Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019

Η Κίνα επιταχύνει την εφοδιαστική διαμετακόμιση σιδηροδρόμου-θαλάσσης.


Οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες Κίνα-Ευρώπη πραγματοποίησαν μέχρι στιγμής πάνω από 13.000 ταξίδια

Παρόλο που βρίσκεται στην κεντρική επαρχία Χενάν της κεντρικής Κίνας, ο Huang Xiaokang θεωρεί ότι ένα λιμάνι έχει εγκατασταθεί στο κατώφλι της εταιρείας του.

Huang είναι ο γενικός διευθυντής μιας εταιρείας εφοδιαστικής συνδεδεμένης με την YTO Group Corporation, έναν κορυφαίο κατασκευαστή γεωργικών μηχανημάτων που εδρεύει στην Luoyang City του Henan.

Στο παρελθόν, οι τρακτέρ που παρήγαγε ο όμιλος έπρεπε να μεταφερθούν με φορτηγά πριν επαναφορτωθούν σε εμπορευματοκιβώτια στο λιμάνι Qingdao στην ανατολική Κίνα.

Τώρα, χάρη στις υπηρεσίες σιδηροδρομικής και θαλάσσιας μεταφοράς, οι ελκυστήρες μεταφέρονται σε τυποποιημένα εμπορευματοκιβώτια με εμπορευματικές αμαξοστοιχίες προς το λιμάνι και φορτώνονται απευθείας σε πλοίο.

Η όλη διαδικασία έχει μειωθεί κατά δύο ημέρες από την ολοκλήρωση της επιθεώρησης και του εκτελωνισμού στην εταιρεία.

"Ο χρόνος και το κόστος μεταφοράς έχουν μειωθεί σημαντικά", δήλωσε ο Huang, σημειώνοντας ότι η εταιρεία μεταφέρει τώρα όχι μόνο τα δικά της προϊόντα, αλλά και φωτοβολταϊκά πάνελ και άλλα προϊόντα που παράγονται από άλλες επιχειρήσεις για κέρδη.

Ιδρύθηκε το 1955, ο όμιλος YTO ήταν ένα από τα 156 βασικά έργα που απαριθμούνται στο πρώτο πενταετές σχέδιο της χώρας από το 1953 έως το 1957. Το 1958, ο πρώτος πλήρως κατασκευασμένος από την Κίνα κινητήρας τράβηξε τη γραμμή παραγωγής της YTO.

Στην αρχή της ίδρυσής της, ο κρατικός όμιλος είχε δικό του σιδηροδρομικό σταθμό για την παράδοση προϊόντων. Αλλά ήταν σχεδόν έρημη από τη δεκαετία του 1980, όταν το κόστος των οδικών μεταφορών έγινε χαμηλότερο από το σιδηροδρομικό, λόγω της οδικής επέκτασης.

Τώρα ο σταθμός έχει αναζωογονηθεί από την ανάπτυξη της διαμετακόμισης σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μεταφορών.

Τον Νοέμβριο του 2018, 100 υψηλής ισχύος τρακτέρ YTO μεταφέρθηκαν απευθείας από τη Luoyang στο λιμάνι Qingdao με υπηρεσίες σιδηροδρομικής και θαλάσσιας μεταφοράς και στη συνέχεια έφθασαν στην Κούβα.

Στα τέλη Φεβρουαρίου, η Qingdao Port International Logistics Company και η ομάδα YTO υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας για την επιτάχυνση της κατασκευής εσωτερικών λιμένων.

Σύμφωνα με τη συμφωνία, ο λιμένας του Qingdao υποσχέθηκε επίσης να μειώσει περαιτέρω το συνολικό κόστος εφοδιαστικής κατά 10%.

Οι υπηρεσίες διαμετακόμισης σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μεταφορών έχουν διασυνδέσει το δίκτυο εφοδιαστικής κατά μήκος της οικονομικής ζώνης του δρόμου μετάξι και του θαλάσσιου μεταξοτυπικού δρόμου του 21ου αιώνα, συμβάλλοντας στην τόνωση των μεταφορών εμπορευμάτων κατά μήκος της ζώνης Belt and Road.

Ο κόμβος χερσαίων μεταφορών Zhengzhou, για παράδειγμα, έχει ανοίξει μια σειρά σιδηροδρομικών και θαλάσσιων γραμμών διέλευσης σε λιμάνια Lianyungang, Qingdao, Tianjin και Zhoushan.

Από τότε που προτάθηκε η πρωτοβουλία Belt and Road, το 2013, η Κίνα επιταχύνει το δίκτυο μεταφοράς εμπορευμάτων στις σχετικές χώρες και περιοχές.

Οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες Κίνα-Ευρώπη πραγματοποίησαν μέχρι στιγμής πάνω από 13.000 ταξίδια, ενώ το ποσοστό των ταξιδιών που συνδέονται με την Κίνα αυξήθηκε σχεδόν κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες το 2018. Τα τρένα συνδέουν τις κινεζικές πόλεις με 49 πόλεις σε 15 χώρες.

Επί του παρόντος, πολλοί παράκτιοι λιμένες στην Κίνα, όπως τα λιμάνια Qingdao, Ningbo και Tianjin, συνεργάζονται με εταιρείες σιδηροδρόμων για τη διεξαγωγή επιχειρήσεων σιδηροδρομικής και θαλάσσιας διαμετακόμισης με την κατασκευή λιμένων εσωτερικής ναυσιπλοΐας στην κεντρική και δυτική Κίνα για περαιτέρω εξυπηρέτηση της πρωτοβουλίας Belt and Road.

Ο κ. Li Wucheng, γενικός διευθυντής της Qingdao Port International Logistics, δήλωσε ότι η εταιρεία θα παρέχει στις επιχειρήσεις σιδηροδρομικής και θαλάσσιας μεταφοράς για την παράδοση αγαθών προς εξαγωγή και θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα του εκτελωνισμού κατά 25%.

Η Κίνα κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για να προσαρμόσει τη δομή των μεταφορών μειώνοντας τον όγκο των οδικών μεταφορών για να προωθήσει την αναβάθμιση της εφοδιαστικής και να καταπολεμήσει την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Το 2018, το κρατικό συμβούλιο, το υπουργικό συμβούλιο της Κίνας, εξέδωσε τριετές σχέδιο δράσης για την προώθηση της προσαρμογής της δομής των μεταφορών, υποσχόμενος τη μετατόπιση της μεταφοράς χύδην φορτίου από τους δρόμους στους σιδηρόδρομους και τα πλοία.

Το σχέδιο στοχεύει στην ετήσια αύξηση κατά 20% από το 2018 έως το 2020 στις πολυτροπικές μεταφορές ή στις συνδυασμένες μεταφορές με τουλάχιστον δύο διαφορετικά μεταφορικά μέσα βάσει ενιαίας σύμβασης. Ο όγκος διαμετακόμισης των σιδηροδρόμων στα μεγάλα λιμάνια θα αυξηθεί κατά περισσότερο από 10% ετησίως, σύμφωνα με το σχέδιο.

"Με το βελτιωμένο δίκτυο των σιδηροδρομικών γραμμών και τις προσπάθειες των σιδηροδρομικών και λιμενικών τμημάτων πιστεύω ότι η τάση των υπηρεσιών διαμετακόμισης σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μεταφορών ευθυγραμμίζεται με την ανάπτυξη της αναβάθμισης της εφοδιαστικής και θα καταστήσει πιο εύχρηστη την εφοδιαστική", δήλωσε ο Χουάνγκ. 

Πηγή: Xinhua, hellenicshippingnews.com