Επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες και στην καινοτομία προωθεί η κινεζική κυβέρνηση στοχεύοντας στη βιώσιμη μακροχρόνια ανάπτυξη της οικονομίας, σύμφωνα με άρθρο της People’s Daily, επίσημης εφημερίδας του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος.
Ο εμπορικός πόλεμος με τις ΗΠΑ και η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας υποχρεώνουν το Πεκίνο να δώσει νέες κατευθύνσεις στους επενδυτές. Ειδικότερα, η οδηγία ήταν η απεξάρτηση των μεγάλων πόλεων από την αγορά ακινήτων. Η αγορά ακίνητης περιουσίας ξεκίνησε στο πλαίσιο του σχεδίου αστικοποίησης ολόκληρης της Κίνας και εξελίχθηκε σε εμμονή των επενδυτών. Οδήγησε δε σε υπέρμετρο δανεισμό των επενδυτών και σε διόγκωση των τιμών των ακινήτων, καθώς ο ρυθμός ζήτησης δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στην ταχεία ανάπτυξη των πόλεων. Η εξάρτηση από την αγορά ακινήτων είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Κίνα έδειξε μικρότερο ενδιαφέρον για την καινοτομία, τις νέες τεχνολογίες και τις αντίστοιχες επενδύσεις.
Ο εμπορικός πόλεμος με τις ΗΠΑ και η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας υποχρεώνουν το Πεκίνο να δώσει νέες κατευθύνσεις στους επενδυτές. Ειδικότερα, η οδηγία ήταν η απεξάρτηση των μεγάλων πόλεων από την αγορά ακινήτων. Η αγορά ακίνητης περιουσίας ξεκίνησε στο πλαίσιο του σχεδίου αστικοποίησης ολόκληρης της Κίνας και εξελίχθηκε σε εμμονή των επενδυτών. Οδήγησε δε σε υπέρμετρο δανεισμό των επενδυτών και σε διόγκωση των τιμών των ακινήτων, καθώς ο ρυθμός ζήτησης δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στην ταχεία ανάπτυξη των πόλεων. Η εξάρτηση από την αγορά ακινήτων είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Κίνα έδειξε μικρότερο ενδιαφέρον για την καινοτομία, τις νέες τεχνολογίες και τις αντίστοιχες επενδύσεις.
Μεταξύ των επενδύσεων στις νέες τεχνολογίες σε στάσιμη κατάσταση είχε παραμείνει και η κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου, παρότι την τελευταία δεκαετία η κινεζική κυβέρνηση διοχέτευε πολλά δισεκατομμύρια στον συγκεκριμένο τομέα. Ωστόσο, από το δεύτερο εξάμηνο το 2018 το ενδιαφέρον για την ανάπτυξη των υποδομών επανήλθε. Χαρακτηριστικότερη ένδειξη είναι η χθεσινή ανακοίνωση από τον εθνικό διαχειριστή του σιδηροδρομικού δικτύου για κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου 6.800 χιλιομέτρων το 2019. Οι σιδηροδρομικές γραμμές που θα τοποθετηθούν, θα καλύπτουν απόσταση κατά 40% μεγαλύτερη σε σχέση με τον στόχο του 2018, ενώ δεν έχει εκτιμηθεί ακόμα το κόστος κατασκευής. Ταχεία σιδηροδρομική γραμμή θα καλύπτει τουλάχιστον 3.200 χιλιόμετρα, σχεδόν το μισό από το νέο δίκτυο. Ο στόχος για το 2018 ήταν ο χαμηλότερος που έχει τεθεί από το 2013 και για την ολοκλήρωσή του απαιτήθηκαν 117,12 δισ. δολάρια, ενώ είχε υπολογισθεί ακόμη μικρότερο ποσό. Ο συντηρητικός στόχος του 2018 αποτελεί ισχυρή ένδειξη της έλλειψης ενδιαφέροντος από την Κίνα για τις νέες τεχνολογίες.
Ο αρμόδιος για το σχέδιο πόλης κρατικός λειτουργός ενέκρινε χθες ένα μέρος του σιδηροδρομικού σχεδίου του 2019, που θα διέρχεται από οκτώ κινεζικές πόλεις και θα καλύπτει απόσταση 1,063 χιλιομέτρων. Αυτές οι σιδηροδρομικές γραμμές που θα αποτελούν σχεδόν το ένα έβδομο του συνολικού σχεδίου, υπολογίζεται πως θα κοστίσουν 33,82 δισ. δολάρια. Προκειμένου να αναζωογονήσει την οικονομία που δείχνει σημάδια επιβράδυνσης, το Πεκίνο ενέκρινε νέα σχέδια κατασκευής σιδηροδρομικού δικτύου και συνέχισε παλιά προγράμματα που δεν ολοκληρώθηκαν.
kathimerini.gr