Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2018

Καθυστερήσεις για το εμπορικό κέντρο της ΓΑΙΑΟΣΕ στον Πειραιά.

10s15ggΣτη «μέγγενη» του πολεοδομικού πλαισίου και των απογοητευτικών ρυθμών που λειτουργεί η ελληνική πολιτεία έχει βρεθεί το επενδυτικό σχέδιο της ΓΑΙΑΟΣΕ για την αξιοποίηση του ακινήτου του Σιδηροδρομικού Σταθμού Πειραιά, παρά το γεγονός ότι υφίσταται πολύ σοβαρό και έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για τη μετατροπή του σε εμπορικό κέντρο.
Η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ ολοκλήρωσε πριν από περίπου έξι μήνες την ειδική πολεοδομική μελέτη και τη στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, οι οποίες κι έχουν κατατεθεί στο Κεντρικό Συμβούλιο Δημόσιας Περιουσίας προκειμένου να εγκριθούν.


Στη συνέχεια, θα πρέπει να ετοιμαστεί ο φάκελος για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που θα καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης του ακινήτου και θα ξεκινήσει η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης με τους σχετικούς φορείς. Πριν από ένα χρόνο, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμούσε ότι η όλη διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2018, διάστημα που έχει παρέλθει χωρίς να έχει καν φτάσει το σημείο της σύνταξης του Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο, αν κρίνει κανείς από πρότερη εμπειρία, απαιτεί τουλάχιστον ένα χρόνο για να συνταχθεί και να υπογραφεί, χωρίς να υπολογίζονται τυχόν προβλήματα ή άλλες καθυστερήσεις.

Με βάση την υφιστάμενη εικόνα, μια πιο ρεαλιστική εκτίμηση για την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του ακινήτου είναι το τέλος του 2019 ή το πρώτο εξάμηνο του 2020. Υπενθυμίζεται ότι στον Πειραιά προβλέπεται η δημιουργία ενός εμπορικού κέντρου της τάξεως των 50.000 τ.μ., με ύψος επένδυσης περίπου τα 70 εκατ. ευρώ, ενώ σε αυτό θα φιλοξενούνται περί τα 90 - 100 καταστήματα. Σημαντικό πλεονέκτημα του εν λόγω ακινήτου είναι η ύπαρξη πληθώρας προσβάσεων, καθώς γειτνιάζει με τους σταθμούς των ΗΣΑΠ και του μετρό, ενώ λειτουργεί και ως τερματικός σταθμός για τον προαστιακό. Παράλληλα, το ακίνητο επωφελείται από το εξαιρετικό σημείο του στο κέντρο της πόλης του Πειραιά, αλλά και από τις υπόλοιπες παρεμβάσεις ανάπλασης στην ευρύτερη περιοχή, τόσο από την κινεζικό Cosco όσο και από τον Δήμο του Πειραιά. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι τόσο η δημοτική αρχή όσο και το ΕΒΕΠ και ο Εμπορικό Σύλλογος Πειραιά εμφανίζονται να υποστηρίζουν τη συγκεκριμένη επένδυση, κάτι που σημαίνει ότι οι πιθανότητες κατάθεσης προσφυγών ελαχιστοποιούνται.

Νίκος Ρουσάνουγλου
kathimerini.gr