Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2018

Ιαπωνία: Τα σχέδια της επομένης γενιάς τρένων των ιαπωνικών σιδηροδρόμων.



Τα τρένα της Ιαπωνίας διαθέτουν μερικά από τα πιο cool σχέδια τρένων στον κόσμο, μεγιστοποιώντας την αποτελεσματικότητά τους, καθώς διέρχονται ανάμεσα στις μεγάλες πόλεις της χώρας.

Κάθε νέα γενιά Shinkansen φέρνει μαζί της ένα σχέδιο ακόμα πιο εκθαμβωτικό από το προηγούμενο και το λεγόμενο Alfa-X, το οποίο σημαίνει "Advanced Labs for Frontline Activity in rail eXperimentation", δεν αποτελεί σίγουρα εξαίρεση.

Το high-speed Alfa-X πρόκειται να ξεκινήσει τον έλεγχο το 2019 και θα εξυπηρετήσει διαδρομές στην περιοχή Tohoku ανατολικά του Τόκιο και βόρεια του νησιού Hokkaido.

Το ταχύτερο τρένο με σφαίρα σε λειτουργία σήμερα ταξιδεύει σε σχεδόν 320 kmh (198 mph), αλλά η σειρά Alpha-X- ή E956 για να του δώσει το επίσημο όνομα - θα πιάσει με επιβάτες την ταχύτητα  360 kmh (224 mph). Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής φάσης, ωστόσο, η εταιρία Japan Railways ελπίζει ότι τρένα της επόμενης γενιάς θα πιάσουν ταχύτητες 400 kmh (248 mph).

Η υψηλή ταχύτητα του Alfa-X έχει καταστεί δυνατή με τη μείωση του βάρους των εξαρτημάτων της αμαξοστοιχίας, αναφορές Nippon.com . Έχουν επίσης αρχίσει εργασίες για τη μείωση του θορύβου της αμαξοστοιχίας μέσα και έξω και, για ακόμα πιο ομαλή οδήγηση, έχουν εισαχθεί νέες κατακόρυφες διατάξεις απόσβεσης κραδασμών που συνοδεύουν τα υπάρχοντα πλευρικά. Όσο για αυτή την εκπληκτική μύτη μήκους 22 μέτρων, έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μειώνονται τα κύματα πίεσης που δημιουργούνται κατά την είσοδο στις σήραγγες με μεγάλη ταχύτητα.
Ένα τρένο σφαίρας που λειτουργεί σήμερα στην Ιαπωνία. Trevor Mogg

Σε μια χώρα που έχει να αντιμετωπίσει τη συνεχή απειλή σεισμών, το Alfa-X θα ενσωματώσει και νέους "αποσβεστήρες κατά του σεισμού" που ενεργοποιούν αυτόματα σε απόκριση ισχυρών τρόμων για τη σταθεροποίηση της κίνησης της αμαξοστοιχίας και την αποτροπή της ανατροπής των τροχιών. Τα τρένα των βολίδων φρενάρουν αυτόματα και γρήγορα όταν συμβαίνουν τρέμουν κοντά, αλλά οι νέοι αποσβεστήρες θα συμβάλλουν στη βελτίωση της σταθερότητας όχι μόνο καθώς κινείται, αλλά και όταν σταματήσει.

Ο νέος σχεδιασμός σίγουρα υπόσχεται μια συναρπαστική εμπειρία για τους ντόπιους και τους τουρίστες που ταξιδεύουν ανατολικά του Τόκιο όταν το τρένο μεταβαίνει σε εμπορική υπηρεσία μετά από δοκιμές.

Η Ιαπωνία αναπτύσσει επίσης ένα τρένο υψηλής ταχύτητας maglev.
Χρησιμοποιώντας ισχυρούς μαγνήτες για αέρας και πρόωση, η αμαξοστοιχία έχει ήδη φτάσει σε ταχύτητες 603 km / h (375 mph) στις δοκιμές, αν και μια εμπορική υπηρεσία δεν αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το 2027 το νωρίτερο.

digitaltrends.com