Πιο κοντά στην υλοποίηση της είναι η επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» καθώς η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ προχώρησε στην προκήρυξη ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου για τις τοπογραφικές μελέτες της επέκτασης.
Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 254.150 ευρώ από τα οποία τα 221.000 ευρώ για τις μελέτες και 33.150 ευρώ για απρόβλεπτες δαπάνες.
Η διάρκεια της συμφωνίας ορίζεται σε 12 μήνες. Κριτήριο ανάθεσης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει της τιμής. Ως προθεσμία υποβολής προσφορών ορίστηκε η 22η Απριλίου 2019 και ώρα 11:00 π.μ.
Η σύμβαση θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και συγκεκριμένα από το Ενάριθμο Έργο «Μελέτες Νέων Επεκτάσεων του Μετρό Αθήνας και του Μετρό Θεσσαλονίκης»
Ο διαγωνισμός αυτός αποτελεί την αρχή από μία σειρά διαγωνισμών μελετών που στόχο θα έχουν την ωρίμανση του έργου μέχρι το 2022 προκειμένου να μπορέσει να δημοπρατηθεί. Θα επιδιωχθεί η χρηματοδότηση από το επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Η επέκταση του Μετρό προς το αεροδρόμιο θα είναι υπέργεια, αφορά επέκταση 5,5 χιλιομέτρων από την γραμμή της Καλαμαριάς μέχρι το «Μακεδονία» και θα έχει τις εξής τέσσερις στάσεις – σταθμούς: Σχολή Πολέμου, ΙΚΕΑ, Πράσινα Φανάρια, Αεροδρόμιο Μακεδονία.
Ο βασικότερος λόγος που επελέγη η υπέργεια γραμμή είναι ότι αποτελεί την οικονομικότερη λύση με το κόστος να εκτιμάται μεταξύ 250 – 300 εκατ. ευρώ.
Ήδη στελέχη της Αττικό Μετρό με τη Fraport Greece βρίσκονται σε συνεργασία για την επιλογή της χωροθέτησης του τερματικού σταθμού στο Αεροδρόμιο και το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα είναι προς την πλευρά που κατασκευάζεται το νέο τέρμιναλ του Αεροδρομίου. Με την ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία της επέκτασης η διαδρομή Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός- Αεροδρόμιο Μακεδονία θα είναι υπόθεση 35-40 λεπτών με τον συρμό να περνά από συνολικά 20 σταθμούς.
Της Μαρίας Μόσχου
movenews.gr