Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2018

Πέφτουν τα τείχη της απομόνωσης της Ν.Ιωνίας από τις γραμμές.


Ξεκινά η δημοπράτηση της ηλεκτροκίνησης Λάρισας- Βόλου από την ΕΡΓΟΣΕ

Ένα φυσικό σύνορο (Κραυσίνδωνας) και ένα τεχνητό η σιδηροδρομική γραμμή, χωρίζει εδώ και δεκαετίες τη Νέα Ιωνία (παλιότερη ονομασία Συνοικισμός) από το Βόλο, ώστε να αποτελούν ένα ενιαίο οικιστικό σύνολο.
Ο δεύτερος φραγμός, οι σιδηροδρομικές γραμμές, φαίνεται πως σε λίγους μήνες θα αρθεί με τη δημοπράτηση της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου- Λάρισας, αφού προβλέπεται η παράκαμψη της Νέας Ιωνίας.

Βέβαια στην ΕΡΓΟΣΕ, απομένει να βάλει στα σκαριά κάποια στιγμή και την άρση του φραγμού στη Λάρισα, που επίσης κόβεται στα δύο από τις σιδηροδρομικές γραμμές ιδιαίτερα στην Βόλου. Τα έργα της ηλεκτροκίνησης που δημοπρατούνται το προσεχές διάστημα και φορούν τη Θεσσαλία, πέρα από την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου- Λάρισας, είναι και το Παλαιοφαρσαλος - Καλαμπάκα, το οποίο έχει αναλάβει η περιφέρεια και το διεκπεραιώνει σε ταχύτερους χρόνους, από το Βόλος- Λάρισα, που το δημοπρατεί το υπουργείο Υποδομών. ¨ολα τα παραπάνω έργα φυσικά συνεπάγονται ταχύτερους χρόνους σύνδεσης των αστικών συγκροτημάτων της Θεσσαλίας, με Αθήνα- Θεσσαλονίκη και φυσικά Λάρισας- Βόλου.

Το ρεπορτάζ του ypodomes.gr αναφέρει για τα εν εξελίξει σιδηροδρομικά έργα:

Μία μεγάλη σειρά από νέα έργα έχουν ξεκινήσει να δημοπρατούνται από την ΕΡΓΟΣΕ από τον περασμένο Δεκέμβριο. Το πρώτο ήταν η γνωστή πλέον Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων που είναι θέμα ημερών η υπογραφή της (Κ/Ξ ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ). Ακολούθησαν οι διαγωνισμοί για την ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο-Ροδοδάφνη (ΑΚΤΩΡ), Ισθμός-Λουτράκη (Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΞΑΝΘΑΚΗΣ), Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (ΑΚΤΩΡ) και οι νέες γέφυρες του Γαλλικού Ποταμού (Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ).

Αυτά τα έργα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο έχουν πάρει το δρόμο τους και θα αρχίσουν να κατασκευάζονται από το 2019 εγκαινιάζοντας τη νέα γενιά σιδηροδρομικών έργων. Η συνέχεια τους όμως είναι εξίσου σημαντική. Το επόμενο διάστημα περιμένουμε τη δημοπράτηση τριών σημαντικών σιδηροδρομικών έργων.


Το τρίτο έργο αφορά την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος και την παράκαμψη της Νέας Ιωνίας. Το κόστος των έργων έχει εκτιμηθεί σε 71εκατ.ευρώ. Περιλαμβάνεται η εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης, ηλεκτροκίνησης και ETCS της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος μήκους 61 χλμ περίπου. Ο νέος σχεδιασμός περιλαμβάνει την κανονικοποίηση της παλαιάς μετρικής γραμμής του τμήματος Λατομείο – Βόλος.

Το κοινό στοιχείο και των 3 αυτών έργων είναι η χρηματοδότηση τους από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Το πρώτο από αυτή την τριάδα έργων που αναμένεται να δημοπρατηθεί είναι η εργολαβία-σκούπα του Κεντρικού Σταθμού Αθηνών.



thessaliatv.gr