ΜΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΑΘΕΙ…
ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ… φόρα έχει πάρει, όπως επιβεβαιώνεται και στο ρεπορτάζ, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος παρουσίασε πρόσφατα νέο πακέτο υποσχέσεων και για το σιδηροδρομικό δίκτυο του Μοριά, ιδίως στην αναπτυσσόμενη τουριστικά Νοτιοδυτική Πελοπόννησο. Οδικοί άξονες και τρένο αποτελούν στρατηγικό στόχο για την τουριστική ανάπτυξης της Μεσσηνίας που δεν πρέπει να χαθεί, τώρα που διανοίγονται ευκαιρίες.
Ρεπορτάζ ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΖΙΚΑΣ
Θετική εξέλιξη προς αυτή την κατεύθυνση αποτελεί το γεγονός ότι με καθυστέρηση στη χώρα μας, μετά από 45 χρόνια ο υπουργός έθεσε σε εφαρμογή το νέο Γενικό Κανονισμό Κίνησης που εναρμονίζει το εθνικό νομοθετικό πλαίσιο με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια και λειτουργικότητα των σιδηροδρόμων!
Με άλλα λόγια τέθηκε σε εφαρμογή ο Κ.Ο.Κ. που αφορά τους συρμούς κατά μήκος της χώρας. Ήδη είναι σε εξέλιξη έργα στο τμήμα Κιάτιο-Αίγιο, στο οποίο εκτός από διπλή γραμμή ξεκινούν έργα ηλεκτροκίνησης μετά τον Απρίλιο του 2019.
ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΟΝΕΡΟ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Στο αναπτυξιακό συνέδριο, λοιπόν, ο Χρήστος Σπίρτζης μίλησε και για τα έργα του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, αναφέροντας τα παρακάτω: «Μέσα στο 2019 έχει προγραμματιστεί η δημοπράτηση δύο έργων συνολικού προϋπολογισμού 600 εκατομμυρίων ευρώ που συνδέουν τον άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα. Το ένα έργο είναι η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα Πάτρα – Πύργος – Αλφειός Ολυμπία και Πύργος – Κατάκολο, ενώ η δημοπράτηση θα γίνει εντός του δεύτερου τριμήνου του 2019. Το δεύτερο έργο αφορά την αναβάθμιση της γραμμής στα τμήματα Αλφειός – Καλό Νερό – Κυπαρισσία και Καλό Νερό Πύργος, ενώ η δημοπράτηση είναι για το δεύτερο εξάμηνο του 2019».
Η ΜΕΣΣΗΝΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΧΑΡΤΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ
Από τη «ΦΩΝΗ» με συγκεκριμένα άρθρα έχουμε κατά καιρούς αναδείξει την προοπτική του σιδηροδρόμου στην τουριστική Μεσσηνία που φιλοδοξεί μάλιστα να συνδυάσει και την εμπορευματική κίνηση των συρμών στο μέλλον. Μάλιστα τα άρθρα μας στη «ΦΩΝΗ», έτυχαν μεγάλης υποδοχής και αναρτήθηκαν στις σελίδες της Πανελλήνιας Ένωσης Σιδηροδρομικών Υπαλλήλων.
Η Μεσσηνία με ιστορικές διαδρομές του τρένου, με μνημειακό πλούτο, με ζωή στην Καλαμάτα, Πύλο, Τριφυλία, Μελιγαλά κι αλλού μπορεί να αναδείξει το πλεονέκτημα των ασφαλών και κυρίως οικονομικών μεταφορών με το τρένο. Μάλιστα φορείς ζητούν ακόμα και ηλεκτροκίνηση εκτός από αναβάθμιση της γραμμής, ενώ οι φορείς της Κυπαρισσίας ζητούσαν σύνδεση με την Αρχαία Ολυμπία και η Καλαμάτα με την Μεσσήνη και το ΤΕΙ.
Οι πολιτικοί ταγοί της Μεσσηνίας μπορεί επομένως να κινούνται με οχήματα πολυτελούς μεγάλου κυβισμού στους δρόμους, αλλά για τους πολίτες μετράει το οικονομικό εισιτήριο μετακινήσεων στην ενδοχώρα του Νομού σε καιρούς που δοκιμάζονται οι αντοχές τους. Αυτό ας το έχουν υπόψη τους στις κάλπες του Μαΐου.
ΔΡΟΜΟΙ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ
Βεβαίως, η προεκλογική… φόρα που πήρε ο αρμόδιος υπουργός επικρίνεται τόσο από περιφερειακούς φορείς, όσο και κομματικούς, κυρίως στο ζήτημα των οδικών αξόνων που αφορούν τη Μεσσηνία, όπου επί 4 χρόνια υπήρξε πλήρης αδράνεια, με δικαιολογία την εκπόνηση ή συμπλήρωση μελετών. Ετσι με 4 χρόνια καθυστέρηση το μόνο σίγουρο φαίνεται ότι είναι η βελτίωση του τμήματος Πύργου-Καλονερού με δημοπράτηση έργου 19,8 εκατ. ευρώ.
Τα υπόλοιπα τμήματα Πάτρα-Πύργος με τον πολυτεμαχισμό βολοδέρνουν και δεν φαίνεται ότι μπορούν να ξεκινήσουν το έργο σε κάποιες από τις 8 εργολαβίες νωρίτερα από το τέλος του χρόνου.
Οσο για το τμήμα Καλονερό –Τσακώνα, έχουμε ακούσει τα πιο απίθανα κι εναλλασσόμενα σενάρια, με τελευταίο τη μετατροπή του από απόληξη της Ολυμπίας Οδού σε «παρακλάδι» του αυτοκινητοδρόμου του Μορέα. Η ουσία είναι ότι δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και εξετάζονται διάφορα σενάρια υλοποίησης του δρόμου μέσω ΣΔΙΤ. Ωστόσο ο προϋπολογισμός του έργου 180 περίπου εκατ. ευρώ, εκ των πραγμάτων το καθιστά ιδιαίτερο και μόνο συνδυαστικά με την εξέλιξη των υπολοίπων έργων θα μπορούσε να είναι ανταποδοτικό, άρα και «επιλέξιμο» από τον ιδιωτικό τομέα.
Τέλος, για το δρόμο Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, ένα έργο προϋπολογισμού 200 περίπου εκατ. ευρώ, ακούγεται για δημοπράτηση εντός του Α΄ τριμήνου του 2019, ωστόσο ξεκάθαρο μοντέλο για την χρηματοδότηση και υλοποίησή του δεν έχει ξεκάθαρα επιλεγεί. Οπότε, μάλλον, κι αυτός ο δρόμος έχει τη δική του ιστορία, που φαίνεται να τραβά σε βάθος χρόνου…
foninews.gr