Ξεκινά η εκπόνηση για την Μελέτη Βιωσιμότητας του "πυρηνικού" τμήματος της σιδηροδρομικής σύνδεσης 6 λιμανιών σε Ελλάδα και Βουλγαρία, αυτό μεταξύ Μπουργκάς και Αλεξανδρούπολης.
Πρόκειται για μία μελέτη που θα περιλαμβάνει τη Συγκριτική αξιολόγηση μεταφοράς εμπορευμάτων/εμπορευματοκιβωτίωων μεταξύ των δύο λιμανιών.
Θα εξεταστεί τόσο η θαλάσσια όσο και η σιδηροδρομική οδός και στόχος είναι να καταδειχθεί η αναγκαιότητα του έργου που άλλωστε αποτελεί την λεγόμενη "παράκαμψη Βοσπόρου". Εφόσον η μελέτη έχει τα θεμιτά αποτελέσματα ένα από τα μεγαλύτερα milestones του φιλόδοξου project θα έχει καλυφθεί κάνοντας πιο εύκολο το δρόμο για την ίδρυση-λειτουργία και υλοποίηση αυτού του οραματικού έργου.
Η μελέτη που ανατέθηκε στην εταιρεία AVARIS (Γ.Νέλλας και ΣΙΑ ΕΕ) θα περιλαμβάνει τα εξής παραδοτέα:
-Αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης υποδομής και λειτουργίας του σχετιζόμενο σιδηροδρομικού δικτύου και στις δύο χώρες (Ελλάδα, Βουλγαρία).
-Εκτίμηση σχετικής μελλοντικής ζήτησης (θαλάσσιας και σιδηροδρομικής).
-Διαμόρφωση των αναγκαίων χαρακτηριστικών της σιδηροδρομικής υποδομής με την υλοποίηση σχετικών έργων.
-Αξιολόγηση σκοπιμότητας της επένδυσης
Τα αποτελέσματα της Μελέτης Βιωσιμότητα πρέπει να εχουν ολοκληρωθεί σε διάστημα τριών μηνών δηλαδή περίπου στο τέλος του τρέχοντος έτους.
Να θυμίσουμε ότι το project Sea2Sea αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης με τα Βουλγαρικά λιμάνια Μπουργκάς-Βάρνα-Ρούσε και μακρύτερο στόχο και Ρουμάνικα λιμάνια. Η συμφωνία έχει υπογραφεί από τους Πρωθυπουργούς των δύο χωρών από τον Σεπτέμβριο του 2017 και περιλαμβάνει την ίδρυση διακρατικής εταιρείας που θα αναλάβει τη διαχείριση της γραμμής, τα απαραίτητα έργα και ως ανεξάρτητη οντότητα, ελεγχόμενη από τα κράτη που την αποτελούν αλλά και από την Ε.Ε. θα είναι υπεύθυνη για την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την δρομολόγηση όλων των απαραίτητων έργων.
Το Sea2Sea έχει χαρακτηριστεί από την Κομισιόν ως ένα ιδιαίτερα στρατηγικό έργο και έχει ήδη εμφανιστεί στο χάρτη του Πανευρωπαϊκού διαδρόμου Orient/East-Med. To project εκτιμάται ότι θα κοστίσει περίπου 5δισ.ευρώ με τα έργα στο Ελληνικό τμημα να φτάνουν περίπου τα 2,5 δισ.ευρώ και κυρίαρχο έργο τη νέα χάραξη στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη και ακολούθως την πλήρη αναβάθμιση και της μονής γραμμής με ηλεκτροκίνηση μέχρι την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο.
Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com