Η Alstom και η Siemens γνωστοποίησαν ότι συμφώνησαν από κοινού να υποβάλουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή δέσμη διορθωτικών μέτρων, σε απάντηση της «Ανακοίνωσης Αιτιάσεων» της ΕΕ της 29ης Οκτωβρίου.
Η δέσμη αυτή αποτελεί την πρότασή τους για την αντιμετώπιση των ανησυχιών της Επιτροπής, διατηρώντας παράλληλα την επιχειρηματική και οικονομική αξία της συμφωνίας, αναφέρουν σε κοινή τους ανακοίνωση.
Οι προτεινόμενες διορθωτικές ενέργειες περιλαμβάνουν κυρίως δραστηριότητες σηματοδότησης, καθώς και προϊόντα τροχαίου υλικού και αντιπροσωπεύουν περίπου το τέσσερα τοις εκατό των πωλήσεων της συνδυασμένης οντότητας.
Τα μέρη θεωρούν ότι η προτεινόμενη δέσμη διορθωτικών μέτρων είναι κατάλληλη και επαρκής.
Ωστόσο, δεν υπάρχει καμία βεβαιότητα ότι το περιεχόμενο αυτής της δέσμης θα είναι αρκετό για να αμβλύνει τις ανησυχίες της Επιτροπής.
Η απόφαση της Επιτροπής αναμένεται μέχρι τις 18 Φεβρουαρίου 2019.
Το ιστορικό της υπόθεσης, σύμφωνα με την ΕΕ
Οι δύο εταιρείες αποτελούν παγκόσμιους ηγέτες στις σιδηροδρομικές μεταφορές, διαθέτοντας ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων, ενώ ανταγωνίζονται στην κατασκευή και την προμήθεια:
–υψηλής ταχύτητας, κύριας γραμμής και αστικό τροχαίο υλικό (αμαξοστοιχίες). Το τροχαίο υλικό υψηλής ταχύτητας περιλαμβάνει τρένα για μακρινής απόστασης διαδρομές, με ταχύτητα 250 χλμ. την ώρα. Το κύριο τροχαίο υλικό περιλαμβάνει intercity και περιφερειακά τρένα και το αστικό τροχαίο υλικό περιλαμβάνει μετρό και τραμ.
-συστήματα σηματοδότησης κύριας και αστικής γραμμής. Οι λύσεις σηματοδότησης περιλαμβάνουν συστήματα που παρέχουν τον έλεγχο της ασφάλειας σε κύρια και στα αστικά σιδηροδρομικά δίκτυα.
Που βασίζονται οι ευρωπαϊκές ανησυχίες
Η Κομισιόν ανησυχεί κατά πόσο η προτεινόμενη εξαγορά του σιδηροδρομικού τομέα της Alstom από την Siemens θα μειώσει τον ανταγωνισμό στις αγορές, στις οποίες θα δραστηριοποιείται η νέα εταιρεία.
Ειδικότερα, η Ευρ. Επιτροπή υποστήριξε ότι η προτεινόμενη συναλλαγή θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές, λιγότερες επιλογές και λιγότερη καινοτομία εξαιτίας του μειωμένου ανταγωνισμού σε τροχαίο υλικό και συστήματα σηματοδότησης.
Συγκεκριμένα, η αρχική έρευνα της Κομισιόν διαπίστωσε ότι:
-για το τροχαίο υλικό, η προτεινόμενη εξαγορά θα εξαλείψει έναν πολύ ισχυρό ανταγωνιστή και θα μειώσει τον αριθμό των προμηθευτών.
Όσον αφορά στα τρένα μεγάλης ταχύτητας, η Επιτροπή εξέτασε τον αντίκτυπο της συναλλαγής τόσο στον ΕΟΧ, όσο και σε παγκόσμια βάση (εξαιρουμένης της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Κορέας που φαίνεται να αποτρέπουν τις εισαγωγές από αλλοδαπούς προμηθευτές)
Και στις δύο αυτές γεωγραφικές αγορές, η νέα εταιρεία θα αποτελεί αδιαμφισβήτητο ηγέτη της αγοράς, κατά 3 φορές μεγαλύτερο έναντι του ανταγωνιστή της.
Επίσης, η νέα εταιρεία θα καταστεί ηγέτης της αγοράς στην κύρια γραμμή (συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών αμαξοστοιχιών) και του τροχαίου αποθέματος του μετρό στον ΕΟΧ.
–για τα συστήματα σηματοδότησης, η εξαγορά θα εξαλείψει έναν πολύ ισχυρό ανταγωνιστή από διάφορες αγορές κύριας και αστικής σηματοδότησης. Η νέα εταιρεία θα γίνει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της αγοράς, με τριπλάσιο ποσοστό αγοράς έναντι του πλησιέστερου ανταγωνιστή.
metaforespress.gr