- Ολοκληρώνεται η διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Αθήνας-Θεσσαλονίκης
Πριν λίγες ημέρες ανακοινώθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι από την Παρασκευή έως και τη Δευτέρα θα διακοπούν τα δρομολόγια των τρένων μεταξύ Λιανοκλαδίου και Παλαιοφαρσάλου, με τη μετακίνηση στο κομμάτι αυτό να γίνεται με λεωφορεία.
Ο λόγος της ολιγοήμερης αυτής τροποποίησης είναι ότι ολοκληρώνονται οι εργασίες στη νέα σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Στο συγκεκριμένο κομμάτι υπάρχει η Σιδηροδρομική Γέφυρα ΣΓ26, στην περιοχή της Εκκάρας Φθιώτιδας, ένα από τα σημαντικότερα έργα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων.
Επρόκειτο για έργο πολύπλοκο, στο οποίο αυτές τις ημέρες γίνονται οι απαραίτητες τεχνικές δοκιμές.
Και τι δοκιμές!
Δύο συρμοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με βαγόνια-πλατφόρμες που είχαν φορτωθεί σιδηροτροχιές βάρους 800 τόνων οδηγήθηκαν στα τρία ανοίγματα της γέφυρας και πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις στατικής συμπεριφοράς της.
Σημειώνεται ότι η γέφυρα κατασκευάστηκε πάνω από το ενεργό ρήγμα της Εκκάρας.
Στο βίντεο του Δ. Παπαδιακουμη υπάρχουν και οι εξής πληροφορίες:
Η Σιδηροδρομική Γέφυρα ΣΓ26 βρίσκεται στην περιοχή της Εκκάρας και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός στη Χ.Θ. 40+631. Πρόκειται για χαλύβδινη τοξωτή γέφυρα τριών ανοιγμάτων που κατασκευάζεται με τη μέθοδο της τμηματικής προώθησης. Η οριστική μελέτη του τεχνικού έγινε από την Κ/Ξ “ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΑΛΙΟΥ Α.Ε. και INTECSA-INARSA S.A.” το 2009. Η μελέτη εφαρμογής και η μελετητική υποστήριξη κατά την κατασκευή αποτέλεσαν το αντικείμενο της “Ι. ΜΑΥΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Α.Ε.”.
Λόγω της πολυπλοκότητας του έργου, η μελέτη εφαρμογής περιλαμβάνει πληθώρα αναλύσεων, ελέγχων, σχεδίων κοπής και κατασκευαστικών λύσεων που προέκυψαν κατά την εξέλιξη της κατασκευής.
Ενδεικτικά αναφέρονται η μελέτη προώθησης του καταστρώματος σε επίπεδο εφαρμογής, ο σχεδιασμός των προσωρινών δικτυωτών μεσοβάθρων, η διαδικασία ανέγερσης των τόξων, η μεθοδολογία τάνυσης των αναρτήρων, η μελέτη σεισμικής μόνωσης και τα σχέδια κοπής όλων των μεταλλικών στοιχείων της γέφυρας.
Κατασκευάστηκε πάνω από το ενεργό ρήγμα της Εκκάρας. Αποτελείται από τρία αμφιέρειστα τόξα πάνω σε βάθρα οπλισμένου σκυροδέματος και το βάθος της μισγάγγειας
που γεφυρώνει ξεπερνά τα 70m.
Οι κύριες διαμήκεις δοκοί (ελκυστήρες), τα τόξα και οι αναρτήρες είναι χαλύβινοι, ενώ οι εγκάρσιες διαδοκίδες σύμμικτες με την πλάκα κυκλοφορίας των συρμών.
alfavita.gr
alfavita.gr