Στόχος είναι να αποφευχθούν οι πολυετείς καθυστερήσεις που παρατηρούνται σε έργα αυτού του μεγέθους.
Με την επέκταση προς τον Πειραιά αλλά και το Μετρό Θεσσαλονίκης να βρίσκονται στα τελικά στάδια, η προσοχή της Αττικό Μετρό και του υπουργείου Υποδομών στρέφεται από τη μία στην γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και από την άλλη στην επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες.
Με προϋπολογισμούς που προσεγγίζουν τα 2 δισ. ευρώ αυτά είναι και τα μεγαλύτερα έργα της επόμενης δεκαετίας.
Με προϋπολογισμούς που προσεγγίζουν τα 2 δισ. ευρώ αυτά είναι και τα μεγαλύτερα έργα της επόμενης δεκαετίας.
Στόχος είναι να αποφευχθούν οι πολυετείς καθυστερήσεις που παρατηρούνται σε έργα αυτού του μεγέθους. Για αυτό το λόγο για πρώτη φορά στην γραμμή 4 ο διαγωνισμός έχει «σπάσει» στα δύο. Το ένα κομμάτι αφορά τις λεγόμενες πρόδρομες εργασίες, όπως τις μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας και τις αρχαιολογικές εργασίες που πρέπει να γίνουν για να στηθούν τα εργοτάξια. Το δεύτερο κομμάτι είναι το κυρίως έργο δηλαδή η διάνοιξη των σηράγγων και η κατασκευή των σταθμών.
Το ίδιο ακριβώς μοντέλο θα χρησιμοποιηθεί και στην επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς της δυτικές συνοικίες. Μάλιστα, στόχος του υπουργείου Υποδομών και της Αττικό Μετρό είναι ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες της συγκεκριμένης επέκτασης να ξεκινήσει μέσα στους επόμενους μήνες, και σίγουρα εντός του 2019. Παράλληλα εξετάζεται και η επέκταση της γραμμής του Μετρό προς το αεροδρόμιο Μακεδονία και σε αυτή την κατεύθυνση αναζητείται η συνεργασία της Fraport Greece που λειτουργεί το αεροδρόμιο.
Πάντως, ακόμη και στη γραμμή 4 παρατηρούνται καθυστερήσεις. Στο διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες όπου έχει μειοδοτήσει η ΤΕΡΝΑ παρατηρούνται καθυστερήσεις λόγω προσφυγών στο ΣτΕ, ενώ η προθεσμία υποβολής προσφορών για το κυρίως έργο έχει λάβει τρεις παρατάσεις. Θεωρητικά οι τρεις κοινοπραξίες που έχουν περάσει στη δεύτερη φάση θα πρέπει να υποβάλλουν προσφορές μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, αλλά πηγές της αγοράς δεν θεωρούν απίθανο το ενδεχόμενο άλλη μιας παράτασης.
Πότε έρχονται οι τρεις νέοι σταθμοί της γραμμής 3
Στο μεταξύ, τον Ιούνιο αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3, στην Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό και τη Νίκαια. Το υπόλοιπο τμήμα της επέκτασης μέχρι το Δημοτικό θέατρο Πειραιά θα παραδοθεί περίπου σε δυο χρόνια.
Κώστας Κετσιετζής
insider.gr