Το πρώτο «made in Greece» σιδηροδρομικό έργο στην Τσεχία ολοκλήρωσε και παρέδωσε στις 16 Δεκεμβρίου η θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ, Άκτωρ, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες.
Πρόκειται για την πλήρη ανακαίνιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Plzen - Zatec στην περιοχή Pastuhovice, που περιλαμβάνει τις εργασίες υποδομής, επιδομής και σηματοδότησης και είναι προϋπολογισμού ύψους 1,72 εκατ. ευρώ (43.988.900 CZK).
Την ίδια στιγμή, η Άκτωρ, μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020, αναμένεται να ολοκληρώσει σιδηροδρομικά έργα αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Και, όπως αναφέρουν από την εταιρεία, διεκδικεί μερίδιο σε έργα άνω των 600 εκατ. ευρώ, που δρομολογεί τα επόμενα χρόνια η ΕΡΓΟΣΕ, προσβλέποντας στο να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατασκευή και αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Προς την κατεύθυνση αυτή, η εταιρεία έχει αποκτήσει τη δυνατότητα και τη σχετική πιστοποίηση να υλοποιεί και τη σηματοδότηση στα σιδηροδρομικά έργα που αναλαμβάνει, εκτός δηλαδή από την κατασκευή της υποδομής, της επιδομής και της ηλεκτροκίνησης. Το γεγονός αυτό επιτρέπει στην εταιρεία να διεκδικεί έργα, αυτόνομα, χωρίς να απαιτείται η σύμπραξη με ξένους ομίλους.
Εκτός Ελλάδας
Ειδικότερα, στη Ρουμανία, η εταιρεία σε κοινοπραξία με τις εταιρείες Alstom και Arcada υλοποιεί δύο σιδηροδρομικά έργα ανακατασκευής του τμήματος Brasov – Simeria, με συνολικό προϋπολογισμό άνω του 1,3 δισ. ευρώ.
Στη Βουλγαρία, συμμετέχει, αυτόνομα, στο διαγωνισμό για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τμήματος Elin Pelin – Kostenets, με προϋπολογισμό 275 εκατ. ευρώ.
Στην Αλβανία, η Άκτωρ κοινοπρακτικά με την εταιρεία Τομή (τα ποσοστά διαμορφώνονται σε 70-30%, αντίστοιχα) διεκδικεί το έργο του εκσυγχρονισμού και της ανακατασκευής του τμήματος Δυρραχίου – Τιράνων, συνολικού προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ. Όπως και αυτό της νέας σύνδεσης με το αεροδρόμιο της αλβανικής πρωτεύουσας (Nënë Tereza) συνολικής αξίας 90 εκατ. ευρώ.
Στην Ελλάδα
Στη χώρα μας, η Άκτωρ συμμετέχει με ποσοστό 33% στην κοινοπραξία που ολοκληρώνει τη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λιανοκλάδι – Δομοκός, προϋπολογισμού 375 εκατ. ευρώ, η οποία αναμένεται να παραδοθεί σύντομα.
Οι εργασίες αφορούν την υλοποίηση της υποδομής, επιδομής, ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, η οποία, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνου Βούρδα, αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία, στο σύνολό της, για ντιζελοκίνητα τρένα, τέλος του μήνα και για ηλεκτροκίνητα τέλος Φεβρουαρίου.
Η εταιρεία διαθέτει προς υπογραφή δύο συμβάσεις στον τομέα των σιδηροδρομικών έργων. Πρόκειται για την ηλεκτροκίνηση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο), με ανάδοχο την Άκτωρ, έργο που αναμένεται, κατά το προσεχές διάστημα, να λάβει το πράσινο φως από το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ και το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Η κατάθεση της σύμβασης στη Βουλή, ενδεχομένως μέσα στο επόμενο δίμηνο, θα οδηγήσει στην έναρξη υλοποίησης του έργου, με μήκος 71 χλμ. και προϋπολογισμό 68,98 εκατ. ευρώ.
Μέσα στο επόμενο τετράμηνο αναμένεται να υπογραφεί και η σύμβαση για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα μήκους 81,4 χιλιομέτρων. Τον περασμένο Οκτώβριο, η εταιρεία αναδείχθηκε προσωρινή μειοδότρια για το έργο που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2022 και συνοδεύεται από περίοδο συντήρησης διάρκειας 36 μηνών.
zougla.gr