Ανακοινώσεις του γ.γ. Υποδομών και Μεταφορών Θ. Βούρδα
«Βασικός μας στόχος, η δημιουργία υποδομών για τις μεταφορές του μέλλοντος» τόνισε από τη Λάρισα ο γ.γ. Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνος Βούρδας μιλώντας στο 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλίας που πραγματοποιείται στη Λάρισα.
Στην ομιλία του ο κ. Βούρδας επεσήμανε την συνολική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας – Λάρισας -Θεσσαλονίκης που επετεύχθη τα τελευταία χρόνια και στα δύο έργα που αφορούν στο εσωτερικό δίκτυο της Θεσσαλίας. Όπως ανέφερε: «το έργο Ηλεκτροκίνησης-Σηματοδότησης της γραμμής Πλαιοφάρσαλο-Καλαμπάκα προχωρά σε συμβασιοποίηση μόλις εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Θεσσαλίας.
Το έργο Ηλεκτροκίνησης-Σηματοδότησης της γραμμής Λάρισα–Βόλος, με παράλληλη αλλαγή διέλευσης από τη ΒΙΠΕ Βόλου και όχι τη Νέα Ιωνία, που προκηρύσσεται αμέσως μετά την έγκριση της Διαχειριστικής Αρχής του ΕΣΠΑ τις επόμενες μέρες».
Στην ομιλία του αναφέρθηκε επίσης στην ειδική μελέτη σκοπιμότητας που εκπονεί άμεσα η ΕΡΓΟΣΕ με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της Λάρισας, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής διέλευσης μέσα από την πόλη.
Η μελέτη θα εκπονηθεί με πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και έχουν διασφαλιστεί οι σχετικοί πόροι.
«θα επικεντρώνεται στην εξέταση ρεαλιστικών λύσεων που αφ’ ενός θα μειώνουν την όχληση των κατοίκων, όπως για παράδειγμα θα είναι λύσεις που θα μετακινούν τον Εμπορευματικό Σταθμό εκτός του πυκνοδομημένου αστικού ιστού και αφ’ ετέρου θα εξασφαλίζουν καλύτερες συνθήκες σιδηροδρομικής και οδικής κυκλοφορίας στην πόλη, όπως για παράδειγμα θα συμβεί εάν υλοποιηθεί η βύθιση ή η υπερύψωση της σιδηροδρομικής γραμμής όπου απαιτείται.
Η μελέτη στα συμπεράσματα της:
1. θα παρουσιάσει όλες τις δυνατές χαράξεις/ μηκοτομές της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από την Λάρισα,
2. θα υπολογίσει για κάθε λύση όλα τα σχετικά κόστη και τις αντίστοιχες ωφέλειες,
3. θα προτείνει ρεαλιστικούς τρόπους χρηματοδότησης.
Η μελέτη θα ανατεθεί εντός του Απριλίου 2019 και θα ολοκληρωθεί εντός του φθινοπώρου του 2019. Ο ορίζοντας σχεδιασμού είναι το 2020, ώστε μέχρι το 2023 να μπορέσει η Λάρισα να αποκτήσει τις κατάλληλες σιδηροδρομικές υποδομές που θα εξασφαλίζουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη για την πόλη».
Σχετικά με την εκπόνηση μελέτης για την μεταφορά του εμπορευματικού κέντρου (σταθμού διαλογής) από την σημερινή του θέση σε άλλη θέση, έξω από το κέντρο της Λάρισας που δρομολογούν άμεσα ο ΟΣΕ και η ΓΑΙΟΣΕ, ο κ. Βούρδας σημείωσε πως «»εξετάζεται η τοποθεσία «Κουλούρι» όπου υφίσταται ακίνητο έκτασης 300 στρεμμάτων περίπου επιπλέον των 100 στρεμμάτων που ανήκουν στο Δήμο. Τα βήματα για την ολοκλήρωση της μεταφοράς είναι τα εξής:
1. η ανταλλαγή οικοπέδων,
2. η υλοποίηση μελέτης σκοπιμότητας – βιωσιμότητας για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου (agrologistics) και βέλτιστης διαχείρισης εμπορευματικού φόρτου,
3. η ανάπτυξη και υλοποίηση μελετών εφαρμογής,
4. η υλοποίηση των υποδομών.
«Είμαστε θετικοί στην ανταλλαγή ίσης αξίας εκτάσεων και στην παραχώρηση για αξιοποίηση υφιστάμενων κτισμάτων» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερης σημασίας είναι και η μελέτη που δρομολογείται για την αξιοποίηση του περιβάλλοντος χώρου του σημερινού Επιβατικού Σταθμού που είναι ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Λάρισας. Επίσης θα εξετασθεί η αξιοποίηση άλλων εκτάσεων ιδιοκτησίας ΟΣΕ στην πόλη της Λάρισας.
Παράλληλα, ο ΟΣΕ, είπε ο γ.γ. Υποδομών και Μεταφορών, προχωρά άμεσα στη κατασκευή των κατάλληλων προστατευτικών μέσων ώστε να μην επιτρέπεται η πρόσβαση πολιτών προς την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή και όλες τις εγκαταστάσεις του και να παρέχεται η μέγιστη δυνατή ασφάλεια για το κοινωνικό σύνολο. Ήδη, σημείωσε, η σχετική εργολαβία είναι σε φάση υπογραφής και μέσα στον Απρίλιο αναμένεται η εγκατάσταση του αναδόχου.
Κων/να Θεοχαρούλη
ert.gr