Ταξιδεύοντας με τρένο το 1800. Η εταιρεία Pullman Palace Car ιδρύθηκε από τον George Pullman. Kατασκεύαζε σιδηροδρομικά οχήματα από τα τέλη του 19ου αιώνα έως τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, κατά τη διάρκεια της έκρηξης των σιδηροδρομικών γραμμών στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο George Pullman περνώντας το βράδυ του στο κάθισμα σε ένα τρένο, ταξιδεύοντας από το Buffalo για το Westfield της Νέας Υόρκης, εμπνεύστηκε να σχεδιάσει ένα βελτιωμένο βαγόνι, το οποίο θα περιελάμβανε κλινάμαξες για όλους τους επιβάτες.
Κατά τη διάρκεια της ημέρας, το επάνω μέρος της κουκέτας θα αναδιπλωνόταν σαν τον εναέριο χώρο αποσκευών ενός σύγχρονου αεροσκάφους. Το βράδυ η επάνω κουκέτα θα ξεδιπλωνόταν προς τα κάτω, πάνω από τις δύο μπροστινές καρέκλες δημιουργώντας μια σχετικά άνετη κουκέτα για το βράδυ. Για τα σημερινά δεδομένα αυτός είναι ένας λιτός τρόπος διαμονής από πλευράς παροχών αλλά τότε ήταν μια σημαντική βελτίωση συγκριτικά με την προηγούμενη διάταξη χώρου. Οι κουρτίνες παρείχαν ιδιωτικότητα και επιπλέον υπήρχε λουτρό για γυναίκες και άντρες στο τέλος του κάθε βαγονιού.
Ο George καθιέρωσε την εταιρεία του «Pullman Palace Car» το 1862 και έχτισε πολυτελή βαγόνια για ύπνο με χαρακτηριστικές μοκέτες, κουρτίνες, καρέκλες, βιβλιοθήκες και τραπέζια για χαρτοπαίγνια και ένα απαράμιλλο επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών. Προσέλαβε έναν τεχνίτη στα καταστήματα της Alton, ο οποίος μαζί με άλλους δύο εργαζόμενους μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες, χωρίς προσχέδιο δημιούργησαν τα πρώτα βαγόνια για τρένο «Pullman». Αυτά τα βαγόνια είχαν δέκα «τμήματα», καθένα με επάνω και κάτω κουκέτες. Οι κουκέτες ήταν εξοπλισμένες με στρώματα και κουβέρτες, αλλά χωρίς σεντόνια και μαξιλαροθήκες. Το ξύλο κερασιάς χρησιμοποιήθηκε παντού, ενώ το πάνω μέρος των πλυντηρίων ήταν μαρμάρινο. Τα καθίσματα ήταν ντυμένα με κόκκινο βελούδο, αλλά δεν υπήρχαν χαλιά.
Μια πηγή λέει ότι δαπανήθηκαν 1.000 δολάρια σε κάθε βαγόνι, ενώ μια άλλη 8.000 δολάρια. Η Pullman Palace Car, είναι επίσης γνωστή για την «απεργία Pullman» που οργανώθηκε από τους εργαζόμενους και τους ηγέτες των συνδικάτων το 1894.
Το εσωτερικό του τρένου
Η τραπεζαρία
Mετά το θάνατο του George Pullman το 1897, ο Robert Todd Lincoln, γιος του Αβραάμ Λίνκολν, έγινε πρόεδρος της εταιρείας. Η εταιρεία έκλεισε το εργοστάσιο στο Σικάγο το 1955. Η Pullman αγόρασε την Standard Steel Car Company το 1930 κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης και η συγχωνευθείσα εταιρεία ήταν γνωστή ως Pullman-Standard Car Manufacturing Company. Η εταιρεία διέκοψε την παραγωγή της μετά τα βαγόνια της Amtrak Superliner το 1982 και τα υπόλοιπα σχέδια της αγοράστηκαν το 1987, όταν απορροφήθηκε από τη Bombardier.
Την 1η Ιανουαρίου 1900, αφού αγόρασε πολλές συναφείς και ανταγωνιζόμενες εταιρείες, αναδιοργανώθηκε ως The Pullman Co., που χαρακτηρίζεται από τη φράση «Ταξίδεψε και Κοιμήσου με Ασφάλεια και Άνεση».
maxmag.gr