Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2018

Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Αναβαθμισμένα μηχανήματα σε διαδικασία... αναβάθμισης.


«Οι ουρές στα εκδοτήρια αποτελούν παρελθόν. Ολα τα παλαιού τύπου εκδοτικά μηχανήματα έχουν ήδη αναβαθμιστεί και είναι στη διάθεση του επιβατικού κοινού».
Πρόκειται για τοποθετήσεις του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος την προηγούμενη εβδομάδα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή, έκανε λόγο για ομαλoποίηση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Δεν υπάρχει κόσμος που περιμένει στις ουρές, καθώς έχουν ήδη εκδοθεί σχεδόν ένα εκατομμύριο προσωποποιημένες κάρτες, υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης.

Μια βόλτα σε έναν σταθμό του μετρό αρκεί για να δει κανείς την απόσταση μεταξύ πραγματικότητας και λεγομένων εντός του Κοινοβουλίου. Λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση ότι έχει ολοκληρωθεί η πολυπόθητη αναβάθμιση των παλαιών εκδοτικών μηχανημάτων (Indra) συναντήσαμε τον εν λόγω εξοπλισμό, στον σταθμό «Χολαργός», με ειδική σήμανση ότι βρίσκεται σε διαδικασία αναβάθμισης, ενώ πολλά από αυτά βρίσκονται ακόμη εκτός λειτουργίας («Κατεχάκη», «Αμπελόκηποι» κ.ά.). Η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της διαδικασίας αποδίδεται στην εταιρεία που έχει αναλάβει την αναβάθμιση, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών και του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών).

Κανείς συναντά ακόμα τέτοια μηχανήματα (ανενεργά ή μη αναβαθμισμένα) κυρίως σε περιφερειακούς σταθμούς μετρό, όπου παρατηρούνται και οι μεγαλύτερες ελλείψεις, καθώς κατά τον σχεδιασμό του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου κάποιος υπολόγισε... λάθος τις ανάγκες του επιβατικού κοινού. Ολοι οι εμπλεκόμενοι φορείς επισήμαναν ότι το πρόβλημα θα λυθεί με την αναβάθμιση των παλαιών μηχανημάτων. Στο μεταξύ ο αρμόδιος υπουργός κατάφερε να αναιρέσει εαυτόν δηλώνοντας ότι έχει ήδη δώσει εντολή στον ΟΑΣΑ να προχωρήσει στην προμήθεια νέων εκδοτικών μηχανημάτων προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του επιβατικού κοινού, παραδεχόμενος πρακτικά τις ελλείψεις.

Η εικόνα, όμως, στους κεντρικούς σταθμούς όπου τα εκδοτικά μηχανήματα θεωρητικώς –σύμφωνα με τους αρμοδίους– επαρκούν για να καλύψουν την επιβατική κίνηση, είναι αποκαρδιωτική ένα χρόνο μετά την ενεργοποίηση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Χθες το μεσημέρι, εκτός ώρας αιχμής, στον σταθμό «Αμπελόκηποι», όπου υπάρχει ανοιχτό εκδοτήριο με υπάλληλο (το οποίο λειτουργεί έως τις 20.20 ακριβώς), η ουρά μετρούσε περίπου 45-50 άτομα. Γεγονός το οποίο αποδεικνύει ότι παρά τις φιλοδοξίες του ΟΑΣΑ οι πολίτες εξακολουθούν να έχουν απορίες και επιλέγουν να εξυπηρετηθούν από φυσικό πρόσωπο. Ακόμη κι εκείνοι, όμως, που επιλέγουν τα αυτόματα μηχανήματα αντιμετωπίζουν προβλήματα. Δεν είναι λίγα τα περιστατικά κατά τα οποία αυτά «κολλάνε» και οι επιβάτες απευθύνονται σε κάποιον υπάλληλο εάν υπάρχει κάποιος «παρών» στον σταθμό.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
kathimerini.gr