Βγαίνει από τα συρτάρια η μελέτη για το τραμ στη Λευκωσία, μας ενημέρωσε σήμερα μέσω της Offsite η Υπουργός Μεταφορών. Εντός του μηνός Δεκεμβρίου, δηλώνει η κυρία Υπουργός, θα έρθει στην Κύπρο άνθρωπος Ευρωπαίος με σκοπό να μας βοηθήσει τους ανίδεους με θέματα τεχνικά καθώς και με το ακανθώδες στο όλο ζήτημα ερώτημα: πώς να καταλήξουμε σε μπατζετάκι βιώσιμο.
Eυχάριστα τα νέα. Θα γίνουν βέβαια πολύ πιο ευχάριστα, εάν οι νέες, πολύ ευπρόσδεκτες αυτές πρωτοβουλίες, καταλήξουν σε κάτι χειροπιαστό και υλοποιήσιμο, που μεσοπρόθεσμα θα απαλλάξει τους πολίτες από το κυκλοφοριακό δράμα. Ένα δράμα που παρατηρείται κάθε, κάθε, μα κάθε όμως μέρα, και που εντοπίζεται στη νότια κυρίως είσοδο της Λευκωσίας.
Απορία: Αν και η ύπαρξη ενός τραμ εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος της Λευκωσίας, για το οποίο ήδη υπάρχει η βασική μελέτη, θα βοηθούσε τα μάλα την κατάσταση, δεν θα ήταν καλύτερα αντί αυτού να φτιάχναμε στη θέση του ένα υπεραστικό τρένο; Όχι πως θα μας χάλαγε να είχαμε και τα δύο, αντιλαμβανόμαστε όμως πως κάτι τέτοιο δεν είναι πραγματοποιήσιμο. Τουλάχιστον όχι στην παρούσα χρονοδιάσταση και με τα υφιστάμενα οικονομικά δεδομένα.
Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τι θα σήμαινε ακριβώς σε λεφτά και κάτα πόσο θα ήταν περισσότερο ή λιγότερο δαπανηρό από το τραμ, εικάζω ωστόσο πως η δημιουργία ενός υπεραστικού σιδηροδρόμου που θα συνέδεε τις μεγάλες πόλεις μεταξύ τους καθώς και με το αεροδρόμιο, θα άμβλυνε πολύ πιο ουσιαστικά το κυκλοφοριακό και θα εξυπηρετούσε πολλούς περισσότερους πολίτεςλύνοντας παράλληλα κι άλλα προβλήματα.
Αρκετά με τις γκλάμουρ μαρίνες, τα πολυθεματικά καζίνα και τα φαντασμαγορικά malls. Ας γίνει ένα «έργο - ορόσημο» που να μας αφορά όλους
Επιπλέον, ακόμη ένα ζήτημα που συζητιέται χρόνια τώρα, οι πολίτες το επιζητούν και έχει επίσης μείνει στάσιμο είναι η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κύπρου, τουλάχιστον με την Ελλάδα. Τα επιχειρήματα είναι πολλά και έχουν ειπωθεί πολλάκις. Επιγραμματικά, πέρα από τους αρκετούς συμπολίτες μας που πάσχουν από αεροφοβία, είναι μεγάλη ανάγκη να αποκτήσουμε περισσότερες εναλλακτικές για διακίνηση εκτός Κύπρου, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στο οικονομικό κομμάτι. Εάν είναι δυνατόν, για παράδειγμα, να θες διακόσια και διακόσια πενήντα ευρώ για να ταξιδέψεις μετ’ επιστροφής στην Αθήνα. Απαράδεκτο.
Παράλληλα, η μεταφορά φορτίων, οχημάτων και προσωπικών αγαθών είναι κάτι που επίσης θα βοηθούνταν τρομερά με τη θέσπιση επιβατικής, ακτοπλοϊκής γραμμής.
Σε κάθε περίπτωση, οι κυβερνώντες και η πολιτεία πρέπει να το πάρουν χαμπάρι. Η αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι πολύ σημαντική. Αρκετά με τις γκλάμουρ μαρίνες, τα πολυθεματικά καζίνα, τα φαντασμαγορικά malls και τους υπερμοντέρνους πύργους. Ας γίνει επιτέλους ένα «έργο - ορόσημο» που να μας αφορά όλους.
Πάρις Δημητριάδης.
avant-garde.com.cy