Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2018

Στις ράγες οι εκκρεμότητες του ΟΣΕ.

Κάλλιο αργά παρά ποτέ, στην προκειμένη όμως περίπτωση η καθυστέρηση είναι βασανιστική για το επιβατικό κοινό. 

Ο λόγος για την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε να φέρει την Αθήνα πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη...

Με την ολοκλήρωσή της, το εν λόγω δρομολόγιο θα διαρκεί 3 ώρες και 20 λεπτά, αντί έξι ωρών που διαρκεί σήμερα (η «ονομαστική» διάρκεια του ταξιδιού είναι 5 ώρες και 30 λεπτά). Ο προγραμματισμός θέλει τους επιβάτες να απολαμβάνουν ένα τόσο σύντομο ταξίδι το καλοκαίρι του 2019. Προϋπόθεση είναι η ολοκλήρωση των έργων έως το τέλος του έτους από τον ΟΣΕ.

Σηματοδότηση και ETCS

Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η εγκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης και του ETCS (European Train Control System, Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών), τα οποία είναι απαραίτητα για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ηλεκτροκίνησης. Σήμερα ο διάδρομος Αθήνα - Θεσσαλονίκη διαθέτει διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή σε όλο το μήκος του εκτός από το τμήμα των 52 χιλιομέτρων μεταξύ Λιανοκλαδίου και Δομοκού. Σύμφωνα με τα έως τώρα χρονοδιαγράμματα, το τελευταίο αυτό τμήμα θα έχει ολοκληρωθεί έως τις 31 Οκτωβρίου. Εκείνη την ημέρα θα πρέπει η κοινοπραξία Ακτωρ - ΤΕΡΝΑ - J&P ΑΒΑΞ να παραδώσει το έργο στην ΕΡΓΟΣΕ και, με τη σειρά του, να το παραλάβει ο ΟΣΕ, ως ο αρμόδιος διαχειριστής του δικτύου.
Μαζί θα έχουν ολοκληρωθεί, όπως υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, και όλες οι δοκιμές στις γραμμές και στην ηλεκτροκίνηση, στη σηματοδότηση αλλά και στο ETCS. Το νέο τμήμα Λιανοκλάδι - Δομοκός με τη λειτουργία του θα αντικαταστήσει τη σημερινή απαρχαιωμένη μονή γραμμή. Ετσι, το τρένο θα εκτελεί πλέον το δρομολόγιο Πειραιάς - Θεσσαλονίκη, χωρίς να απαιτείται αλλαγή μηχανής, καθώς θα κινείται με ηλεκτροκίνηση καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
Μεταξύ των παρεμβάσεων που προγραμματίζονται περιλαμβάνονται και έργα σε σταθμούς οι οποίοι στην πλειονότητά τους εμφανίζουν τριτοκοσμική εικόνα.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοχάρης σημείωσε ότι τα έργα στους σιδηροδρομικούς σταθμούς θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται βάσει ενός συνολικού προγραμματισμού, με στόχο τη βελτίωση της εικόνας και κυρίως της λειτουργικότητάς τους.
«Εχουμε παρεμβάσεις σε κύριους σταθμούς μέχρι τώρα, με πρώτο παράδειγμα την αναβάθμιση του σταθμού της Αθήνας. Αναμένεται ένα αντίστοιχο κτιριολογικό πρόγραμμα για τη Θεσσαλονίκη, μετά την ολοκλήρωση των έργων του μετρό, οπότε πλέον οι χώροι γύρω από τον σταθμό θα είναι διαθέσιμοι», είπε ο κ. Θεοχάρης.
Ταυτόχρονα προγραμματίζονται παρεμβάσεις διαμόρφωσης μουσείων σιδηροδρόμων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία, Πελοπόννησο, ενώ δεν αποκλείεται και η ανάδειξη του παλιού δικτύου της Αλεξανδρούπολης.

Παραδοσιακές διαδρομές

Ο επικεφαλής του ΟΣΕ, μάλιστα, υποστήριξε ότι απαιτείται να αναπτυχθεί η κουλτούρα χρήσης του σιδηροδρόμου και σε αυτό βοηθούν οι παλιές γραφικές παραδοσιακές διαδρομές στο Πήλιο, στα Καλάβρυτα, στην αρχαία Ολυμπία (έντονη εμπορική ζήτηση), ενώ εξετάζεται άλλη μία διαδρομή για τον Μπράλο και η βιωσιμότητα γραμμών για τον Νέστο.


ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
kathimerini.gr