Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018

Ανησυχία της Ο.Ε.Β.Ε.Σ.Ν.Α για τον παραλιακό ποδηλατόδρομο.


"Θέλουμε να εκφράσουμε την ανησυχία μας, αλλά και την απορία μας, και να καταθέσουμε τον προβληματισμό μας αναφορικά με τη συγκεκριμένη πρόταση του Δήμου Πατρέων για την «Κατασκευή Παραλιακής Διαδρομής Ποδηλατόδρομου (από Κανελλοπούλου έως Παπαφλέσσα) επί της οδού Όθωνος Αμαλίας», κάτι που ήταν ζητούμενο διαχρονικά και των παραγωγικών τάξεων που εκπροσωπούμε, αλλά όχι με τον τρόπο που επιχειρείται σήμερα.

Η ανησυχία μας έγκειται στην ασφάλεια αυτής της παραλιακής διαδρομής διπλής κατεύθυνσης που θα γίνεται σε ένα δρόμο χαρακτηρισμένο από το 2006 ως δρόμο «ταχείας κυκλοφορίας» (Βλ. Μελέτη Ματσούκη 2006 & απόφαση Δημ. Συμβουλίου), όπου δεν μπορούν να υπάρχουν οι προϋποθέσεις εκείνες που θα εγγυώνται την ασφάλεια των ποδηλατών, των διερχόμενων οδηγών και των πεζών με δεδομένο ότι σύντομα θα αρχίσουν και οι εργασίες διέλευσης του τρένου. Στον αντίποδα υπάρχει η εναλλακτική επιλογή της δημιουργίας ποδηλατόδρομου ΕΝΤΟΣ του λιμένα, κάτι που θα ήταν απόλυτα ασφαλές, αλλά και περισσότερο ειδυλλιακό, όπως συμβαίνει και στο Νότιο Πάρκο. 
Η απορία μας τώρα, αφορά στον τρόπο που η Αποκεντρωμένη Διοίκηση «εγκρίνει» τέτοιες «μελέτες» ΤΜΗΜΑΤΙΚΑ και όχι στο σύνολό τους -Γιατί από όσο γνωρίζουμε ποτέ δεν έχει κατατεθεί ολοκληρωμένα. Συμπεραίνουμε ότι αυτή είναι μια μεθόδευση του Δήμου προκειμένου να εκμαιεύσει την θετική εισήγηση της Διεύθυνσης Τεχνικού Ελέγχου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Ωστόσο δεν θα έπρεπε η Διοίκηση να εγκρίνει ή μη το ΣΥΝΟΛΟ της πρότασης;  Πώς γίνεται η Αποκεντρωμένη να αποδέχεται όλες τις τμηματικές εισηγήσεις χωρίς να έχει πλήρη εικόνα του σχεδίου που επιχειρείται; Πώς θα μπορέσει να σχηματίσει σφαιρική και ολοκληρωμένη άποψη ούτως ώστε η απόφασή της να είναι τεκμηριωμένη και νόμιμη; 
Χωρίς να θέλουμε να κατηγορήσουμε τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου, η μελέτη αυτή «Κυκλοφοριακή Μελέτη για την Ένταξη Δικτύου Ποδηλάτων στην Πάτρα» που υφίσταται από το 2012, φαίνεται ότι ενεργοποιήθηκε βιαστικά και πρόχειρα και ανασύρθηκε από το συρτάρι 6 χρόνια μετά, παρότι είχε απορριφθεί από το τότε Δημοτικό Συμβούλιο με πρωταγωνιστή τη σημερινή δημοτική πλειοψηφία. Μάλιστα δεν ζητήθηκε η συνδρομή του Τεχνικού Επιμελητηρίου, το οποίο λειτουργεί ως σύμβουλος του κράτους και προσδίδει στις μελέτες τεχνική αρτιότητα. 
Επιπλέον δεν φαίνεται να έχει προσμετρηθεί το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, στις ξενοδοχειακές & τουριστικές επιχειρήσεις της παραλιακής ζώνης, με την πλήρη και αναγκαστική κατάργηση της στάθμευσης και η στάσης στην αριστερή λωρίδα. Μάλιστα θα υπάρξει ουσιαστική αδυναμία λειτουργίας των 4 Υπεραστικών Σταθμών ΚΤΕΛ της περιοχής  (‘Αλβανικού ΚΤΕΛ’ επί Οθ. Αμαλίας & Κολοκοτρώνη, ‘Κεντρικού ΚΤΕΛ’ επί Οθ. Αμαλίας & Ζαΐμη, ‘Συστεγασμένων ΚΤΕΛ πολλών νομών’ επί Οθ. Αμαλίας & Γεροκωστοπούλου, ‘Ζακύνθου’ επί Οθ. Αμαλίας & Γούναρη), του Σταθμού του ΟΣΕ, του σταθμού Ταξί επί εσοχής του ΟΣΕ, καθώς και των στάσεων της Αστικής Συγκοινωνίας και των χώρων στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων (Οθ. Αμαλίας & Πλατεία Τριών Συμμάχων). Ειδικά μάλιστα στον Κεντρικό σταθμό του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, θα υπάρξει τεράστιο πρόβλημα, επειδή με τη στένωση και μείωση του ωφέλιμου για τα οχήματα πλάτους της Όθωνος Αμαλίας, ΔΕΝ θα μπορούν να στρίβουν και να εξέρχονται από του σταθμού επί της οδού και μιλάμε για περί τα 100 δρομολόγια και αντίστοιχων λεωφορείων, ημερησίως! Τελικά θα δημιουργηθεί επιδείνωση του κυκλοφοριακού, αφού είναι ο μόνος δρόμος ταχείας κυκλοφορίας από βορρά προς νότο. Έχουν μελετηθεί όλα τα παραπάνω από τις τεχνικές υπηρεσίες ή πρωτεύων στόχος είναι να απορροφηθεί το κονδύλι;
Την παραπάνω απορία μας ενισχύει και η συμπληρωματική εισήγηση για το θέμα προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Πατρέων, στην οποία αναφέρεται ότι θα χρειαστεί περίπου μια διετία για την ολοκλήρωση του έργου και ο αντιδήμαρχος κος Στάμος, αναφέρει ρητά ότι: «στη διετία αυτή έχουμε τη δυνατότητα να εξετάσουμε πιθανές εναλλακτικές λύσεις για την πιάτσα των ταξί ή εναλλακτική διαδρομή του ποληλατοδρόμου». Δηλαδή προτείνεται να υποβληθεί προς χρηματοδότηση στο πρόγραμμά ΒΑΑ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας μια μελέτη ενός έργου που τελικά ίσως και να μην γίνει έτσι όπως αρχικά σχεδιάζεται. Τότε προς τί η μελέτη; Γιατί να δαπανηθεί ένα κονδύλι για κάτι που δεν θα γίνει ως έχει σχεδιαστεί; Είναι σωστή η τακτική αυτή; Οι προς έγκριση μελέτες δεν θα έπρεπε να είναι άρτιες εξαρχής; (βλ. συν/νο έγγραφο)
Επιπλέον είναι μόλις υπό έγκριση σχέδιο του Δήμου Πατρέων για την ανάπλαση του Λιμένα Πατρών από Μείλιχο ως Διακονιάρη. Γιατί δεν μπορούσε να συμπεριληφθεί στα πλαίσια αυτά και η κατασκευή του ποδηλατόδρομου ΕΝΤΟΣ του Λιμένα, που αποτελεί και την ιδανικότερη & ασφαλέστερη λύση; Αφού μάλιστα υπήρχε ήδη πρόταση παραχώρησης διαδρομής ποδηλάτων από τον ΟΛΠΑ;  Όσο για το επιχείρημα της Δημοτικής Αρχής ότι σε αυτή την επιλογή δεν υπάρχει σύνδεση του παραλιακού ποδηλατόδρομου με τους κάθετους (Αράτου, Αγ. Νικολάου, Τριών Ναυάρχων), αυτό καταρρίπτεται σχεδόν αυτοδίκαια, αφού σε βάθος χρόνου θα καταργηθούν τα τείχη της λιμενικής ζώνης για την πλήρη απόδοση του παραλιακού μετώπου, όπως προβλέπεται στο σχέδιο της Δημοτικής Αρχής.
Μία ακόμα απορία μας αφορά στην επίπτωση που θα έχουν τα έργα του σιδηροδρόμου, που σύντομα αρχίζουν, αφού η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής είναι σε πλήρη εξέλιξη και προκειμένου να γίνουν τα έργα καταλαμβάνεται χώρος από το παρακείμενο οδόστρωμα. Πώς λοιπόν θα γίνει ο ποδηλατόδρομος τη δεδομένη χρονική στιγμή, αφού αμέσως σχεδόν θα καταστραφεί από το εργοτάξιο του ΟΣΕ και τα μεγάλα οχήματα και μηχανήματα που απαιτούνται για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου;
Η Ομοσπονδία μας ΟΦΕΙΛΕΙ να θέσει τα παραπάνω ερωτήματα και να κάνει αυτές τις παρεμβάσεις, υπερασπιζόμενη τον θεσμικό ρόλο που έχει ως Κοινωνικός Εταίρος (τοπικός εκπρόσωπος της ΓΣΕΒΕΕ), ορμώμενη από τις 4 σχετικές συσκέψεις που έγιναν στο Δήμο στα πλαίσια του σχεδιασμού για τη Βιώσιμη Αστική Ανάπλαση της πόλης μας, καθώς και την πολύωρη και ευρεία σύσκεψη που είχε πραγματοποιηθεί στην έδρα μας, Αράτου 21, με παρόντες εκπροσώπους φορέων, τον Δήμαρχο και όλους τους εκπροσώπους των δημοτικών παρατάξεων, που είχαν εκφράσει την αντίθεσή τους. Σε όλες αυτές τις συναντήσεις είχε δοθεί η εντύπωση ότι θα ζητηθούν οι γνώμες και θα προσμετρηθούν οι τοποθετήσεις & θέσεις όλων των φορέων καθώς και του ΤΕΕ, στη λήψη των σχετικών αποφάσεων, κάτι που δυστυχώς φαίνεται ότι δεν τηρήθηκε. 
Εν κατακλείδι και απευθυνόμενοι σε τυχόν επικριτές μας σχετικά με τα τραυλίσματα περί άρνησής μας και παρεμπόδισης της ανάπτυξης της πόλης, τα προσλαμβάνουμε σαν δηλώσεις αμηχανίας και αντίδρασης, αντιπαραθέτοντας τις προ 20ετίας προτάσεις μας: Για τη δημιουργία 2 μεγάλων πάρκων, το πρώτο στο παλαιό σκουπιδότοπο Ριγανόκαμπου και το δεύτερο στο Πλατανοδάσος του Καστελοκάμπου. Για κατασκευή δικτύου Τραμ που να καλύπτει το ιστό της πόλης και τις παραθαλάσσιες συνοικίες, καθώς και το Πανεπιστήμιο, το ΤΕΙ κλπ. Οι προτάσεις αυτές καθώς και αυτές για την αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών και την ανάπλαση του θαλάσσιου μετώπου, είναι μερικές από αυτές που χαρακτηρίζουν το όραμά μας για την πόλη μας πολλά χρόνια πριν. (Βλ. σχετικά έγγραφά μας και ημερίδες που διαχρονικά η ΟΕΒΕΣΝΑ έχει πραγματοποιήσει για αυτό το σκοπό).
Επίσης όταν όλοι ήταν αδιάφοροι ή αρνητικοί, η Ομοσπονδία μας οραματίστηκε και πρωτοστάτησε στη δημιούργησε του ΒΙΟ.ΠΑ. Και αφού με νομικά τεχνάσματα κατάφεραν να γίνουμε μειοψηφία των Φορέων Υλοποίησης & Διαχείρισης, το Βιοτεχνικό Πάρκο από φορέας ανάπτυξης αφέθηκε να γίνει ‘κρεματόριο’ και άντρο παράνομων και άλλων σκοτεινών δραστηριοτήτων, αφού έχει υποβαθμιστεί και εγκαταλειφτεί στη τύχη του.
Όλα όμως τα οράματα και οι σχεδιασμοί ανάπλασης χρειάζονται προγραμματισμό και κόπο και όχι προεκλογικά ευχολόγια και προϋποθέτουν πολιτική επάρκεια. Οι Μικρομεσαίοι Επαγγελματίες τα έχουν και τα αποδεικνύουν.
Παρακαλούμε να εξεταστεί και να επικαιροποιηθεί η μελέτη του Δήμου Πατρέων για την κατασκευή Παραλιακής Διαδρομής Ποδηλατόδρομου διπλής κατεύθυνσης στο σύνολό της, να προσμετρηθούν όλοι οι παράμετροι που τίθενται εδώ, ώστε να είναι πράγματι ασφαλής αυτή η διαδρομή για τους ποδηλάτες (που δεν είναι μόνο ενήλικες, αλλά και μικρά παιδιά που θα θέλουν να κάνουν βόλτα με τους γονείς τους).
Αναμένουμε να γνωστοποιηθούν οι θέσεις των θεσμοθετημένων οργάνων και των φορέων της περιοχής μας, καθώς και οι σχετικές ενέργειες που τυχόν έχουν γίνει ή θα γίνουν. 
Και τελικώς θα θέλαμε μια επίσημη απάντηση για το αν  
Η ΟΘΩΝΟΣ ΑΜΑΛΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ή ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ

Εν αναμονή απαντήσεών  σας.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ:
  • Περιφερειάρχης ΠΔΕ κος Κατσιφάρα Απόστολος
  • Αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας  κος Αλεξόπουλος Γρηγόρης
  • Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης  Κος Παπαθεοδώρου Νικόλαος
  • Διευθυντή Δ/νσης Τεχνικού Ελέγχου κος Βαγιώτας
  • Δήμαρχος Πατρέων, κος Πελετίδης Κώστας
  • Μέλη Επιτροπής Ποιότητας Ζωής
  • Δημοτικές Παρατάξεις
  • Επιμελητήριο Αχαΐας
  • Τεχνικό Επιμελητήριο
  • Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών Πελ/σου & Δυτ.Ελλάδος
  • Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος
  • Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Πελ/σου & Ν.Δ Ελλάδος
  • Εμπορικός & Εισαγωγικός Σύλλογος Πατρών
  • Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί «Ο Αγ. Χριστόφορος»
  • Σωματείο  Υπεραστικών Λεωφορείων  «Ο Αχαιός»
  • Σωματείο  Αστικών Λεωφορείων
  • ΜΜΕ
  • Φορείς της πόλης"


achaianews.gr