Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2018

Ημερίδα για το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης και τις αστικές συγκοινωνίες.

Η κυβέρνηση έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στα ζητήματα του ΟΑΣΘ και του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ανέφερε, σήμερα, η υφυπουργός Εσωτερικών για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Κατερίνα Νοτοπούλου, μιλώντας σε ημερίδα, με θέμα «Κυκλοφοριακό Θεσσαλονίκης και αστικές συγκοινωνίες», που διοργάνωσε η οικονομική ηλεκτρονική εφημερίδα Voria.
Για τον ΟΑΣΘ, σημείωσε, ότι επιλέχθηκε η εκκαθάρισή του προς την κατεύθυνση ενός νέου εκσυγχρονισμένου συστήματος, ενώ εξασφαλίστηκαν όλες οι θέσεις εργασίες, σταμάτησε η κατασπατάληση δημόσιου χρήματος και το πρώτο δεκάμηνο το ελληνικό δημόσιο γλίτωσε πάνω από 45 εκ. ευρώ. Για το Μετρό υπογράμμισε ότι πάνω του χτίστηκαν πολιτικές καριέρες, ωστόσο στη διάρκεια της θητείας της κυβέρνησης το έργο μπήκε σε τροχιά υλοποίησης και μέχρι τέλος του 2020 η βασική γραμμή θα παραδοθεί και θα φτάνει ως τον σιδηροδρομικό σταθμό. Μίλησε, επίσης, για την διατήρηση των αρχαιοτήτων στο Μετρό, στο φυσικό τους χώρο, για τη σπουδαιότητα της επιλογής για την απόδοση των ελεύθερων χώρων των πρώην στρατοπέδων στις τοπικές κοινωνίες και πρόσθεσε ότι εξίσου εμβληματική και σημαντική είναι η ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά του, ο τομεάρχης Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Καραμανλής, έκανε λόγο για τεράστιες και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στο έργο του Μετρό, το οποίο τόνισε ότι θα παραδοθεί το 2020 χωρίς τους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας. Επίσης, μίλησε για αποτυχημένη προσπάθεια κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ και σημείωσε ότι όλα αυτά τα είχε προβλέψει η ΝΔ στη Βουλή όταν οι φορείς της Θεσσαλονίκης πανηγύριζαν για την κρατικοποίηση. «Είχαμε πει ότι η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ τελικά δημιουργεί πολλά μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που επιλύει και δυστυχώς δικαιωθήκαμε γιατί η αποτυχία αυτής της κρατικοποίησης, της πρώτης κρατικοποίησης που έχει γίνει στην ΕΕ τα τελευταία τριάντα χρόνια έχει αποτύχει και αυτό δεν το λένε οι κακοί πολιτικοί της Νέας Δημοκρατίας, το λέει το ίδιο το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης, το λέει η ίδια η τοπική αυτοδιοίκηση», πρόσθεσε.

Με αφορμή τις ανακοινώσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, έκανε λόγο για «φρούδες ελπίδες» και πρότεινε αφενός την εκπόνηση μελέτης για το πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη και αφετέρου τον μετασχηματισμό του ίδιου του ΟΑΣΘ.

Η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, αναφέρθηκε στη στρατηγική της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης και τα έργα που προωθούνται σε οκτώ δήμους της πόλης σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Προανήγγειλε, άλλωστε, τη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας συνεργασίας για όλους τους δήμους της Περιφέρειας.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, τόνισε ότι με την αλλαγή στο υπουργείο υποδομών, όταν ανέλαβε ο κ. Σπίρτζης, άλλαξε η αντίληψη του υπουργείου για τον τρόπο διατήρησης των αρχαιολογικών ευρημάτων κατά τη διάρκεια της κατασκευής του Μετρό και έτσι αυτό το τεράστιο περιουσιακό στοιχείο της Θεσσαλονίκης διασώζεται. Χαρακτήρισε αγκάθι τον ΟΑΣΘ, λέγοντας ότι η επιχείρηση εξυγίανσης του οργανισμού με την αποϊδιωτικοποίησή του, παρά τις καλές προθέσεις, δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Εξάλλου, παραδέχτηκε ότι η διοίκηση του Δήμου απέτυχε ως προς την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου και χαρακτήρισε χρυσή ευκαιρία για την πόλη την επικείμενη ολοκλήρωση του Μετρό σε συνδυασμό με τη λειτουργία του ΟΣΕΘ.

Περιγράφοντας την κατάσταση, σε ό,τι αφορά τις συγκοινωνίες της πόλης, ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, Λάζαρος Κυρίζογλου, επισήμανε ότι εκ του αποτελέσματος τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ καθυστερούν περισσότερο, οι πολίτες διαμαρτύρονται και τα παράπονα πληθαίνουν. «Όλες οι δημοσκοπήσεις για τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης αναδεικνύουν το συγκοινωνιακό πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών στην πρώτη θέση, ως το πιο σοβαρό πρόβλημα στην καθημερινότητα των πολιτών», είπε και χαρακτήρισε «αποτυχημένο εγχείρημα» την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ και «καθρεφτάκια σε ιθαγενείς» τις υποσχέσεις του υπουργείου Μεταφορών για τον Οργανισμό.

Ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, τόνισε ότι η προβλεπόμενη ημερομηνία λειτουργίας του συνόλου της γραμμής του Μετρό είναι το τέλος του 2020, εκτός από τον σταθμό Βενιζέλου που θα τελειώσει στο τέλος του 2023. Με την ολοκλήρωση του έργου, όπως είπε, το ένα τρίτο του πληθυσμού της πόλης θα μετακινείται με το Μετρό. Παράλληλα, γνωστοποίησε ότι εντός του 2018 δημοπρατούνται οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του Μετρό δυτικά.

Στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης και τις δυνατότητες αντιμετώπισής του αναφέρθηκε ο καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Παπαϊωάννου. Ζήτησε συνέχεια των πολιτικών και διατήρηση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) για να οργανωθούν οι συγκοινωνίες και τα έργα.

«Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ήρθε για να μείνει και να διαμορφώσει το μέλλον των συγκοινωνιών στην πόλη ξεκινώντας από τώρα», σχολίασε ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, Κώστας Αμπατζάς. Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της Εγνατίας Οδού, Μιχάλης Τσιτώτας, γνωστοποίησε ότι ολοκληρώνεται μελετητικά μέσα στον επόμενο ενάμισι χρόνο η δυτική περιφερειακή, ένα τμήμα της οποίας έχει ήδη κατασκευαστεί. Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, τάχθηκε υπέρ της ύπαρξης ενός φορέα μητροπολιτικής διαχείρισης, ή σχεδιασμού για το κυκλοφοριακό και σημείωσε ότι ο ΟΣΕΘ έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει αυτό το σχεδιασμό.

Ακολούθησαν τοποθετήσεις εκπροσώπων φορέων της πόλης σχετικά με την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

ΠΗΓΗ ΑΠΕ, ert.gr