδρόμια και της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Όπως κατέληξε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΝΔ, «η προπαγάνδα της κυβέρνησης για τα μεγάλα έργα απεικονίστηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στους ζωγραφισμένους μουσαμάδες του μετρό της Θεσσαλονίκης».

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣ
newsit.gr